۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

شعری از یوسف صدیق (گیلراد) (46)

اورانیوم
 
کیک
(مرداد ۱۳۸۹)  
 

کیک زرد   
نامی است برای اکسید اورانیوم تغلیظ شده.

از کیک زرد برای تهیه‌ ی اورا نیوم غنی شده استفاده می‌‌ شود.
منبع:
ویکی پدیا

سرچشمه: 
اخبار روز
  
·        زنگ دوچرخه را صدایی نیست.

·        همه‌ ی صداها زنگ زده ‌اند.
·        هیچ پایی در حافظه ‌ام رکاب نمی ‌زند.

·        لبخندی – آرایه ‌ی کوچه‌ های سحرگاهی
·        در ابدیت منجمد شده است
·        و یاس خانه، کفن پوش.

·        «خانه؟
·         کدام خانه؟»
·        می‌‌ پرسی.

·        هیهات !
·        زین پس، «ویرانه»، نام تازه ی «خانه » است.

*****

·        می‌ لرزم از هراس.
·        احساس می ‌‌کنم، چیزی در دهانم می ‌‌پوکد.

·        حس می ‌‌کنم، زخمی عمیق را

·        در ضیافت «کیک زرد»
·        به هذیان فراز آمده‌ ام.

·        فریاد می ‌‌کشم.

·        تا مرز انفجار، تا مرز انتحار.
·        فریاد می‌‌کشم.

·        ناگاه،
·        شوخی‌، با شاخ شوخی‌ خود بر سر،
·        بع بع کنان از ناکجای دقایق می ‌‌آید:
·        «بع بع، طاووس خورده ‌ای، کابوس دیده ‌ای.
·        بع بع، بیهوده در هوای توهّم دویده ‌ای.
·        بع بع، یک جرعه آب، یک جرعه خواب، از شاخ من بنوش.      
·        بع بع، بع بع ...»




·        شوخ،
·        با سرفه‌ های زرد ،
·        از پیش چشم حیرت من دور می ‌‌شود
·        و من،
·        پیچیده در هراس،
·        عرقریزان
·        از خواب برمی خیزم...

·        بوی خوش کیک یزدی
·        اتاق را
·        عطر‌آگین کرده است.

پایان
ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر