۱۳۹۳ بهمن ۱, چهارشنبه

«بنويس»


محمود درويش
با سپاس از علی


·        بنویس،
·        من يك عربم
·        نامي گمنام
·        استوار درجهاني جنون زده.

·        ريشه هايم عميق اند
·        تا آن سوي اعصار
·        تا آن سوي زمان

·        من فرزند خيش ام
·        از تبار دهقان فروتن.


·        خانه ام، آلونكي است از ني و ساقه ی درخت
·        رنگ موهايم، همچون شبق (ماده ای آبی به رنگ سیاه)  
·        رنگ چشمانم، قهوه اي.

·        چفيه ی عربي ام
·        دست تجاوزگر را نيش مي زند
·        و ذره اي روغن و ريحان مرا خوش مي آيد

·        و تقاضا دارم كه
·        قبل از هر چيز بنويسي
·        كه از هيچكس متنفر نيستم،
·        اما وقتي گرسنه باشم
·        گوشت راهزنانم را به دندان مي كشم.

·        بر حذر باش،
·        بر حذر باش از گرسنگي من
·        بر حذر باش از گرسنگي من.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر