۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

پروا و پرواز و پارس و پرخاش (۴۱)


جمعبندی

از
مسعود بهبودی

۱۲ اردیبهشت‌ماه
به
 یاد محمدرضا لطفی

راهی و آهی
امیر هوشنگ ابتهاج
سایه

پیش ساز تو
من از سحر سخن دم نزنم
که بیانی چو زبان تو ندارد
سخنم

ره مگردان و نگهدار همین پرده‌ی راست
تا من از راز سپهرت
گرهی باز کنم

صبر کن
ای دل غم‌دیده
که چون پیر حزین
عاقبت مژده‌ی نصرت رسد از پیرهنم

چه غریبانه
تو با یاد وطن می‌نالی
من چه گویم که غریب است دلم
در وطنم

همه مرغان هم‌آواز پراکنده شدند
آه از این باد بلاخیز که زد در چمنم

شعر من با مددِ سازِ تو آوازی داشت
کی بُوَد باز که شوری به جهان درفکنم

نی
جدا زان لب و دندان
چه نوایی دارد؟
من
ز بی هم‌نفسی
ناله به دل می‌شکنم

بی تو دیگر غزل «سایه» ندارد «لطفی»
باز راهی بزن ای دوست که آهی بزنم

پایان

اندکی اندیشه راجع به انقلابات مختلف

ویکی پیدا

مارکس در کتاب «مانیفست کمونیست» (۱۸۴۸) تعریفی از پرولتاریا به دست می‌دهد: «مقصود از پرولتاریا طبقهٔ کارگران مزدور جدیدی است که مالک هیچ وسیلهٔ تولیدی نیست و نیروی کار خود را برای تأمین زندگی می‌فروشد.»

مارکس و انگلس پرولتاریا را
تنها
به
معنای کارگران تهیدست صنعتی
بکار می‌بردند،

ولی در جریان انقلاب روسیه و به ویژه انقلاب چین که تکیه‌گاه عمدهٔ آن دهقانان بی‌زمین و تهیدست بود، مفهوم «پرولتاریای دهقانی» به عنوان نیروی متحد «پرولتاریای صنعتی» پدید آمد و جنبش‌های انقلابی در جهان سوم، با نبود پرولتاریای صنعتی، تکیه‌گاه اصلی خود را «پرولتاریای دهقانی» قرار دادند.

۱
هدف توضیح مسائل است و یا خر پروری است؟

۲
مانیفست حزب کمونیستی
سند انقلاب سوسیالیستی است که همزمان در مقیاس جهان صورت می گیرد.

۳
انقلاب اکتبر
نه
در مقیاس جهان
بلکه فقط در روسیه صورت می گیرد.

۴
در ضعیف ترین حلقه زنجیر ممالک سرمایه داری
آنهم
سرمایه داری امپریالیستی

۵
ضمنا
در پیروزی انقلاب اکتبر
و
در پیروزی هر انقلاب و ضد انقلابی
نه
طبقه اجتماعی واحدی
بلکه توده تحت رهبری طبقه اجتماعی معینی
نقش تعیین کننده بازی می کند.

۶
تاریخ
را
توده می سازد
و
نه
طبقه.

۷
طبقه می تواند
سوبژکت تاریخ باشد و توده را رهبری کند

۸
پرولتاریای سلحشور روس
هم
توده
را
دهقانان و سربازان و روشنفکران را رهبری کرده است

۹
رهبر انقلاب اکتبر پرولتاریای روس و حزب طراز نوینش بوده است و نه پرولتاریای دهقانی کذایی

۱۰
شرکت در انقلاب که به معنی رهبری ان نیست.

۱۱
انقلاب چین
ماهیتا
نه
انقلاب سوسیالیستی
بلکه
 انقلاب ضد فئودالی و ضد استعماری 
(دموکراتیک و ملی)
بوده است
که
 تحت رهبری حزب کمونیست چین صورت گرفته است.

۱۲
نقش مهم دهقانان در انقلاب ضد فئودالی
امری طبیعی است.

۱۳
در همه جای جهان
ستون اصلی انقلابات ضد فئودالی 
 (انقلابات بورژوایی)
توده دهقانی بوده است.

۱۴
واژه بازی های بلشویک ها و مائو و یاران
را
نباید زیاد جدی گرفت.

۱۵
خریت بزرگی است
اگر کسی
ادعا کند 
که
در 
چین
انقلاب کمونیستی پیروز شده
آنهم تحت رهبری توده دهقانی.

۱۶
در کشورهای جهان سوم
که
قضیه روشنتر است.

۱۷
جنبش های رهایی بخش ملی
تحت رهبری بورژوازی عقب مانده این کشورهای عقب مانده بوده اند
و
بورژوازی
طبیعی است که توده دهقانی را بسیج کند و برای اهداف خود به خدمت گیرد.

۱۸
کدام پرولتاریای دهقانی؟

مذهب در جریان تاریخ

"بَرده‌ای که به بردگی خود آگاه شده و به مبارزه برای رهایی خود بر پا خاسته است به نیمی از بردگی خود خاتمه داده است.

کارگر معاصر آگاهی طبقاتی دارد و با صنعتِ کارخانه‌های عظیم، بزرگ شده و در زندگی شهری، روشن شده است.

او تعصبات مذهبی را با تحقیر کنار ميگذارد، بهشت را به کشیشان و خشکه‌مقدسان بورژوا واميگذارد و خود تلاش ميکند به زندگی بهتری همینجا روی زمین دست یابد.

پرولتاریای امروز سَمت سوسیالیسم را ميگیرد که عِلم را در نبرد مقابل مهِ مذهب به کار ميگیرد و کارگران را اینگونه از باور به زندگی پس از مرگ آزاد ميکند که آن‌ها را برای مبارزه در زمان حال برای زندگی بهتر روی کرۀ زمین گِردِ هم ميآورد.

"لنین
سوسیالیسم و مذهب

 ۱
آره.
مش لنین

۲
امروزه
اما
مذهب
را
اجامر بی همه چیز گروگان گرفته اند و آلت دست قرار داده اند
تا
فرزندان توده
را
به بمب رونده و نفس کشنده و خود منفجر کننده
تبدیل کنند
و
هزاران تن از امثال خود
را
تکه تکه کنند.

۳
به همین دلیل دفاع از مذهب به عهده طبقه کارگر افتاده است

۴
مذهب گروگان گرفته شده توسط طبقه حاکمه انگل
را
باید
آزاد ساخت
و
از
زباله های امپریالیستی ـ فئودالی ـ فوندامنتالیستی
تخلیه اش کرد

۵
تا
مذهب آن شود که در آغاز بوده است:
علمی و انقلابی
خلقی و اجتماعی
«سر» مایه هارمونی و هومانیسم و همبستگی

فناوری های نوین و دوران دیجیتال
نگارنده:
میم. الف. کاوه مهر

۱
عنوان این اثر حریف
فاقد اعتبار علمی است.

۲
دوران دیجیتال
خرافه ای بیش نیست.

۳
آنچه که حریف به غلط «دوران دیجیتال» می نامد،
جلوه ای از انقلاب علمی ـ فنی است.

۴
حریف
تعریفی مفهوم فلسفی (ماتریالیستی ـ تاریخی) دوران
را
نمی داند.

۵
دوران
به چه معنی است؟

۶
دوران به مقاطع تاریخی مبتنی بر فرماسیون های اقتصادی اطلاق می شود که گلوبال اند.

۷
دوران هایی که بشریت از سر گذرانده به شرح زیر بوده اند:

الف
دوران توحش

ب
دوران بربریت

پ
دوران کمونیسم آغازین معروف به کمون اولیه

ت
دوران برده داری

ث
دوران فئودالیسم

ج
دوران سرمایه داری

ح
دوران کنونی
یعنی
دوران گذار گلوبال از سرمایه داری به سوسیالیسم

۷
اختراع دوران های دلبخواهی
کسب و کار اجامر امپریالیسم است
تا
محتوای دوران کنونی
در
گرد و غبار دوران های من در اوردی آنها
گم گردد.

بی بی ۳۰ و عوامفریبی
شیوه بیان فردی

۱
شیوه بیان چیزی
برابر با هیچ و پوچ نیست

۲
ولی
تعیین کننده
نیست.

۳
تعیین کننده محتوای آن چیز است.

۴
زباله
را
اگر حتی در ظرف زرین
جلوی مهمان بگذاری
زباله خواهد بود.

۵
ظرف و فرم و ظاهر چیزها
فریبا ست
ولی
تعیین کننده نیست.

۶
فرمالیسم
(ظاهرگرایی)
یکی از توطئه های تئوریکی . ایده ئولوژیکی طبقه حاکمه عوامفریب است.

۷
همه چیز را زرق و برق می زنند و به عنوان تحفه نطنز به خلایق ظاهرپرست خرفت و خر قالب می کنند.

۸
دختر زحمتکشی
پس انداز ده سال زجر و ذلت خود را
هدر می دهد
تا
مثلا پستانش و یا دماغش و یا دهنش
به لحاظ ظاهر
تعمیر شود

۹
این کردوکارها
نشانه خریت
و
نتیجه خر پروری اند.

۱۰
صورت زیبای ظاهر
هیچ نیست

تا توانی سیرت زیبا بیار
سعدی دیالک تیسین فخرانگیز قرون وسطی

پیامبر اسلام :
النصر برعب"
من با ترور پیروز شدم "
حریف

۱
رعب
یعنی هراس

۲
ترور
حاوی گشتاوری از وحشت است
ولی
با ترس و هراس تفاوت کیفی دارد.

۳
به ویژه ترور خردستیزانه و بی رحمانه و بی شرمانه عملی که توسط فاشیسم و فوندامنتالیسم
رواج پیدا کرده است.

۴
کسی که این حدیث را آلت دست قرار داده
قبل از هر کاری
آن را جعل کرده و مطلوب دعاوی عوامفریبانه بعدی خود ساخته است:

۵
اصل حدیث از رسول اکرم به شرح زیر است:
" نصرت بالرعب مسيرة شهر"
معنی تحت اللفظی:
"ما از طریق راهپیمایی یک ماهه هراس داریم " (گوگل)

۶
جعل و تحریف آیات و روایات و احادیث
کسب و کار سطل ننه ات طلب های بی مغز و بی شعور و امثالهم شده است.

۷
اجامر
به دلیل خالی بودن کله از مغز اندیشنده و چنته از سخن اندیشیده و سنجیده
و
عجز از انتقاد علمی و انقلابی
به
اسلام ستیزی خرکی و زرتشت گرایی و کوروش ستایی الکی
روی آورده اند.

۸
گذاشتن علامت تساوی میان ادیان و اسلام و فوندامنتالیسم
نشانه نادانی است
اگر ناشی از تبهکاری و عوامفریبی و خرپروری نباشد

۹
فاشیسم و فوندامنتالیسم
ماهیتا
ضد مذهبی اند
برای اینکه
ضد خلقی
ضد بشردوستی (آتی هومانیسم)
ضد عقلی (ایراسیونالیسم)
و
ضد اخلاقی (نیهلیسم اخلاقی) اند

ستون اصلی هر دین
اما
هومانیسم و همبستگی و هارمونی و اخلاق است.

۱۰
فریب آلت دست قرار دادن مذهب توسط خمینیسم و داعش و طالبان و غیره را نباید خورد.

این جاکش ها
ضد اسلامی اند
نه دین دارند و نه ایمان

۱۱
اسلام و هر دین و مذهب دیگر
فرمی از شعور اجتماعی است

۱۲
اسلام
شعور اجتماعی وارونه است
ولی
شعور
است

۱۲
نقد و نفی دیالک تیکی اسلام
فقط از موضع پرولتاریا مجاز است.

۱۳
شعور وارونه
باید
وارونه شود
تا
سلب وارونگی شود.

۱۴
جهان بینی ایدئالیستی (مذهب مبتنی بر ایدئالیسم عینی است)
باید
با
جهان بینی ماتریالیستی
جایگزین شود.

۱۵
برای نیل به این هدف
باید به روشنگری شکیبمند علمی و انقلابی مبادرت ورزید.

۱۶
توده
به مذهب نیاز دارد
چون
بدون شعور
چه شعور وارونه و چه شعور درست
نمی توان زندگی کرد.

۱۷
تدین (دینداری)
هزاران بار بهتر از الحاد و آته ئیسم است.

۱۸
مارکسیسم ـ لنینیسم
هم
به نفی دیالک تیکی ادیان و مذاهب می پردازد
و
نه
بسان اجامر سطل ننه ات طلب و طویله کارگری ـ کم و نیستی
به
نفی مکانیکی آن.

۱۹
نفی یدالک تیکی چیزی
یعنی نقد و حذف جنبه های منفی و مخرب و پوسیده و فرتوت آن چیز
و
حفظ و توسعه جنبه های مثبت و بالنده و حیاتمند آن چیز

عجب بدبختیه

۱
نور و روشنایی برای آدم کور؟

۲
نور و روشنایی برای گور لازم است
نه برای ادم کور
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر