۱۳۹۳ بهمن ۲۳, پنجشنبه

میان تاریکی




فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
(1934 ـ 1966)

·        میان تاریکی
·        تو را صدا کردم
·        سکوت بود و نسیم
·        که پرده را می برد

·        در آسمان ملول
·        ستاره ای می سوخت
·        ستاره ای می رفت
·        ستاره ای می مرد

·        تو را صدا کردم
·        تو را صدا کردم
·        تمام هستی من
·        چو یک پیاله ی شیر
·        میان دستم بود
·        نگاه آبی ماه
·        به شیشه ها می خورد

·        ترانه ای غمناک
·        چو دود بر می خاست
·        ز شهر زنجره ها

·        چون دود می لغزید
·        به روی پنجره ها

·        تمام شب، آنجا
·        میان سینه ی من
·        کسی ز نومیدی
·        نفس نفس می زد  
·        کسی به پا می خاست
·        کسی تو را می خواست 

·        دو دست سرد او را
·        دوباره پس می زد

·        تمام شب آنجا
·        ز شاخه های سیاه
·        غمی فرو می ریخت

·        کسی ز خود می ماند
·        کسی تو را می خواند 

·        هوا چو آواری
·        به روی او می ریخت
 
·        درخت کوچک من
·        به باد عاشق بود
·        به باد بی سامان 

·        کجا ست خانه باد؟
·        کجا ست خانه باد؟

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر