۱۳۹۳ شهریور ۲۸, جمعه

جفنگیات اجنه در « جهان» جیم و جاک (43)


سرچشمه:
صفحه فیسبوک 
عبدالتراب احمدی
آرامش دوستدار ( ۱۳۱۰ خورشیدی)
فیلسوف ایرانی
اثر:
امتناع تفکر در فرهنگ دینی

من اسلامی در همه سوی های درونی و برونی خود محکوم خدا و رسول اوست.
 چنین موجودی چون آزاد نیست، نه فقط در نهاد خود ممنوع التفکر است، بلکه اساسآ تفکر نمی شناسد.
.....
آدمی در زیستنش هنرپیشه می شود، و هنر پیشگی ؛طبیعت ثانوی ما می گردد
 و در هر سکانسی از زندگی روز مره نقشی متناسب با همان وضعیتی که هستیم ایفا می کنیم و ازاین نظر اعتماد بنفس کاذب ما رشد منفی و مخرب می یابد
تا زمانی که خود را کشف و اختراع نکنیم وضع مان به همین منوال خواهد گذشت و بی ثمر.
تا به چرب و تا به شیرین بسته ایم
 بسته ایم بر خود، نی از خود جسته ایم.
تلخیصی از مولانای رومی

تحلیلی از گاف سنگزاد 


·        این اولین کلام قصاری است که حریفی از آرامش دوستدار منتشر کرده است.
·        آرامش دوستدار بزعم بعضی ها «فیلسوفی ایرانی» است.
·        چشم همه عیرانیان به فلاسفه عیرانی روشن.

·        وقتی روح الله خمینی، امامی انقلابی، کوسه، آیت اللهی متجدد و مدرن، ناصر مکارم شیرازی و عبدالکریم سروش فیلسوف، صادق خلخالی آیة الله، هادی غفاری لیبرال باشد، آرامش دوستدار هم می تواند فیلسوف باشد و هارت و پورت کند و نوچه بجوید و بیابد و خوش باشد.


·        ما همین کلام قصار فیلسوف عیرانی را به درخواست حریف محترم مورد تأمل قرار می دهیم تا ببینیم ماست فیلسوف چند من کره دارد.

1
من اسلامی در همه سوی های درونی و برونی خود محکوم خدا و رسول اوست.

·        ظاهرا فیلسوف عیرانی می خواهد تعریفی فلسفی از مفهوم «من اسلامی» بدهد.

·        اما مفهوم «من اسلامی» فیلسوف حاکی از چیست؟

2
من اسلامی در همه سوی های درونی و برونی خود محکوم خدا و رسول اوست.

·        برای کشف سطح توسعه فکری و اسلوبی فیلسوف بهتر است یک پله مفهومی بالاتر رویم.
·        آنگاه مفهوم «من اسلامی» جای خود را به مفهوم عامتری به نام «من دینی» و یا  «من مذهبی» خواهد داد.
·        چون اسلام در هر صورت دینی و مذهبی است.
·        اسلام یکی از ادیان و مذاهب آسمانی است.
·        بسان یهودیت و مسیحیت و غیره.

·        اما تعریف «من» بر اساس باور مذهبی به چه معنی است؟

3
من اسلامی در همه سوی های درونی و برونی خود محکوم خدا و رسول اوست.

·        تعریف «من» یعنی تعریف افراد بشری بر اساس باور مذهبی و یا بر اساس باور بطور کلی به معنی نمایندگی جهان بینی ایدئالیستی است.
·        یعنی به معنی مقدم دانستن روح بر ماده، شعور بر وجود است.
·        در این مورد بخصوص بمراتب بدتر، به معنی مقدم دانستن شعور مذهبی، یعنی شعور وارونه بر وجود است.

·        این اما به چه معنی است؟

4
·        این ـ قبل از همه ـ به معنی وارونه بینی، وارونه نمائی و وارونه اندیشی فیلسوف عیرانی است.
·        فیلسوف عیرانی جهان و مافیها را پا در هوا می بیند و نشان می دهد.
·        خدا کند که خودش روی کله اش راه نرود.

5
·        این ضمنا به معنی همفکری فلسفی و یا همسنگری جهان بینانه فیلسوف عیرانی با اسامه بن لادن، ملا عمر، داعش، عبدالکریم، امام خمینی، آیت الله کوسه و کرگدن و کفتار و غیره است.

·        همه ملاهای وطنی و بین المللی همین معیار و ملاک مرزبندی را تبلیغ می کنند و به خدمت می گیرند و حسابی جون می ستانند و خون می ریزند:
·        آنها هم همه از دم، از «من اسلامی»، «من یهودی»، «من مسیحی»، «من ملحد» و حتی رادیکال تر و افراطی تر از فیلسوف عیرانی از «من شیعی»، «من بهائی»، «من علی اللهی»، «من سنی» و غیره دم می زنند و تیشه بر ریشه حتی «من» های اسلامی فرود می آورند.
·        داعش های عیرانی و عربی دیری است که همین «من مذهبی» را جامه عمل می پوشانند.
·        مثلا به مثابه بمب متحرک به گله زوار امام حسین می زنند و همراه با خود صدها نفر را هم به بهشت برین  می برند تا با قاتل و مقتول همه با هم به عیش و عشرت ابدی با حوریان و غلمانان بپردازند.

6
من اسلامی در همه سوی های درونی و برونی خود محکوم خدا و رسول او ست.

·        عجب فیلسوفی و عجب فرمولبندی عجق ـ وجقی!

·        مفهوم من در آوردی «همه سوهای درونی و برونی» به معنی است.
·        فیلسوف عیرانی این مفهوم تق و لق را به احتمال قوی از فیلسوفی عامریکائی  یا عروپائی، بطرز دست و پا شکسته ای ترجمه کرده است.
·        منظور فیلسوف عامریکائی و یا عروپائی هم احتمالا «همه مظاهر روحی و مادی و یا ذهنی و عینی، سوبژکتیو و اوبژکتیو» بوده است.
·        من اسلامی فیلسوف عیرانی در هر صورت محکوم خدا و رسول او ست.

7
 از کرامات شیخ ما چه عجب:
پنجه را باز کرد و گفت:
«وجب»

·        اکنون سؤال چسبناک سمجی بر لب هر شنونده و خواننده می نشیند:
·        مگر من یهودی و یا من مسیحی و یا من مذهبی دیگر، محکوم خدا و رسول خدای خاص خود نیست؟

·        از فیلسوف عیرانی و حواریونش چه پنهان که «من» های فوندامنتالیسم یهودی در ملأ عام تلی از انجیل های حضرت عیسی را به فتوای خمینی خود به آتش می کشند.
·        و «من» های مسیحی در فرم های نمودین وحشت انگیز و خونخوار کوکلوس کلان و غیره به فرمان کوسه های خود حتی خانه های سفید پوستان را که سیاه پوستی را به عنوان کنیز و کلفت داشته اند، به آتش می کشند.
·        رمان هائی که در اروپا راجع به شیوه تفکر و زیست مسیحیان مؤمن منتشر شده از ذلت فکری بمراتب بدتر آنان حکایت دارند.
·        پس از شنیدن و خواندن این رمان ها هر بنی بشری دست به دعا برمی دارد که کاش خریت آنها به اندازه یکصدم خریت هم وطنان فیلسوف عیرانی باشد.

·        شاهدان خرفت و پرخور یحوه کجا و شیعیان معقول و مظلوم عیرانی کجا!

·        مراجعه کنید به فوندامنتالیسم چیست؟ در تارنمای دایرة المعارف روشنگری   

ادامه دارد.

۱ نظر:

  1. ویرایش:
    مفهوم من در آوردی «همه سوهای درونی و برونی» به چه معنی است؟
    با پوزش

    پاسخحذف