۱۳۹۳ دی ۲۴, چهارشنبه

ترس


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)   


·        شب، تیره و ره، دراز و من، حیران
·        فانوس گرفته او به راه من
·        بر شعله بی شکیب فانوسش
·        وحشت زده می دود نگاه من

·        بر ما چه گذشت، کس چه می داند
·        در بستر سبزه های تر دامان
·        گویی که لبش به گردنم آویخت
·        الماس هزار بوسه ی سوزان

·        بر ما چه گذشت، کس چه می داند
·        من او شدم، او خروش دریاها
·        من بوته ی وحشی نیازی گرم
·        او زمزمه ی نسیم صحراها

·        من تشنه، میان بازوان او
·        همچون علفی، ز شوق روییدم
·        تا عطر شکوفه های لرزان را
·        در جام شب شکفته نوشیدم

·        باران ستاره ریخت بر مویم
·        از شاخه ی تکدرخت خاموشی
·        در بستر سبزه های تر دامان
·        من ماندم و شعله های آغوشی

·        می ترسم از این نسیم بی پروا
·        گر با تنم این چنین در آویزد
·        ترسم که ز پیکرم میان جمع
·        عطر علف فشرده برخیزد

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر