۱۳۹۱ آبان ۶, شنبه

خنده‌ ات را از من مگیر

   پابلو نرودا 
سرچشمه:
صفحه فیس بوک
پراودای سرخ

·        نان را از من بگیر

·        اگر می‌خواهی،
·        هوا را از من بگیر، اما
·        خنده ‌ات را نه.


·        گل سرخ را از من مگیر
·        سوسنی را كه می‌ كاری  

·        آبی را كه به ناگاه
·        در شادی تو سر ریز می‌ كند

·        موجی ناگهانی از نقره را
·        كه در تو می ‌زاید.

·        از پس ِ نبردی سخت باز می‌ گردم
·        با چشمانی خسته
·        كه دنیا را دیده است
·        بی هیچ دگرگونی
·         
·        اما خنده ‌ات كه رها می ‌شود
·        و پروازكنان در آسمان مرا می ‌جوید،
·        تمامی درهای زندگی را
·        به رویم می ‌گشاید.

·        عشق من، خنده تو
·        در تاریك‌ ترین لحظه ‌ها می ‌شكفد
·         
·        و اگر دیدی، به ناگاه
·        خون من بر سنگفرش خیابان جاری است،
·        بخند
·         
·        زیرا خنده تو
·        برای دستان من
·        شمشیری است آخته.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر