۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

آموزش تئوری رهائی نهائی (30 )

پروفسور دکتر هانس هاینتس هولتس
 شین میم شین
  
نقش دوگانه حزب در مرحله گذار

·        آماجگذاری گذار به سوسیالیسم، به مثابه قانون اساسی یک دموکراسی غیر بورژوائی عبارت است از تأسیس یک نظام دولتی که در ترمینولوژی (اصطلاح شناسی) کلاسیک مارکسیسم ـ لنینیسم، دیکتاتوری پرولتاریا نامیده می شود و ما ماهیت آن را در فصل ششم مورد بررسی قرار داده ایم.
·         
·         شالوده این نظام مرحله گذار، در جبهه متحد طبقات ، بدون تردید، بر دوش طبقه کارگر، شاید هم بر دوش بخش پیشرفته و بلحاظ طبقاتی آگاه این طبقه خواهد بود.
·         
·         وظیفه حزب کمونیست، از سوئی عبارت خواهد بود از شرکت فعال در این جبهه متحد طبقات، بردن شعارهای ترقی طلبانه خود به میان توده های مردم، توسعه و تکامل سیاسی آنها و به پیش راندن گذار به سوسیالیسم، یعنی رهایش (ایمانسیپاسیون) انسانها، یعنی رهایش انسان ها به وسیله خود انسان ها.

·        )این بدان معنی است که سوبژکت تحول افراد و جامعه، باید خود انسان ها باشند.
·        انسان ها نباید بسان رمه گوسفند روان در پی پیشوائی باشند،   اوبژکت هیچکاره و منفعل تحول باشند، بلکه سوبژکت و اوبژکت همزمان تحول باشند، دگرگونساز کوشا و فعال خود و جامعه خود باشند. مترجم(

·        پیشاهنگی کمونیست ها، تنها به برکت درک چند و چون طبقاتی مرحله گذار و نتیجتا به برکت تداوم مبارزه طبقاتی بعد از انقلاب پیروزمند دقیقا تعیین می شود:
·         پس از انقلاب پیروزمند، در مرحله گذار، توافق های طبقاتی در جبهه متحد، سبب سرپوش نهادن سوبژکتیف بر مبارزه طبقاتی می شود.
·        حزب کمونیست پیشاهنگ باید به این مسئله پی ببرد، آن را افشا کند، بر ضد ناپیگیری ها به مبارزه بی امان برخیزد و حداقل، بخشی از راه را به سوی جامعه بی طبقه هموار سازد.

ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر