۱۳۹۷ شهریور ۷, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۳۷)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
اندکی اندر باب علل شکست انقلاب بورژوایی سفید

۱
دلیل شکست انقلاب سفید و روی کار امدن ارتجاع سیاه فئودالی
اولا
این بود که رهبر انقلاب
جلاد جنبش انقلابی در سال ۱۳۳۲
و
مجری بخش ضد فئودالی برنامه حزب به خون خفته توده
بوده است.

۲
شاه
با حمایت امپریالیسم روی کار آمده بود
نه
با حمایت توده

۳
شاه
در گذر از شط خون فرزانه ترین فرزندان توده روی کار آمده بود.

۴
شخصیت ها
از قبیل سیامک و مبشری و روزبه و صدها دلاور توده و حزب بزرگ توده
تاریخ نمی سازند

۵
تاریخ را توده می سازد.

۶
توده
اما
بدون حمایت شخصیت های گردآمده در حزب توده
نمی تواند
تاریخ بسازد.

۷
یعنی
تاریخ در دیالک تیک تشکیلات و توده ساخته می شود

۸
کشتار ابلهانه و بی شرمانه توده ای ها و امحای حزب بزرگ توده توسط محمد رضا شاه
ادامه سرکوب حزب کمونیست ایران و زندانی ساختن ۵۳ نفر خردگرا توسط رضا شاه بوده است.

۹
خر نمی تواند انقلاب کند و اگر به توصیه خر سوار انقلاب کرد
نمی تواند از آن
در مواقع بحرانی
دفاع کند.

۱۰
اکنون در غیاب حزب بزرگ توده
ایران
طویله ای بیش نیست.

۱۱
جای حزب بزرگ توده برای رهبری توده و انجام انقلاب سوسیالیستی
بشدت خالی است.

۱۲
حزب توده بهترین گوهر توده بوده است که تولید مجددش چه بسا قرن ها طولخواهد کشید.

۱۳
توله های پهلوی
خرتر از پدر و پدر بزرگ بیسواد خویش اند.

۱۴
آخوندها
با سوادتر از اینها
و
بقیه سران بیشعور دکاکین سیاسی قلابی چپ و راست هستند.

۱۵
حسرت به ماضی
درمان هیچ دردی نیست.

۱۶
چه حسرت به دوره انقلاب سفید

۱۷
و
چه حسرت به حزب بزرگ توده

۱۸
پیش به سوی روشنگری

۱۹
پیش به سوی انتقاد از خود و انتقاد علمی و انقلابی از طویله

۲۰
پیش به سوی خروج از خطه خریت و ورود به عالم آدمیت
 
سید علی صالحی

ری را ری را
تنها تکرار نام تو ست که می گویدم (به من می گوید)
دیدگانت خواهران باران اند.
گریه نکن ری را
راه مان دور و دل مان کنار همین گریستن است
دوباره اردیبهشت به دیدنت می آیم.
من از حدیث دیو
و دوری از تو می ترسم
ری را !
پایان

دور در این شعر به چه معنی است؟
دیو به چه معنی است؟

عنتقادات بند تنبانی عیرانی های عنقلابی

۱
این جور کارها
فرمی از عوامفریبی اند
ضمنا

در همه کشورها رواج دارد.
اگر رئیس جمهوری از طویله امریکا پیدا کردید که کلاهک یهودی بر سر ننهاده باشد و به زیارت دیوار کذایی در اسرائیل نرفته باشد،
جایزه دارید.

۲
شاه
مذهبی به معنی واقعی کلمه نبوده است
ولی مجبور به تظاهر به مذهب بوده است.

۳
شاه همانقدر مسلمان بوده که رونالد ریگان و ترامپ و پوتین مسیحی اند.

۴
بورژوازی واپسین
ماهیتا مذهب ستیز
و
خردستیز
و
اخلاق ستیز است.

۵
حتی
فوندامنتالیسم سنی و شیعه (خمینیسم)
مذهبی به معنی حقیقی کلمه نیستند.
فقط
به قصد عوامفریبی
ماسک مذهب بر سر کشیده اند.

هیچ مذهبی اجازه نمی دهد که مؤمنی دست به انتحار زند
ضمنا
ضمن انتحار صدها نفر را کورکورانه لت و پار کند.

هومانیسم، همبستگی و حمایت از ضعفا جوهر هر مذهب است.

۶
فاشیسم و فوندامنتالیسم هر دو مذهب ستیز و خردستیز و اخلاق ستیز و پیشرفت ستیز و بشریت ستیزند
و
نمی توانند مذهبی باشند.

۷
دیری است که دفاع از مذهب به عهده طبقه کارگر افتاده است
به همان سان هم دفاع از ناسیونالیسم، خرد، خودمحتاری و حتی شعارهای برنامه ای بورژوازی آغازین
 (آزادی ـ برابری ـ برادری)
 
عرعرهای عنتقادی اجامر جماران

۱
آب عفونت بار سر بالا می رود و قورباغه ها ابو عطا می خوانند

۲
تو خودت
قبل از عنتقاد از امثال خود
از خودت انتقاد کن

۳
اطریشی ها می گویند که تو در ترور قاسملو و یاران شرکت داشته ای

۴
ترور مخالفین جماران
آیا عملی قانونی بوده است؟

۵
دارایی ملکی و مالی تو از چه قرار است؟

۶
قبل از عنگلاب اسلامی چه میزان بوده و اکنون چه میزان است؟

۷
بهره ۲۶ درصد به پس انداز خرپولان
مگر در زمان تو مد نشده است؟

۸
مگر خیلی از خوارج با انتقال پول خود به طویله
و
دریافت بهره ۲۶ درصدی برای پس عنداز خود
میلیونر نشده اند
ویلا نخریده اند
و
کیف خر نکرده اند؟

۹
این بهره ۲۶ درصدی
از کجا تأمین شده است و در کیسه گشاد اعضای طبقه حاکمه ریخته شده است
اگر از سفره خالی توده نبوده است؟

۱۰
به هنگام قتل های زنجیره ای آشکار و نهان
کجا بوده ای؟
چه کرده ای؟
تو که خیلی هوادار عدالت و قانونیت هستی

۱۱
میرحسین در آن زمان
نخست وزیر بوده است
سید علی رئیس اوین بوده است
تو چه کاره بوده ای؟
 
 
اندکی اندر باب علائم زبانی جانوران به مثابه وسیله مخابراتی (کومونیکاسیون) آنها

۱
در اثر پژوهش های علمی
قوانین زبانی خیلی از جانوران کشف شده اند.

۲
آدم ها
بسان حضرت سلیمان
می توانند با جانوران حرف بزنند.

۳
این هنوز چیزی نیست.

۴
حتی جانوران مختلف
به علائم زبانی جانوران دیگر
پی برده اند و
فراگرفته اند
و به سود خود از آن بهره برمی گیرند.

۵
حتی
انسان های بومی درجنگل های افریقا و آسیا
زبان مثلا میمون ها را می دانند و حسابی تقلید می کنند
تا بتوانند میمون ها را از مخفیگاه شان بیرون کشند و شکار کنند
 
اندکی اندر باب دیالک تیک سکوت و سخن

۱
سکوت
فقط اگر برای ممانعت از «بر باد رفتن سر سبز در اثر جنبش زبان سرخ»
نباشد
سرشار از چیزی نیست.

۲
سکوت
پایان آدمیت آدم ها ست.

۳
سکوت
به معنی سقوط به درجه جمادات است.

۴
زنده باد آدمیت آدم ها

۵
زنده باد سخن
که
غلاف مادی اندیشه است
 
تنها
صدا ست
که
می ماند.
 
اندکی اندر باب الترناتیو های الکی ـ چپکی جهت ماستمالی الترناتیوهای حقیقی و انقلابی

۱
یکی از ترفندهای عوامفریبانه امپریالیسم
اختراع الترناتیوهای کشکی و چپنما برای به باد فراموشی سپرده شدن الترناتیوهای حقیقی، انقلابی و واقعی است.

۲
جار زدن قربانی کردن گوسفند به عنوان نشانه توحش
فقط یکی از صدها الترناتیو چپکی عنقلابی ـ ارتجاعی است.
در طویله امریکا
الاغ های عنقلابی برای حفاظت از حفوق مرغان
چند سال قبل
به رستوران های مک دونالد حمله مسلحانه کرده اند و همه چیز را به آتش کشیده اند.
خریت توانگر کند فرد را

۳
پشت سر این الترناتیو عنقلابی گوسفندگرایی
اسلام ستیزی توخالی قرار دارد.

۴
چون فوندامنتالیسم
با ماسک مذهبی در خاوران خاور
به میدان آمده
عوامل مرتجع
به عوض حمله بر فوندامنتالیسم و مخترعین فوندامنتالیسم یعنی طبقه حاکمه امپریالیستی
به اسلام حمله می برند.

۵
اسلامی که از ۱۴۰۰ سال قبل وجود داتشه است و چه بسا
مورد حمایت طبقه حاکمه بوده است.

۶
هر لاشخور مرتجعی
دیری است که ملحد شده است و جفنگیات نیچه و هدایت و غیره را تکثیر و منتشر می کند
بی آنکه الترناتیو بهتری برای اسلام داشته باشند.
 
اندکی اندر باب روشنفکران جوامع طبقاتی

۱
هنرمندان جوامع طبقاتی
نه کاراکترهای آثارشان
(بچه سنگلچ و دروازه غار)
بلکه عمدتا اعضای طبقه حاکمه اند.

۲
در کشورهای امپریالیستی این حقیقت امر روشن تر بروز می کند.

۴
آنجلا جولی
مولتی میلیونر است

۵
این اما مانع ان نمی شود که او
ادا و اطوار ننه تره زا را در اورد.

۶
کودکان توده را بخرد و بازپروری کند و ان را شق القمر هومانیستی جا بزند
از محیط زیست و حقوق ستمدیدگان جهان دفاع کند.

۷
آدم باید یک خروار مغز خالص خر خورده باشد
که
به این حاتم طائیگری و ننه تره زا بازی اینان
تره خرد کند

با مرغ پنهان
سهراب سپهری

حرف ها دارم
با تو ای مرغی که می خوانی نهان از چشم
و زمان را با صدایت می گشایی (؟)،
چه تو را دردی است
کز نهان خلوت خود می زنی آوا
و نشاط زندگی را از کف
من می ربایی؟

در کجاهستی نهان، ای مرغ
زیر تور سبزه های تر
یا درون شاخ (شاخه) های شوق ؟

می پری از روی چشم سبز یک مرداب
یا که می شویی کنار چشمه ادراک بال و پر ؟

هر کجا هستی بگو با من
روی جاده نقش پایی نیست از دشمن

آفتابی شو

رعد دیگر پا نمی کوبد به بام ابر
مار برق از لانه اش بیرون نمی آید
و نمی غلتد دگر زنجیر طوفان بر تن صحرا
روز خاموش است، آرام است
از چه دیگر می کنی پروا ؟

پایان

۱
این شعر سهراب
خیلی غنی و زیبا ست.

۲
حاوی تصاویر و تصورات بکر و بدیع است:
تور سبزه های تر
درون شاخه های شوق
چشم سبز یک مرداب
چشمه ادراک
پایکوبی رعد بر بام ابر
برون آیی مار (اژدهای آتش افشان) برق از لانه
علتش زنجیر توفان بر تن صحرا

۳
زوزه گرگ ها، غرش شیران، آواز پرندگان، طبل سوسک ها و سمفونی حشرات نه از درد است و نه از شوق.

۴
چیست؟
برای چیست؟
 
ادامه دارد.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر