۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

آموزش تئوری رهائی نهائی (16 )

 
برنامه ریزی
پروفسور دکتر هانس هاینتس هولتس
 شین میم شین
 
·        با اجتماعی کردن وسایل تولید، در سوسیالیسم، خصلت بازار و ارزش ها دگرگون می شود.
·        بازار در سوسیالیسم به عرصهً مطالعهً توان مبادله ای فراورده ها، یعنی تعیین ارزش مصرفی آنها از سوی مصرف کنندگان مبدل می شود.
·         از آنجا که مولدین، همزمان، هم مالکین وسایل تولید و هم مصرف کننده اند، پس فریب مدام مردم و کشف و تبلیغ نیازمندی های تصنعی و من در آوردی، برای ترغیب مردم به خرید فراورده ها از بین می رود .

·        اضافه ارزش که در جریان انباشت سرمایه، در اختیار بخش خصوصی قرار می گرفت، در نظام سوسیالیستی در خدمت باز تولید اجتماعی قرار می گیرد، یعنی صرف رفاه مجموعهً جمعیت کشور می شود.
    
·        برنامه ریزی کلی و جزئی باید حداقل سه شرط لازم را جامهً عمل پوشاند 
:
1

·         اولا برنامه ریزی باید براساس تجزیه و تحلیل علمی دیالک تیک وسیله و هدف صورت گیرد.
·         وسیله )نیروهای مولده، وسایل تولیدی، وسایل حمل و نقل، پژوهش، درجهً آموزشی پرسنل و غیره موجود) باید متناسب با هدف و آماج مورد نظر، در زمان معین باشد.
·         اهداف و آماج های یاد شده باید بنا بر درجهً اهمیت شان درجه بندی شوند.

2

·        ثانیا هماهنگی بخش های مختلف اقتصادی و رابطه متقابل آنها باید تنظیم شود و برای تحقق اهداف برنامه ای مورد استفاده قرار گیرد.
·         این امر فقط در صورتی ممکن است، که کارخانه ها و شاغلین در آنها در نظر گرفته شوند.
·         برای این امر باید فرم های نهادین لازم بوجود آید.

3

·         ثالثا درجهً آموزشی شاغلین باید تا حدی باشد، که آنها بتوانند مسائل پیچیده تر از روندهای صرفا تولیدی را درک کنند و در بارهً آنها اظهار نظر نمایند.
·        برای آنها نه تنها باید شیوهً آموزشی درخور در مدارس، بلکه امکان ادامهً تحصیل در علوم اجتماعی و نظری (تئوریکی)  لازم فراهم آید و در درون کارخانه ها مشخصا سازماندهی شود، تا از واقعیت عملی دور نیفتند.

ادامه دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر