۱۳۹۳ مهر ۳, پنجشنبه

سیری در جهان بینی ذوالنون مصری (1)


ذوالنون مصری (180 ـ 246 ه. ق.) 
از صوفیان مصر

سرچشمه:
صفحه فیسبوک
رضا بی شتاب
تحلیلی از شین میم شین

آزمون
 
·        ذوالنون مصری گوید:
·        «در بادیه کنیزکی دیدم.
·        گفتم:
·        «جان و تن من به تو مشغول است.»

·        گفت:
·        «اگر چنین است، جان و تن من به تو مبذول (پیشکش)  است.»

·        پس خواست مرا بیازماید.

·        گفت:
·        «چرا به جاریۀ (زن)  دیگر که از من بهتر است نمی نگری؟»

·        گفتم
·        «کجا ست؟»  

·        گفت:
·        «در پیِ (پشت سر)  تو.»

·        روی باز پس کردم، طپانچه ای (کشیده آبدار)  مرا زد و گفت:
·        «ای بطّال (بی شرم)، تو را بدیدم، گمان بردم که زاهدی و چون نزدیک من آمدی، دانستم که عاشقی.
·        اکنون پیدا شد که نه زاهدی و نه عاشقی.»

پایان
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر