۱۳۹۳ بهمن ۱۰, جمعه

شعر سفر


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
  
·        همه شب با دلم کسی می گفت:
·        «سخت آشفته ای ز دیدارش
·        صبحدم با ستارگان سپید
·        می رود، می رود، نگهدار اش»  

·        من به بوی تو رفته از دنیا
·        بی خبر از فریب فردا ها

·        روی مژگان نازکم می ریخت
·        چشم های تو چون غبار طلا 

·        تنم از حس دست های تو، داغ
·        گیسویم در تنفس تو  رها 

·        می شکفتم ز عشق و می گفتم: 
·        «هر که دلداده شد به دلدارش
·        ننشیند به قصد آزارش
·        برود، چشم من به دنبالش
·        برود، عشق من نگهدارش.»

·        آه، اکنون تو رفته ای و غروب
·        سایه می گسترد به سینه ی راه 

·        نرم نرمک خدای تیره ی غم
·        می نهد پا به معبد نگهم

·        می نویسد به روی هر دیوار
·        آیه هایی همه سیاه سیاه

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر