۱۳۹۳ بهمن ۹, پنجشنبه

روی خاک


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)


·        هرگز آرزو نکرده ام
·        یک ستاره در سراب آسمان شوم
·        یا چو روح برگزیدگان
·        همنشین خامش فرشتگان شوم

·        هرگز از زمین جدا نبوده ام
·        با ستاره آشنا نبوده ام
·        روی خاک ایستاده ام
·        با تنم که مثل ساقه گیاه
·        باد و آفتاب و آب را
·        می مکد که زندگی کند

·        بارور ز میل
·        بارور ز درد
·        روی خاک ایستاده ام
·        تا ستاره ها ستایشم کنند
·        تا نسیم ها نوازشم کنند

·        از دریچه ام نگاه می کنم:
·        جز طنین یک ترانه نیستم
·        جاودانه نیستم 
·        جز طنین یک ترانه جستجو نمی کنم 

·        در فغان لذتی که پاک تر
·        از سکوت ساده ی غمی است
·        آشیانه جستجو نمی کنم

·        در تنی که شبنمی است
·        روی زنبق تنم
·        بر جدار کلبه ام که زندگی است
·        با خط سیاه عشق
·        یادگارها کشیده اند
·        مردمان رهگذر

·        قلب تیر خورده
·        شمع واژگون
·        نقطه های ساکت پریده رنگ
·        بر حروف در هم جنون

·        هر لبی که بر لبم رسید
·        یک ستاره نطفه بست
·        در شبم که می نشست
·        روی رود یادگارها

·        پس چرا ستاره، آرزو کنم؟

·        این ترانه من است
·        دلپذیر دلنشین
·        پیش از این نبوده بیش از این

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر