داریوش لعل ریاحی
۱
با
این خانم یا آقای میم
هم
باید با آنتی ایدئالیسم خودشان به بحث و دیالوگ بنشینید.
او
را
از
جایگاه طبقاتی خودش
و
اعتقادات رادیکالش
که درست در تقابل با روزا
لوکزامبورک
یکی از تئوریسین های بزرگ جریان چپ است،
باید به چاش بگیرید .
در قاموس لعل ریاحی،
اعتقادات رادیکال مش میم،
در تقابل با اعتقادات مش روزا لوکزمبورگ است.
ضمنا
مش روزا لوکزمبورگ
یکی از تئوریسین های بزرگ جریان چپ است.
خود لعل ریاحی
هم
مدعی تعلق به جریان چپ است.
جبهه ملی مش ممد مصدق
معلقی جانانه زده و طرفدار سوسیالیسم شده است.
همان سوسیالیسمی که عه ز آب سوسیال ـ دموکرات نمایندگی می کنند
که
بیشتر به سوسولیسم شباهت دارد
نه
به سوسیالیسم.
می توان وضو گرفت و یا حداقل تیمم کرد
و
به قبر قمر بنی هاشم قسم خورد
که
لعل ریاحی
نه، صفحه ای از آثار چندین ده هزار صفحه ای روزا لوکزمبورگ خوانده است
و
نه
پارسی از بیست هزار پارس بی بند دایرة المعارفی ها شنیده است.
این اما مانع صدور حکم تقابل میان نظرات مش میم با نظرات مش روزا نمی شود.
۲
اعتقادات رادیکالش
که درست در تقابل با روزا
لوکزامبورک
یکی از تئوریسین های بزرگ جریان چپ است،
باید به چاش بگیرید .
خوب.
فرض کنیم که قضیه از این قرار باشد.
چرا دروغ.
مش میم هم حتی صفحه ای از آثار مش روزا نخوانده است.
وجود اختلاف نظر
میان مش میم و مش روزا
فخر انگیز است و یا ننگ انگیز؟
از دید سوسولیست های جبهه ملی و حزب چپ و غیره
افکار مش روزا
حکم آیات و احادیث و روایات و اخبار دارند
و
باید
مش میم
آنها را ازبر کند و کورکورانه نشخوار؟
آیا
مش میم
نباید
پس از ۹۹ سال که از ترور مش روزا توسط اجامر فاشیسم
به توصیه و تصویب حزب سوسیال ـ دموکرات می گذرد،
نظر دیگری داشته باشد؟
۳
اعتقادات رادیکالش
که درست در تقابل با روزا
لوکزامبورک
یکی از تئوریسین های بزرگ جریان چپ است،
باید به چاش بگیرید .
بارها
و
به کرات
از
لعل ریاحی پرمدعا
خواسته می شود
که
دست از کلی بافی ضمن صدور عندرز بردارد و ایرادات نظر مش میم
را
به نام بنامد و با استدلال بخور و نمیری
بطلان شان
را
اثبات کند.
لعل ریاحی اما با کمبود وحشتناک وقت مواجه است.
دریغ از ذره ای سواد و جرعه ای صداقت.
معلوم نیست که من - زور لعل ریاحی از مفهوم «به چالش کشی اعتقادات این و آن» چیست؟
۴
روزا لوکزمبورگ
(۱۸۷۱ ـ ۱۹۱۹)
نماینده مهم جنبش کارگری اروپا و انترناسیونالیسم کارگری
تئوریسین مارکسیست سوسیال ـ دموکراسی لهستان و آلمان
مبارز ضد جنگ و ضد میلیتاریسم
در
مخالفت با طرفداری حزب سوسیال ـ دموکرات آلمان از جنگ جهانی اول (۱۹۱۴)
همراه با کارل لیبکنشت به تأسیس «گروه بین المللی» همت گماشت که ازآن
«انجمن اسپارتاکوس» سر برکشید.
مؤلف مقالات و تحلیل های بیشمار در روزنامه خلق لایپزیگ
ناشر روزنامه «پرچم سرخ» در انقلاب نوامبر
از مؤسسین حزب کمونیست آلمان
(۱۹۱۸ ـ ۱۹۱۹)
تدوین کننده برنامه حزب
پس از سرکوب قیام اسپارتاکیست ها در سال ۱۹۱۹
همراه با کارل لیبکنشت
بوسیله عناصر فاشیست ترور شد.
آثار او در زمینه سوسیالیسم، همبستگی طبقه کارگر، آنتی میلیتاریسم و مخالفت با جنگ
از اعتبار جهانی برخوردارند.
آثار:
منشاء ماه مه
رفرم یا انقلاب
حقوق انتخاباتی زنان و مبارزه طبقاتی
انجمن اسپارتاکوس چه می خواهد؟
برنامه و اوضاع سیاسی کنونی
انقلاب روسیه
اقتصاد چیست؟
دین از دیدگاه روزا لوکزمبورگ
نامه به سونیا لیبکنشت
مجموعه آثار
(۵ جلدی)
(۱۹۷۰)
مجموعه نامه ها
(۶ جلدی)
(۱۹۸۳ ـ ۱۹۹۳)
راجع به تئوری خودپوئی
(۱۹۷۰)
این خانم، روزا لوکزامبورگ هم در آغاز تکاپویش برای احقاق حقوق تهی
دستان و بر قراری عدالت اجتماعی
خود و هموندانش با حمایت از قیام بردگان،
خود و هموندانش با حمایت از قیام بردگان،
نام اسپارتاکوس را بر تارک حزب شان نشاندند.
حواسپرتی و بی سوادی لعل ریاحی
از
همین جفنگش راجع به مش روزا معلوم می شود.
لعل ریاحی
خیال می کند که انجمن روزا و همرزمانش
طرفدار برده ها بوده است.
از علامه جات گرفتار در منجلاب جهل جبهه «ملی» چه پنهان
که
موضع انجمن روزا و یاران
همان موضع مش لنین و یاران بوده است.
موضع بلشویسم سلحشور بوده است.
تنها فرقی که میان آندو وجود داشته است،
پیروزی انقلاب یکی و شکست انقلاب دیگری است.
۵
و
بعد اما در تحولی مثبت و انقلابی در برداشت از تز دیکتاتوری پرولتاریا،
آزادی در انتخابات و حتی استقلال ملی هر جریان چپی
را
در جهان،
لازم و
ضروری شمردند.
اصلا
نمی داند که مفهوم دیکتاتوری پرولتاریا به چه معنی است.
هر دروغی که دلش می خواهد
بی ذره ای شرم
به
روزا لوکزمبورگ
نسبت می دهد.
روزا لوکزمبورگ
نماینده مهم جنبش کارگری اروپا و انترناسیونالیسم کارگری بوده است
و
نه
طرفدار استقلال ملی هر حزب کمونیست.
روزا لوکزمبورگ به جریان چپ مورد نظر لعل ریاحی
تره
حتی
خرد نکرده است.
گسترش دموکراسی
از
فرامین مانیفست حزب کمونیستی
بوده است.
دیکتاتوری پرولتاریا هم چیزی جز دموکراسی حقیقی نیست.
مراجعه کنید
به
دیکتاتوری پرولتاریا
در
تارنمای دایرة المعارف روشنگری
ادامه دارد.
مغلطه در تحلیل ، همین است ، استقلال ملی مورد نظر من که ازمتن استنباط می شود ، اسقلال ملی احزاب نیست .
پاسخحذفانتر ناسیونال مورد نظر رزالوکزامبرگ هم ، اتفاقأ همین فرق اصلی را با دیگر منادیان چپ دارد . احزاب کمونیست در دیگر کشور ها ، گرچه باید زیرپرچم کارگران جهان متحد شوید و همبندی با انترناسیونالیسم باشند .
اما هر کشور نیز می بایست از منافع ملی کشور در مقابل این همبستگی به حزب کمونیست ،
ازمنافع ملی کشور هم دفاع کند .
چیزی که در ایران و از جانب حزب توده ، رعایت نگردید ، موضوع نفت شمال و نادیده گرفتن حقوق ایران در بین دو کشور متخاصم که انگلیس در جنوب و شوروی در شمال ، خواهان امتیاز ات انحصاری نفت بودند ، به جای مخالفت با چنین امتیازاتی ، از سوی هر دوی این کشور ها . حزب توده
از دادن امتیاز نفت شمال به شوروی دفاع می کرد .
حتا مارکس نیز در بخشی از نوشته هایش ، دفاع از منافع ملی را در هر کشوری ، مغایر با دفاع از سوسیالیسم نمی داند .
دوم این که دفاع از بردگان ، دفاع از فرودستان تعبیر می گردد . ومن از نام گذاری حزب خانم روزا گفتم و نه از دفاع از بردگان .
ضمنأ بسیار خرسندم که اگر در تحلیل مشی مارکسیسم بیسوادم در درک رویداد های وطنم و شناخت این مردم شناخت لازم را دارم .
ممنون
پاسخحذفبحث ادامه دارد.
زنده باد حزب توده
آقای میم ، من مرگ برحزب توده ، نگفته ام که شما زنده باد می گویید !!!!
پاسخحذفآیافهم ِ این نکته که هیچ ایدؤلوژی و آرمان ما ، نمی تواند ، خدشه ای به منافع ملی ما بزند ، فهمش سخت است ؟ و مغایرتی با اعتقاد به مارکسیسم دارد ؟
مگر نمی بینید آن بخش از به اصطلاح اپوزیسیونی را که بی هیچ شرمی از کیسه فتوت عربستان مخارج خود را تأمین می کنند .
اگر مدافع حزب توده هستید ، برای احساس تأکید بر بر نامه های این حزب در بعد از انقلاب ، باید بپذیرید که این حزب اشتباهاتی داشته و مبرا از اشتباه نبوده است .
دوست گرامی ، تکانی به خود دهید و ابر را از مقابل دیدگانتان بزدایید .
همین امروز ، منادیان حزب توفان نوشته اند . اگر مخالفت با دیکتاتوری پرولتاریا ، اپور تونیسم است . ما تأکید می کنیم .. البته این جمله کامل آن نیست و برداشت من از آن است .
ممنون.
پاسخحذفشما هر جمله ما را که معیوب می بینید
ذگر کنید و با اقامه دلیل بطلانش را اثبات کنید.
این را برای بار چندم می گوییم.
دوست گرامی ، شما چنین که پیداست ، در مراوده نوشتاری ، به همان شیوه معمول خودتان ، جملاتی را انتخاب می فرمایید ، و آن را با ادبیات خودتان تحلیل می فرمایید .
پاسخحذفاگر کسی این نوشته ها را بخواند ، چون فقط یک جمله از کل نوشته را انتخاب کرده اید ، نمی تواند به صحت یا سقم این تحلیل ، پی ببرد .
انتظار هم دارید که من نیز چنین کنم .
زنده باد حزب توده ….. چه پاسخ و چه تعبیر دیگری دارد که انتظار دارید من ، اقامه دلیل کنم .
دوست گرامی ، به این باور رسیده ام که ادامه بحث با کسی که از نوشتن پاسخ ، عاجز بوده و روش آیه نویسی را به استعانت از این و آن می خواهد ، موجه جلوه دهد ، جز اتلاف وقت ، برای من هیچ ، سود دیگری برای افزودن به آگاهی ندارد .
پاسخحذفو شما برای مطرح شدن است که دیگر ان را به سخره می گیرید .
خدا نگهدار و پایان بحث .
ممنون
پاسخحذفخودتان خواسته بودید که معایب کامنت تان را توضیح دهیم.
ما هم به درخواست شما جامه عمل پوشاندیم.
حسن هماندیشی شناخت همنوع است.
ما حتی خسی نیستیم تا خود را مطرح سازیم.
تنها هنری که ما داریم
پارس است.
پارس به زبان پارسی است