۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

خاطرات


فروغ فرخزاد
(۸ دی، ۱۳۱۳ ـ ۲۴ بهمن، ۱۳۴۵)
Forough Farrokhzad
(1935 January 5 ـ 1967 February 13)

·      باز در چهره خاموش خیال
·      خنده زد چشم گناه آموزت
·      باز من ماندم و در غربت دل
·      حسرت بوسه ی هستی سوزت

*****
·      باز من ماندم و یک مشت هوس
·      باز من ماندم و یک مشت امید
·      یاد آن پرتو سوزنده ی عشق
·      که ز چشمت به دل من تابید

*****
·      باز در خلوت من دست خیال
·      صورت شاد تو را نقش نمود
·      بر لبانت، هوس مستی ریخت
·      در نگاهت، عطش طوفان بود

*****
·      یاد آن شب که تو را دیدم و گفت
·      دل من با دلت افسانه عشق
·      چشم من دید در آن چشم سیاه
·      نگهی تشنه و دیوانه ی عشق

*****
·      یاد آن بوسه که هنگام وداع
·      بر لبم شعله ی حسرت افروخت
·      یاد آن خنده ی بیرنگ و خموش
·      که سراپای وجودم را سوخت

*****
·      رفتی و در دل من ماند به جای
·      عشقی آلوده به نومیدی و درد
·      نگهی گمشده در پرده اشک
·      حسرتی یخ زده در خنده ی سرد

*****
·      آه اگر باز به سویم آیی
·      دیگر از کف ندهم، آسانت
·      ترسم این شعله ی سوزنده ی عشق
·      آخر آتش فکند بر جانت

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر