۱۴۰۰ شهریور ۲۸, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (د) دهقانان (توده های دهقانی) (۲) (بخش آخر)

Valmet 565

 Sizilianische Bauernschaft, 19. Jahrhundert, Italien - Lizenzfrei 1880-1889 Stock-Illustration

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۷

·    ورشکست کارخانجات کشاورزی، گذار به کسب و کار فرعی و چه بسا «همپیوندی» (اینتگراسیون) تولید دهقانی با انحصارات صنایع مواد غذایی و تجاری، در واقع، تبدیل دهقانان به کارگران مزد بگیر در قطعه زمین شخصی خود، حاکی از خانه خرابی دهقانان است.

 

۱۸

·    دهقانان برای حفظ موجودیت دهقانی خود مجبور به کار بیشتر، مصرف کمتر و تشکیل همبودهای مختلف می گردند.

 

۱۹

·    وظیفه طبقه کارگر تحت رهبری حزب مارکسیستی ـ لنینیستی در مبارزه بر ضد استثمار و ستم کاپیتالیستی، عبارت است از وحدت با دهقانان زحمتکش در راه سرنگونی کاپیتالیسم و توسعه ساختمان سوسیالیسم و کمونیسم.

 

۲۰

·    در جمهوری آلمان دموکراتیک، وحدت طبقه کارگر با دهقانان تحت رهبری حزب سوسیالیستی واحد آلمان واقعیت یافته است.

 

۲۱

·    روند رهایش دهقانان با اصلاحات ارضی دموکراتیک شروع شده که با ساختمان سوسیالیسم با  پیوست داوطلبانه کلیه دهقانان زحمتکش  و بخشی از کارگران کشاورزی  و زمینداران بزرگ به تعاونی های تولیدی کشاورزی به کمال رسیده است.

 

۲۲

·     با توسعه دهقانان به طبقه دهقانان تعاونی های سوسیالیستی، وحدت دهقانان با طبقه کارگر به شالوده و پایه و اساس جامعه سوسیالیستی تبدیل شده است.

 

۲۳

·    دهقانان تحت رهبری طبقه کارگر  و در وحدت مستحکم با آن به یکی از طبقات اصلی جامعه سوسیالیستی تبدیل گشته اند که در اعمال قدرت سیاسی  و رهبری جامعه شرکت اکتیو  (فعالیت مبتنی بر اگاهی و داوطلبی)  دارند و دارای موجودیت اجتماعی تضمین شده  و دورنمای آتی در اقتصاد کشاورزی سوسیالیستی مدرن اند که به تولید صنعتی می پردازد.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر