۱۳۹۳ مهر ۵, شنبه

جنبش کارگری (4) (بخش آخر)

اثری از مجید افسر
پروفسور دکتر گونتر هیدن
برگردان شین میم شین

·        در اتحاد شوروی، حزب کمونیست در سال 1961 شکوفاسازی جامعه را در دستور کار خویش قرار داد.
·        «پلنوم 22 حزب کمونیست اتحاد شوروی فصل نوینی را در تاریخ جنبش کارگری بین المللی و تمامت بشریت گشود.
·        برنامه جدید حزب که بر مارکسیسم ـ لنینیسم استوار بود، برای اولین بار در تاریخ بشریت ساختمان جامعه کمونیستی را بر طبق برنامه علمی آغاز کرد.»
·        («تاریخ جنبش کارگری آلمان»، جلد 8، ص 305)

1
·        وحدت نظر احزاب کارگری و کمونیستی بین المللی بر بنیان مارکسیسم ـ لنینیسم، آنها را در مبارزه بخاطر صلح، دموکراسی و سوسیالیسم به کانون قدرت جنبش های رهائی بخش ملی، جنبش های سندیکائی، جنبش های دموکراتیک زنان و جوانان و صلح جهانی بدل کرد.

2
·        بدین طریق، سیستم جهانی سوسیالیستی به نیروی مهمی تبدیل شد و برای اولین بار در تاریخ، جبهه متحد همه طرفداران صلح امکان طرد جنگ از زندگی خلق ها را بدست آورد.

3
·        در حالیکه رهبران راست سوسیال ـ دموکراسی به حمایت مستقیم از سیاست ضد سوسیالیستی، ضد دموکراتیک و امپریالیستی بورژوازی انحصاری می پرداختند، منافع ملی را فدا می کردند و زحمتکشان را به قربانگاه میلیونرها روانه می ساختند، جنبش کارگری ـ کمونیستی انقلابی به دفاع از منافع ملی و بین المللی خلق ها برخاست.

4
·        ماتریالیسم دیالک تیکی و تاریخی جهان بینی احزاب کارگری و کمونیستی و جنبش کارگری انقلابی را تشکیل می دهد و آنها را به درک ضرورت گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم و نقش تاریخی طبقه کارگر آگاه می سازد.

5
·        این جهان بینی وحدت و یکپارچگی در هر حزب منفرد، در جنبش کارگری و در سیستم جهانی سوسیالیستی را تضمین می کند.

6
·        فلسفه مارکسیستی ـ لنینیستی از کانال کردوکار احزاب کارگری ـ کمونیستی با جنبش کارگری گره می خورد.

7
·        نفوذ ماتریالیسم دیالک تیکی و تاریخی در مقیاس جهانی با توسعه جنبش جهانی کارگری رشد می کند.

·        مراجعه کنید به طبقه کارگر، مبارزه طبقاتی، حزب مارکسیستی ـ لنینیستی در تارنمای دایرة المعارف روشنگری

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر