۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

صدای خش خش موهای خشکش

  آسمان نقاشی را گرفته بود.

دیوار نقاشی کودکان
علی رسولی (نزار)
سرچشمه:
مجله هفته

·        نزدیکی مرز جنگ
·        یه دیوار بود
·         
·        کودکان روزی برای همیشه
·        آن را نقاشی کردن:
·         
·        کودکی تا خواست
·        گنجیشک کشید:
·        زرد 
·        قرمز
·        آبی
·        سفید
·         
·        بی هراس از سقوط
·        پرواز می کردن
·        بدون آنکه به مرزی بخورند .
·         
·        کودکی خواهرش را کشید
·        که ناله می کرد 
·        وموهایش پریشان بود
·         
·        صدای خش خش موهای خشکش
·        آسمان نقاشی را گرفته بود.
·         
·        کودکی خویش را کشید
·        که به گنجیشک های مجاور
·        خیره شده بود
·         
·        گنجشکی سفید را دوست داشت
·        و ازپشت خرابه ی دیوار به آن می نگریست.
·         
·        کودکی مادرش را کشید
·        که غمناک بود
·         
·        پشت غم های مادرش
·        پدرش را کشید
·        که می رقصید.
·         
·        دختری تمام سهم نقاشی اش
·        را سبز کرد
·         
·        انعکاس رنگ سبز در نگاهش موج می زد

·        به بقیه گفت:
·        «چشم پسر همسایه مون ـ مثل دیوار ـ سبز است
·        من می خوام سبز شوم
·        من می خوام سبز شوم

·        من پسرهمسایه را دوست دارم
·        من گوشه ی سبز دیوار را دوست دارم
·        من گوشه ی خراب شده ی سبز را دوست دارم.»
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر