۱۴۰۰ مهر ۸, پنجشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ک) کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان

Walter Ulbricht und Wilhelm Pieck im Garten des Landhauses Döllnkrug   

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین


۱

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان به مشاوره کمیته مرکزی حزب کمونیست آلمان (از ۳۰ ژانویه تا ۱ فوریه سال ۱۹۳۹) اطلاق می شود.

 

۲

·    در کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان، خطر جنگ ناشی از امپریالیسم فاشیستی آلمان مورد تجزیه و تحلیل  قرار می گیرد و اجرای مصوبات کنفرانس حزبی بروکسل (۱۹۳۵) مورد ارزیابی قرار می گیرد و استراتژی و تاکتیک حزب بر طبق شرایط تغییر یافته ضمن در نظر گرفتن تجارب مکسوبه در جبهه ملی اسپانیا و فرانسه تعیین می شود و توسعه فراتر داده می شود.

 

۳

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان در شهر دروی (در جنوب پاریس) برگزار می شود.

 

۳

·    اعلام شهر برن به عنوان محل برگزاری کنفرانس به دلایل کنسپراتیو (احتیاط) انتخاب شده بود.

 

۴

·    شرکت کنندگان در کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان، ۲۲ تن از فونکسونرهای (مسئولین) رهبری حزب کمونیست آلمان بوده اند.

 

۵

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان در تاریخ حزب کمونیست آلمان، چهاردهمین کنفرانس حزبی محسوب می شود.

 

۶

·    سخنران اصلی در کنفرانس ویلهلم پیک بود.

 

۷

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان، تکمیل پرسنل کمیته مرکزی  را و قطعنامه «راه سرنگونی هیتلر و مبارزه در راه تشکیل جمهوری دموکراتیک نوین» را  تصویب کرد.

 

۸

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان به این نتیجه رسید که رژیم هیتلر با سیاست جنگ افروزانه اش تهدیدی بر وجود و بقای ملت آلمان است.

 

۹

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان بر آن بود که باید کلیه قوا برای جلوگیری از جنگ بسیج شوند.

 

۱۰

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان اعلام داشت که اگر جلوگیری از جنگ میسر نگردد، خلق آلمان باید «از کلیه وسایل برای وحدت با ارتش سرخ جهت مبارزه در راه سرنگونی فاشیسم، دفاع از صلح و آزادی آلمان استفاده کند.»

 

۱۱

·    کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان رهبران و سران سوسیال ـ دموکراسی آلمان را به سبب گرفتاری در منجلاب آنتی کمونیسم و ممانعت از تشکیل وحدت عملیاتی طبقه کارگر در جبهه آنتی فاشیستی خلق آلمان به چالش کشید.

 

۱۲

·     کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان برای ادای سهم سازنده به وحدت همه نیروهای مخالف فاشیسم هیتلری در جبهه آنتی فاشیستی خلق به توسعه و تدوین برنامه ای برای تشکیل جمهوری دموکراتیک نوین پرداخت و مبانی اقتصادی و سیاسی  دولت آنتی فاشیستی ـ دموکراتیک آتی را طرح ریزی کرد.

 

۱۳

·     کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان بر آن بود که در جمهوری دموکراتیک نوین باید فاشیسم به کلی ریشه کن شود  و طبقه حاکمه بر خلاف جمهوری وایمار، دیگر نه بورژوازی بزرگ، بلکه طبقه کارگر در وحدت با دیگر طبقات و اقشار زحمتکش باشد.

 

۱۴

·     حزب کمونیست آلمان قوانین دولتی جمهوری دموکراتیک نوین را در سیاست داخلی، اجتماعی، خارجی و نظامی جزء به جزء تعیین کرد.

 

۱۵

·     در قطعنامه کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان آمده بود که در جمهوری دموکراتیک نوین، باید همه شرایط لازم برای تجمع اکثریت خلق جهت نیل به اماج سوسیالیستی در اختیار طبقه کارگر و سازمان هایش قرار گیرند.

 

۱۶

·     قطعنامه کنفرانس حزبی برن حزب کمونیست آلمان، برنامه را به مثابه مرحله اول تسخیر قدرت سیاسی توسط طبقه کارگر می دانست.

 

۱۷

·    حزب کمونیست آلمان به مثابه تنها نیروی به لحاظ سیاسی سازمان یافته در آلمان، راه غلبه بر رژیم فاشیستی را و راه حل مسائل حیاتی ملی و اجتماعی خلق آلمان را نشان می داد.

 

پایان   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر