۱۳۹۳ دی ۲۲, دوشنبه

قهر


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
تولدی دیگر
 (1341)   

·        نگه دگر به سوی من چه می کنی،
·        چو در بر رقیب من نشسته ای؟
·        به حیرتم که بعد از آن فریب ها
·        تو هم پی فریب من نشسته ای

·        به چشم خویش دیدم آن شب، ای خدا
·        که جام خود به جام دیگری زدی
·        چو فال حافظ آن میانه باز شد
·        تو فال خود به نام دیگری زدی

·        برو، برو، به سوی او، مرا چه غم
·        تو آفتابی، او زمین، من آسمان
·        بر او بتاب، ز آنکه من نشسته ام
·        به ناز، روی شانه ی ستارگان

·        بر او بتاب، ز آنکه گریه می کند
·        در این میانه قلب من به حال او
·        کمال عشق باشد این گذشت ها
·        دل تو مال من،  تن تو مال او

·        تو که مرا به پرده ها کشیده ای
·        چگونه ره نبرده ای به راز من؟
·        گذشتم از تن تو زانکه در جهان
·        تنی نبود مقصد نیاز من

·        اگر به سویت این چنین دویده ام
·        به عشق، عاشقم، نه بر وصال تو
·        به ظلمت شبان بی فروغ من
·        خیال عشق، خوشتر از خیال تو

·        کنون که در کنار او نشسته ای
·        تو و شراب و دولت وصال او
·        گذشته رفت و آن فسانه کهنه شد
·        تن تو ماند و عشق بی زوال او

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر