۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۳, دوشنبه

اعتراف می ‌کنم که آفتاب، عامل شب است

 
سعید سلطانی طارمی
اعترافات عاشقی صادق برای دلبرک جفاکارش
(۱۱/۱۰/ ۹۱)
به فریبرز رئیس ‌دانا
سرچشمه:
اخبار روز 
http://www.akhbar-rooz.com

·       ذوق می‌ کنم
·       باورت نمی ‌شود، چه حس روشنی
·       در کنار تو به من
·       دست می‌دهد!

·       انفرادی وسیع من اگرچه فکر را
·       باز می کند
·       و به پشت پرده‌ ی خیال ‌های ظاهرالصلاح، روشنی می ‌افکند،
·       لیک در کنار تو تمام دکمه‌ های حسی ‌ام
·       باز می شوند
·       و عواطفم به اوج می ‌رسند.
      
·       وای، وای، وای...
·       چشم های وحشی تو بی دریغ
·       سِحر می کند مرا.
·        
·       کاش شیخ، چشم های وحشی تو را
·       خواب دیده بود
·       تا کمال شاهکار‌های خویش را
·       نقش آب دیده ‌بود!
    
·       فکر کن،
·       این اطاق لخت یخ زده
·       این چراغ  مستِ راست ‌تاب
·       این چهار پایه ی هزار ساله ی خشن
·       این...
·       باورت نمی شود، تمام گوشه های گنگ زندگی
·       با تو دلپذیر می شود.
    
·       می زنی؟
·       چقدر خوب می زنی!
·       کیف می ‌دهد کشیده ‌ات!
·       فکر گوش من نباش
·       دست‌ هات را بپا
·       دست‌ هات، درد که نکرد؟
       
·       داد می زنی؟
·       گرچه نعره های تو به زندگی
·       رنگ می دهد،
·       فکر این ‌که تارهای صوتی شما
·       ممکن است ملتهب شوند
·       روز و شب عذاب می‌ دهد مرا
·        
·       آه،
·       باورت نمی ‌شود، چقدر نازک است
·       شیوه‌ ی سؤال‌ کردنت!
·        
·       باورت نمی‌ شود که «اعتراف،
·       اعتراف،
·       اعتراف کن!»
·       از دهان تو به بوسه‌ های نازنین ‌ترین زن جهان
·       طعنه‌ می ‌زند.
·       کاش شیخ بود و می ‌شنید نعره‌ ی تو را.
·        
·       درک می ‌کنم،
·       تو به خاطر من است نعره می ‌کشی
·       دمبدم، کشیده می ‌زنی
·       این چهار پایه را
·       زیر من به ناگهان
·       واژ‌گونه می‌ کنی
·        
·       درک می‌ کنم، چقدر لطف می‌ کنی
·       وقتی این قپان باشکوه را به دست‌‌ هام می ‌زنی

·       درک می ‌کنم، چقدر رنج می ‌دهی به دست و پای خویش.

·       احتیاج نیست، خشمگین شوی
·       هر چقدر خواستی
·       اعتراف می‌کنم.
·        
·       اعتراف می ‌کنم که آفتاب
·       عامل شب است

·       ماه پایگاه دشمن است
·       تیر یک خبرنگار خائن است 
·       زهره مطربی است، خود ‌فروخته 

·       و زمین، زمین بی ‌نوا
·       هیچ ‌وقت گرد و گردشی نبوده در فضا
·       تابت و مسطح است
·       مثل مستطیل، یا اگر اراده‌ ی تو دایره‌ است، دایره.
·        
·       من؟
·       من که از قدیم آلتم
·       آلت کثیف دست هر کسی، تو خواستی
·        
·       آه،
·       این چراغ، این چراغ
·       بی‌ نصیب می‌ کند مرا
·       از مناظر شما.
·        
·       بازهم که می ‌زنید
·       دست تان ،
·       دست تان ـ خدا نکرده ـ درد می ‌کند.
·        
·       من که اعتراف می‌ کنم
·       اعتراف می ‌کنم که آفتاب
·       با نرینه‌ ایزدی کبود چشم
·       پشت کوه قاف، کارهای ناپسند می ‌کند.
·        
·       اعتراف می ‌کنم که ماه
·       یک شب از دریچه ‌ای که زیر سقف خانه است
·       در اطاق من حلول کرد.
·        
·       اعتراف می‌ کنم که بوی یک زن جوان اطاق را
·       لولِ لول کرد.
·        
·       من از این که بی اراده در اطاق بوده‌ ام
·       توبه می ‌کنم
·        
·       توبه می‌کنم، نزن.
·       اگرچه ضربه‌ های تو به شیر و قهوه و عسل
·       ناز می ‌کند.
·        
·       من که مست فحش ‌های نازک تو ام
·       اعتراف می ‌کنم، تو را شبی
·       خواب دیده ‌ام: 

·       صبح بود و آفتاب می ‌دمید
·       و تو در کویر بی ‌نهایتی به سوی دور دست ‌های شعله ‌ور
·       در میان اشک‌ و آه من
·       محو می‌ شدی
·       و صدای بارشی  مدام
·       در فضا شکفته‌ بود....
·       ذوق می ‌کنم.
پایان

شعری رئالیستی، افشاگر، زیبا
بلحاظ فرم و ساختار، بکر، بدیع
بلحاظ محتوا و معنا، مؤثر، بیدارنده، بی همتا
سرشته به طنزی تلخ، تلختر از زهرترین زهرها
فوق العاده زیبا
شاهکاری بی همتا
عمر شاعر درازتر از عمر نوح نبی باد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر