۱۳۹۳ آذر ۱۷, دوشنبه

هماندیشی با حریفی که توده ای نیست (11)


یدالله سلطان پور   

روبنا و زیر بنا اصلی که شما مطرح می کنید در ایران معنی وارونه دارند
برای مردم ما اسلام و دین زیر بنا ست
شاه هنوز هم مقدس هست
 و طرفدارانی دارد

·        منظور حریف از مردم و دلیل علاقه مردم به شاه چیست؟

1
شاه هنوز هم مقدس هست
 و طرفدارانی دارد

·        از دو صورت قصه خالی نیست:
·        یا منظور حریف از مردم، توده های مولد و زحمتکش اند و یا قشر مدرن و لاییک بورژوازی که سرنگون شده است.

2
·        اگر منظور حریف، توده های مولد و زحمتکش باشند، این به معنی تأیید نظر ما در رابطه با فاجعه بهمن است:
·        در این صورت، توده های مولد و زحمتکش انقلاب سفید را ارج می نهند که نکبت فئودالیسم و همراه با آن، روحانیت عهد عتیق را از سر جامعه کم کرده بود.
·        مردم هرگز خادمین جامعه را فراموش نمی کنند.

3
·        دلیل محبوبیت کماکان استالین در روسیه و احتمالا جماهیر سابق شوروی نیز همین است.
·        در زمان استالین تحت رهبری حزب کمونیست اتحاد شوروی، جامعه از نکبت فرماسیون های اجتماعی ـ اقتصادی عهد عتیق رهائی می یابد و مدرنیزه می شود.
·        میلیون ها نفر در مدت کوتاهی آموزش می بینند و چرخ های اقتصاد مدرن را به چرخش در می آورند.
·        مردم خر نیستند.
·        مردم شم تیزی دارند که یاد آور اشعه لیزر است.

4
·        اگر منظور حریف از مردم قشر مدرن و لاییک بورژوازی باشد، علاقه آنها به دربار و امپریالیسم امری طبیعی است.
·        این قشر بورژوازی پس از پیروزی ضد انقلاب سلب مالکیت شده است و سودای سلب مالکیت از سلب مالکیت کنندگان را بر سر دارد.
·        این قشر بورژوازی اکنون اما تفاوت ماهوی با طبقه حاکمه فعلی ندارد.
·        چون طبقه حاکمه فعلی در این سی و چند سال، بورژوا شده است.
·        همین کوسه و کروبی و موسوی و مطهری و غیره اکنون خود بورژوا هستند و مالک صنایع و اراضی کشت و بیمارستان ها و غیره اند.
·        به همین دلیل، امپریالیسم اوپوزیسیون ضد طبقه حاکمه فعلی را فقط در آب نمک خوابانده است تا از طبقه حاکمه فعلی باج بگیرد و اراده اش را بهتر بدان تحمیل کند.

5
مردم اقتصاد را نه به عنوان عامل اصلی
 بلکه به عنوان وضع ما بهتر شود
 تا بتوانیم با پول مان عشق و حال کنیم می شناسند
و در صدد خرید ابزارهای لوکس هستند

·        حریف اصلا ملتفت حرف خود نیست.
·        چون اگر اندکی بیندیشد، خودش متوجه می شود که شعار «وضع ما بهتر شود تا قادر به خرید کالاهای تجملی باشیم»، به معنی زیربنا تلقی کردن مناسبات تولیدی است و نه اسلام و دین.
·        مردم کذائی مورد نظر حریف، با زبان بی زبانی خواهان توسعه نیروهای مولده اند، تا وفور نعمت پدید آید و آنها بخور و بپاش راه بیندازند.
·        نیروهای مولده در رابطه دیالک تیکی با مناسبات تولیدی (زیربنای اقتصادی) قرار دارند.
·        میان نیروهای مولده و مناسبات تولیدی رابطه محتوا و فرم برقرار است.

·        مراجعه کنید به  دیالک تیک نیروهای مولده و مناسبات تولیدی در تارنمای دایرة المعارف روشنگری   

6
·        اگر اقتصاد زیربنا تلقی نشود، مردم کذائی به جای کالاهای تجملی و عیاشی، مذهب دیگر طلب می کنند.
·        حریف اما با مفهوم «با پول شان عشق و حال کنند» دست خود را در رابطه با مفهوم انتزاعی مردم رو می کند.
·        از حریف چه پنهان که توده های مولد و زحمتکش پول در اختیار ندارند تا با آن شکم اهل و عیال خود را سیر کنند، چه رسد به عشق و حال و خرید کالاهای لوکس و تجملی.

7
برخی نیز اندک معیشت را می خواهند و دوست دارند
 آزادی  ها شان به همان دوران زمان شاه باز گردد

·        منظور حریف از برخی ها نیز توده های مولد و زحمتکش نیستند.
·        چون توده های مولد و زحمتکش در زمان شاه در روند توسعه مناسبات تولیدی سرمایه داری در منگنه پرولتریزه گشتن (بی خانمان گشتن) خرد و خمیر می شدند و نمی توانند جاذبه ای در آن بیابند.
·        پیروزی انقلاب سفید  بر ارتجاع فئودالی ـ روحانی، به معنی رهایش میلیون ها رعیت از قید و بند فئودالی و سرازیر گشتن آنها به شهرها بوده است.
·        سکنه حواشی شهرها که در روند طغیان فئودالی ـ روحانی به گوشت دم توپ و تفنگ بدل شدند، سابقا رعیت و پیشه ور خرده پا بوده اند.

8
·        مردم مورد نظر حریف، نه توده های مولد و زحمتکش، بلکه اقشار بینابینی اند.
·        شمال شهرنشین های کشور اند.
·        ارتش جنبش 88 تحت رهبری موسوی و  رهنورد و کروبی عمدتا از این طیف تشکیل می شد که در فلسفه امپریالیستی تحت عنوان طبقه متوسط تئوریزه می شود.
·        این طیف اصلا طبقه اجتماعی به معنی واقعی کلمه نیست.
·        این طیف تا مغز استخوان ضد خلقی است.
·        حکم سعدی تحت عنوان «خور و خواب و خشم و شهوت» در مورد این طیف مصداق تام و تمام دارد.
·        حق با حریف است.
·        این طیف می خواهد به «عصر» مینی ژوپ برگردد.
·        شعار حداکثر این طیف جایگزینی حجاب با مینی ژوپ است.
·        این طیف اما ربطی به توده های مولد و زحمتکش که بانیان و حاملان شریف و زحمتکش جامعه و جهان اند، ندارد.
  
9
صحبت ما سر واقعیت های جامعه ی ما ست
جمهوری اسلامی نسل بی شعوری را تربیت کرده
که همچون خودش ظاهربین و سطحی هست

·        در این جملات حریف، ایرادات جدی هست:

الف
·        ایراد اول حریف این است که خود و امثال خود را علامه محسوب می دارد و در نظر از بالا به تحقیر نسل جدید می پردازد.
·        در حالیکه خود حریف بلحاظ جهان بینی کمترین تفاوتی با همان ها ندارد.
·        اگر آخوندها و اراذل و اوباش هیئت حاکمه بهتر از حریف و همگنانش نباشند، بدتر از اینها هم نیستند.

ب
·        ایراد دیگر حریف بیگانگی با تعریف  مفاهیم است.
·        مفهوم «تربیت» بار بالنده دارد و نه بار میرنده.
·        تربیت در جهت بهبود سیر می کند.
·        به همین دلیل «نسل بی شعور» تربیت نمی شود.
·        برای آموزش خریت، دوره های آموزشی لازم نیست.
·        چون هر کس از مادر به مثابه خر زاده می شود.
·        روشنگری علمی و انقلابی هم برای خروج از این خریت مادر زادی است.

ت
·        سطحی و ظاهربین بودن نیز مستلزم آموزش نیست.
·        انسان ها فی نفسه بدون کمک دیگری، ساده لوح و سطحی و ظاهربین اند.
·        تربیت در جهت رهایش از این سطحی نگری و ساده لوحی صورت می گیرد.
·        تربیت برای کسب لیاقت گذار از خطه خاص به عالم عام است.
·        و گرنه حشرات هم می توانند در ظواهر چه بسا زیبا و فریبای چیزها درجا زنند و خوش باشند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر