۱۴۰۰ مهر ۸, پنجشنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۶۲۶)

 

Hannie Schaft Memorial

هانی شافت

آنتی فاشیست شهید هلند  

میم حجری


۸۷۲۰  

سنگ سخنگو

چرا قدیمی ها فکر میکردن جِن ها بیشتر سرو کله شون توی حمام پیدا میشه ؟ 


سگ سخن جو


دلیلش اولا عجز عوام الناس از توضیح پژواک صدا در زیر طاق حمام بوده است.


ثانیا

احتمالا

در حمام به دلیل میزان بالایی از بخار 

کمبود اکسیژن به حالات شبیه سرگیجه و غیره منجر شده و سرگیجه را خلایق به گردن اجنه افکنده اند.


۸۷۲۱  

سنگ سخنگو

تئوری افول غرب یکی از تئوری های ارتجاعی امپریالیستی است که فلاسفه اگزیستانسیالیسم و فلسفه حیات و فاشیسم تبلیغ کرده اند.

مفهوم غرب را فوندامنتالیسم شیعی هم تحریف و نشخوار کرده است و شعار نه شرقی نه غربی داده است.

هر جامعه صنعتی را جلال ال عبا

جزو غرب قلمداد کرده است.

بی اعتنا به مناسبات تولیدی حاکم.

در قاموس خمینی جوامع سرمایه داری پیشرفته

غرب

و

جوامعه سوسیالیستی پیشرفته

شرق

اند.

۸۷۲۲  

سنگ سخنگو

آن که مست آمد و دستی به دل ما زد و رفت
در این خانه ندانم به چه سودا زد و رفت
خواست تنهایی ما را به رخ ما بکشد
تنه ای بر در این خانه ی تنها زد و رفت
هوشنگ ابتهاج - سایه

سگ سخن جو


 
سایه سرمست

مست که عقل ندارد تا برای کردوکارش دلیلی داشته باشد.
تو که شاعر فیلسوفی هستی بهتر می دانی

۸۷۲۳  

سنگ سخنگو

فردی که قانونی ناعادلانه را می شِکند، بیشترین احترام را به قانون گذاشته است!
 مارتین لوترکینگ


سگ سخن جو


قانون چیست و معیار عینی و علمی برای عادلانه بودن قانون چیست؟

۸۷۲۴  

سنگ سخنگو

زندان بوشهر ۱۰ روز پیش تماس گرفت که من باید برگردم زندان بوشهر
؛وقتی اقدام به برگشتن به زندان بوشهر کردم
به من گفتم (؟) که باید برم تهران
 و تهران و اجرای احکام تهران
 تصمیم میگیره به کدام زندان منتقل می‌شوم
سپیده قلیان

سگ سخن جو

 

 بیچاره زبان فارسی

بیچاره تر

سکنه فارسستان

با منجیان بی سواد


۸۷۲۵  

سنگ سخنگو

شوپنهاور اخوی خمینی 

 و دشمن توده و حزب توده بوده است

۸۷۲۶  

سنگ سخنگو

آلترناتیو خواجه که قران را بسان طالبان به ۱۴ روایت ازبر می خواند برای زهد ریایی 

میخوارگی است.

 به حال چپ های عقب افتاده پیرو خواجه باید گریست


۸۷۲۷  

سنگ سخنگو

آرش برومند

قاسم بهرامی معروف به شیدای همدانی، شاعر ضد حکومتی، نوازنده و مرتد که اشعار حماسی، انتقادی و براندازانه او این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد، چهارشنبه ۲۴ شهریور در آخرین مخفیگاه خود در مشهد دستگیر شد. او به دلیل اشعار و مواضع تندش علیه حکومت اسلامی، علی خامنه ای و اسلام مدت ها بود به زندگی مخفی روی آورده بود و حتی نتوانست در مراسم تدفین مادرش که سه ماه پیش درگذشت شرکت کند. شیدای همدانی که در چند سال اخیر، در داخل ایران و به صورت مخفیانه زندگی می‌کرد، در حالی که برای یک کار ضروری از مخفیگاه خود خارج شده بود، توسط عوامل امنیتی، شناسایی و دستگیر شد. با توجه به اینکه شیدای همدانی در آخرین شعر خود با عنوان «من مرتدم»، اعلام ارتداد کرده بود(در برنامه ویزه یوتیوبی ما براندازان با عنوان خاص ما مرتدان برای همفکری در مورد تشکیل شبکه مرتدان)، همچنین صراحتا از براندازی رژیم سخن می‌گفت و عکس علی خامنه‌ای را نیز در مقابل دوربین به آتش کشیده بود، در معرض خطر جدی صدور حکم اعدام قرار دارد. شیدای همدانی در موسیقی شاگرد فرهنگ شریف بود و نواختن تار را از وی آموخت و بسیاری از اشعار مبارزاتی خود را با آواز موسیقی منتشر کرده. این یکی از آخرین اشعاری است که شیدای همدانی آن را با صدای خود، منتشر کرده است:

 
گر زنی آتش به جانم، من نمی‌ترسم دگر
تیر دارم در کمانم، من نمی‌ترسم دگر


مردمی از اهل ایمان و خرد را دم به دم
در پی خود می‌کشانم، من نمی‌ترسم دگر


تا که چون فریاد آزادی به رنگ صبح‌دم
هست پیدا و نهانم، من نمی‌ترسم دگر


همچونان یعقوب لیث و رستم و سهراب و زال
از تبار عاشقانم من، نمی‌ترسم دگر


تا زمانی که همه مردم به آزادی رسند
شعر آزادی بخوانم، من نمی‌ترسم دگر


تا شود آزاد ایران از ستم‌های شما
می‌دهم هستی و جانم، من نمی‌ترسم دگر


گر سر سبزم دهد بر باد، در راه وطن
تیزی سرخ زبانم، من نمی‌ترسم دگر


می‌خورم سوگند بر آزادی و خون و شرف
تا که شیدای زمانم، من نمی‌ترسم دگر

۸۷۲۸  

سنگ سخنگو

هر موجودی از میکرو موجود تا ماکرو موجود خودپرست است.
خودپرستی ننگ نیست.
 خودپرستی در حال حاضر فضیلتی اخلاقی است.
چرا و به چه دلیل؟
خودپرستی آدمیان
 نافی جامعه پرستی (سوسیالیسم) آنها نیست.
 اگوئیسم
جفت دیالک تیکی سوسیالیسم و کمونیسم است

۸۷۲۹  

سنگ سخنگو

نه.
 قانون تعریف دارد.
قانون در هر جامعه طبقاتی
مجموعه فشرده ای از موازین و فرامین
 برای تحمیل منافع استراتژیکی طبقه حاکمه به طبقات اجتماعی دیگر است

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر