۱۳۹۳ بهمن ۹, پنجشنبه

اعصابی از الماس (۲)


یدالله سلطان پور
·      میم می گوید:

در کشور ایران همه چیز تقلبی است.
همه چیز.
این درد دیرین ایران
باید بطرزی ریشه ای و رادیکال بررسی شود
تا درمانی برای آن، بلکه کشف شود.

·      سؤال ما از دیرباز این است که تجزیه و تحلیل این درد دیرین جامعه ایران را اما از کجا باید شروع کرد؟

·      برای شناخت هر چیز باید از نمود آن چیز به راه افتاد و به بود آن چیز رسید.
·      به عبارت دیگر برای شناخت ذات هر چیز باید از ظاهر آن چیز شروع به حرکت کرد.

·      چرا و به چه دلیل؟

۱
·      اولا به این دلیل که ذات هر چیز در ظاهر آن چیز نمودار می  گردد.
·      مثلا از ظاهر هر سیب، یعنی از رنگ و بو و طعم و ریخت آن، می توان ذات آن سیب را تا حد معینی حدس زد.

۲
·      ثانیا به این دلیل که میان نمود و بود و یا ظاهر و ذات و یا پدیده و ماهیت، رابطه دیالک تیکی برقرار است.
·      دیالک تیک پدیده و ماهیت.

۳
·      این بدان معنی است که هر چیزی در این دیالک تیک ظاهر و ذات و یا پدیده و ماهیت وجود دارد.

·      فرق و تفاوت و تضاد ظاهر با ذات و یا پدیده با ماهیت اما این است که ظاهر و پدیده هر چیز مرئی (قابل رؤیت و یا دیدنی) است.
·      ذات و ماهیت هر چیز اما نامرئی است.

·      دلیل مانی پولاسیون ظاهر چیزها هم همین جا ست.
·      ظاهر چیزها را می توان به سلیقه مشتری دستکاری و مانی پولیزه کرد تا گول ظاهر آن چیز را بخورد و برای ان چیز ماهیت و ذات زیبائی تصور کند.

۴
·      چون چاره ای جز راه افتادن از خطه پدیده، ظاهر و یا نمود و رسیدن به ظلمات ذات و یا ماهیت وجود ندارد.

۵
·      ما هم به همین دلیل از همین پدیده حی و حاضر، یعنی از همین گزارش حریف از انتحار در کره جنوبی شروع می کنیم و پیشاپیش از همنوعان خویش پوزش می خواهیم، اگر احیانا راجع به کردوکار و یا طرز تفکر آنها دست به داوری بزنیم.
·      هدف مدد رسانی به کشف حقیقت عینی است و نه لطمه زنی بر اعتبار همنوعی.

۶
·      گزارش حریف از «تیراژ» هراس انگیز انتحار در شهر سئول کره جنوبی است:

۱۴۱۶۰ نفر در سال
۳۹ نفر در روز
۷
·      میم بر آن است که این پدیده علت فرماسیونی، طبقاتی و ایده ئولوژیکی دارد.
·      حق هم دارد.
·      وقتی ایده ئولوژی حاکم، که خواه و ناخواه، ایده ئولوژی طبقه حاکمه است، شب و روز، لحظه به لحظه و در فرم های سنجیده و از کوره پسیکولوژی مردم گذشته و با ترفندهای اندیشیده، فرماسیون اقتصادی ـ اجتماعی سرمایه داری را به مثابه «پایان تاریخ بشریت» به خورد خلایق می دهد، توان شیر شرزه هم برای کسب دورنما و امید کفایت نمی کند.
·      چه رسد به توده های خلق که تحت هژمونی ایده ئولوژیکی تمام ارضی (گلوبال) طبقه حاکمه انگل و مرتجع و خردستیز فقط آنقدر از نعمت فکر و فرهنگ برخوردار می گردند که برای طبقه حاکمه مفید و لازم است.

۸
·      وقتی از دیالک تیک زیربنای اقتصادی و روبنای ایده ئولوژیکی سخن می رود، به همین دلیل است.
·      سیطره مناسبات تولیدی به تعویق افتاده و تضمین دم به دم حفظ و توسعه و تحکیم آن، بدترین بلائی است که بر سر بشریت نازل می شود.

·      اینجا بشریت فقط با تداوم رسم و روال استثمار انسان بوسیله انسان دست به گریبان نیست.
·      اینجا فقط تأمین رفاه بخور و نمیر توده مردم متروپول های سرمایه داری به طرق مختلف در بین نیست.
·      اینجا سلب خرد از خلق در بین است.

۹
·      حریف عمدتا از آمار انتحار دختران و زنان کره ای گزارش داده است.
·      ولی از آمار کودکان و دختران و پسران و زنان و مردان روسپی بی خبر است و یا آن را امری طبیعی و عادی تصور می کند.
·      روسپیگری ـ صرفنظر از جنسیت ـ فرم دیگری از استثمار و انتحار است.
·      فرم مفیدتری، مطمئن تری، پایدارتری و همه جانبه تری از استثمار و انتحار است.
·      روسپیگری تخریب لحظه به لحظه روح و روان آدمیان ـ صرفنظر از جنسیت و سن و سال «مولد» و مصرف کننده ی سکس و پورنو ـ است.
·      شاید کره جنوبی بلحاظ تعداد روسپی از هر سن و از هر جنسیت مقام دوم را در جهان پس از ژاپن داشته باشد.

۱۰
·      هر فرماسیون اجتماعی به تعویق افتاده نه تنها به تخریب نیروهای مولده مادی دامن می زند، بلکه ضمنا زمینه را برای تخریب روح و روان جامعه و جهان آماده می سازد.
·      بشریت در این جور موارد با بی همه چیزی فکری و فرهنگی روحی و روانی سر و کار پیدا می کند.
·      با پاوپریسم معنوی سر  و کار پیدا می کند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر