۱۳۹۳ آبان ۲, جمعه

پوچ

اثری از هانیبال الخاص
فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)
عصیان 
(۱۳۳۶)

·        دیدگان تو در قاب اندوه
·        سرد و خاموش
·        خفته بودند

·        زودتر از تو ناگفته ها را
·        با زبان نگه، گفته بودند

·        از من و هرچه در من نهان بود
·        می رمیدی
·        می رهیدی

·        یادم آمد که روزی در این راه
·        ناشکیبا مرا در پی خویش
·        می کشیدی
·        می کشیدی

·        آخرین بار
·        آخرین بار
·        آخرین لحظه ی تلخ دیدار
·        سر به سر پوچ دیدم جهان را
·        باد نالید و من گوش کردم
·        خش خش برگ های خزان را

·        باز خواندی
·        باز راندی
·        باز بر تخت عاجم نشاندی
·        باز در کام موجم کشاندی

·        گر چه در پرنیان غمی شوم
·        سال ها در دلم زیستی تو
·        آه هرگز ندانستم از عشق
·        چیستی تو
·        کیستی تو

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر