۱۳۹۳ بهمن ۲, پنجشنبه

آفتاب می شود


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)


·        نگاه کن که غم درون دیده ام،
·        چگونه ـ قطره، قطره ـ آب می شود
·        چگونه سایه ی سیاه سرکشم
·        اسیر دست آفتاب می شود

·        نگاه کن
·        تمام هستی ام خراب می شود
·        شراره ای مرا به کام می کشد
·        مرا به اوج می برد
·        مرا به دام می کشد

·        نگاه کن
·        تمام آسمان من
·        پر از شهاب می شود
 
·        تو آمدی ز دورها و دورها
·        ز سرزمین عطر ها و نورها
·        نشانده ای مرا کنون به زورقی
·        ز عاج ها، ز ابرها،  بلورها
·        مرا ببر، امید دلنواز من
·        ببر به شهر شعر ها و شورها

·        به راه پر ستاره،  می کشانی ام
·        فراتر از ستاره، می نشانی ام
·         
·        نگاه کن
·        من از ستاره سوختم
·        لبالب از ستارگان تب شدم
·        چو ماهیان سرخ رنگ ساده دل
·        ستاره چین برکه های شب شدم

·        چه دور بود، پیش از این زمین ما
·        به این کبود غرفه های آسمان
·        کنون به گوش من دوباره می رسد
·        صدای تو،
·        صدای بال برفی فرشتگان
·        نگاه کن که من کجا رسیده ام
·        به کهکشان به بیکران، به جاودان

·        کنون که آمدیم تا به اوج ها
·        مرا بشوی با شراب موج ها
·        مرا بپیچ در حریر بوسه ات
·        مرا بخواه در شبان دیر پا

·        مرا دگر رها مکن
·        مرا از این ستاره ها جدا مکن
·        نگاه کن که موم شب به راه ما
·        چگونه ـ قطره قطره ـ آب می شود
·        صراحی سیاه دیدگان من
·        به لای لای گرم تو
·        لبالب از شراب خواب می شود
 
·        به روی گاهواره های شعر من
·        نگاه کن
·        تو می دمی و آفتاب می شود

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر