۱۴۰۰ تیر ۱, سه‌شنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۵۱۵)


 
میم حجری

۶۸۲۲ 

سنگ سخنگو 
 
 ما همه عقاید سیاسی خودمون رو داریم
ولی فکر میکنم
برای کار خیر
نیازی به معیار های سیاسی و قضاوت نداریم،
به گرسنه ای نان دادن، زندگی در خطری رو نجات دادن ...
اینها کارهای ساده ایه که نیاز به فلسفه و تحلیل های پیچیده نداره،
اون خانوم هر کی و هرچی باشه اهمیت کارش در نجات از محیط زیست قابل تقدیره و خوبه که سلبریتی های ما ازش یاد بگیرن
میترا


سگ سخن جو

ممنون.
شما راجع به اعمال خیر آنجلینا
نظر خواسته اید.

مگر نه؟

اگر
در کار خیر
نیاز به تأمل
و
ابراز نظر لازم نیست
چرا و به چه دلیل
نظر خواسته اید؟

چرا نگفته اید:
اعمال خیر آنجلینا را
کورکورانه و چشم بسته و به طور مکانیکی
لایک بزنید و برایش هورا بکشید که چنین کسانی منجیان جهان در آخرالزمانند؟

۷۰ میلیون نفر آواره اند:
یا در سرزمین خویش و یا در خارج از سر زمین خویش.
ما چند نفر از همین آوارگانیم.
سؤال ما این است:
درمان درد چیست؟
اگر در حاتم طایی بازی این و آن نیست؟

۶۸۲۳ 

سنگ سخنگو  
ممنون
اولا
ما به کسی توهین نکرده ایم.

توهین در قاموس شماها
چیست؟

ثانیا
این مطلب از شما نیست.
از اوپوزیسیون سه کولر است.

ثالثا
ایران شناس غربی از این قبیل فت و فراوان است
که آثارشان فقط به درد عوام و عوامفریبی می خورند.
رابعا
با یک گل که بهاران نمی شود.
رادیکال بودن
یعنی
دست
به ریشه بردن
و
دست
از خود فریبی و عوام فریبی برداشتن.
ما اهل تحلیلیم.
چون
به راه توده می رویم
ما به سوی آنچه دانش زمانه مان نموده می رویم


۶۸۲۴ 

سنگ سخنگو 
  
افغانستان در عصر ظلمت
مهدی


سگ سخن جو

منجیان فرنگی
هنوز بیرون نرفته اند که
سر و کله اردوغان و خامنه ای
برای نجات افغانستان پیدا شده است.

چه منجیانی.

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم.
مرحمت فرموده ما را مس کنید


۶۸۲۵ 

سنگ سخنگو
 
 هدف از ابراز نظر تمرین تفکر است
و نه اقناع همنوع.
جوانشیر
هم خود را ما اطلاق کرده است.
اگر منی در آثار جوانشیر پیدا کردید
نشان دهید.
شماها
خطاب کردن شما
به معنی تنها نبودن شما در اشاعه خرافه است
و نه توهین به شما.
ضمنا خیلی هم باید خوشحال باشید که کسی خرافه تان را تحلیل می کند و الکی لایک نمی زند.
 

۶۸۲۶   

سنگ سخنگو

 سرشت = ماهیت.
ماهیت هر کس = وابستگی طبقاتی اش.
انسان بی طبقه و مجرد و انتزاعی وجود ندارد.
انسان مشخص
وجود دارد.
رعنای رخت شو
علی عمله
حسن حمال

خاوری بانکدار
عسگر اولادی تاجر
وجود دارد

۶۸۲۷   

سنگ سخنگو

پاکزاد اجرایی

سرباز
سرش را بالا آورد و
پرسید:
«امن ترین نقطه ی دنیا
برای تو کجا ست؟»

گنجشک گفت:
«لانه ی کوچکی که سالها ست
زیر سقف انبار مهمات ساخته ام.»

سرباز
سرش را پایین آورد و
به خانه اش
فکر کرد.

پایان


سگ سخن جو

شعری فلسفی است
که تأمل انگیز است.
چه برداشتی دارید از این شعر زیبا؟


۶۸۲۸   

سنگ سخنگو


آره.
حریفی عوامفریب
تحت تأثیر شعری از نیما
همین حرف میترا را زده بود:
نور هر چقدر هم ناچیز باشد
بالاخره روشنایی است.


کودکان ساده لوح و بالغان پوکیده مغز
فریب این یاوه عوامفریب را خوردند
و
دنبال عوامفریبان افتادند و نفله شدند
و
چه داغ هایی بر دل مادران و پدران شان نشست.

بشریت بر سر دو راهی زیر ایستاده است:
یا فراگیری فوت و فن تفکر مفهومی
یا سرگیجه و سر گردانی و سردرگمی و گمراه سازی (خودفریبی و عوام فریبی)

۶۸۲۹   

سنگ سخنگو

نصرت رحمانی

بگذار هرچه نمی‌خواهند
بگوییم
بگذار هرچه نمی‌خواهیم
بگویند.

باران که بیاید
از دست چترها
کاری برنمی‌آید.

ما اتفاقی هستیم
که افتاده‌ایم...

پایان


سگ سخن جو

معنی تحت اللفظی:
بگذار
بی اعتنا به طبقات حاکمه
هرچه دل مان خواست و هرچه دل شان نخواست
بگوییم.
چون
در مقابل باران ها
کاری از دست چترها برنمی آید
و
ما حادثه ای هستیم که رخ داده است.

اولا
جامعه
جنگل نیست
تا هر کس
بی اعتنا به طبقات حاکمه
هر چه خواست بتواند بگوید.
خیلی ها
اگرچه به ساز طبقات حاکمه رقصیدند
زجرکش شدند و حتی گوری از خود به جا نگذاشتند.
از خاوران بپرس که بر ما چه رفته است.

ثانیا
ای بسا گفتارها و رفتارها و کردارها که به سود طبقات حاکمه اند
اگرچه به ظاهر حاوی عصیان و طغیان و اعتراضی پر هارت و پورت اند.

ثالثا
چترها در مقابل باران ها هیچکاره نیستند.
چترها وسیله اند
و
هیچ موجود مولدی بی نیاز از وسیله نیست.
بدون بیل و کلنگ و گاوآهن و گاو و داس و خرمنکوب و آب و آسیاب نمی توان گندم کاشت و نان پخت و از گرسنگی نمرد.

رابعا
هستی به طور کلی
از ذره تا کاینات
تصادفینیست.
ضروری است.
اختیاری نیست.
جبری است.
ساختار برگ های نباتات حتی قانونمند است
و
نه تنها تابع قوانین طبیعی
بلکه
چه بسا تابع قوانین ریاضی است

اگر یک ذره را برگیری از جای
خلل یابد همه هستی سراپای

وجود مگس و خرمگس الزامی تر از وجود شعرای پندار باف خودخشنود است.


۶۸۳۰   

سنگ سخنگو

چند نمونه از اشعار ضد عقلی و خرافی حافظ و مولانا برایمان بیاورید ما هم بدانیم.
حمید رضا


سگ سخن جو

حافظ:
تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن
که دوست خود روش بنده پروری داند.


معنی تحت اللفظی:
کار به ازای دریافت دستمزد (کار پرولتری)
مثل گدایی (همان لومپنیسم هاتف) است.
ارباب بنده دار خودش رویه و روش رفتار با بنده را می داند.
حافظ مبلغ فرماسیون اقتصادی برده داری است
خودش هم خواجه (ارباب رهی و بنده و کنیز و غلام) است
بهترین دوست حافظ
تیمور لنگ است که از قتل انسان ها بیشتر از لاجوردی و خمینی و خامنه ای و خلخالی کیف خر میکند.
وصیت نامه حافظ
را
فرنگی های ایرانشناس از قبیل موسیو اشک
منتشر کرده اند.
اگر خواستید خبر کنید تا برای تان لینک دهیم.
حافظ از تیمور
قول کتبی گرفته
که در روز قیامت
شفاعتش کند.

حافظ تیمور را شفیع روز جزا و سلیمان زمان می داند.

بیت بیت دیوان حافظ ضد عرفان و عرفا و مولانا ست.
ما صدها بیت از حافظ را تحلیل کرده ایم.
اگر خواستید بخوانید خبر کنید.
اجنه می خوانند و کیف جن می کنند.

مولانا:
پای استدلالیان چوبین بود
پای چوبین سخت بی تمکین بود
 
سگ سخن جو

 
پای خردگرایان (استدلالیان) چوبین و بی تمکین است.
مولانا
خرافه پردازتر از آخوندها ست.
ما صدها بیت از او را تحلیل کرده ایم.
از گوگل بخواهید:
سیری در مثنوی معنوی مولوی
به موسیو اشک هم بدهید.

عرفان همیشه و همه جا
جریانی خردستیز است.
به همین دلیل
امپریالیسم
مبلغ پیگیر عرفان است.
هالی وود
راجع به مولانا حتی فیلم ساخته است با محبوب ترین و خوشگل ترین هنرپیشه ها

در ضمن عقل و دانش امروزتان را قیاس نکنید و خود را در قرن هفتم و هشتم ببینید و سپس این گونه قضاوت کنید

سگ سخن جو

نه.
ما از این کارهای شرم آور نمی کنیم.
چون سطح فکری حافظ و مولانا
صدهزار بار بالاتر از سطح فکری جوانان و پیران دیار عه «هورا» و عا «شورا» ست


۶۸۳۱   

سنگ سخنگو

آره. 
مادران راستگو
 پدران را به ذلت می نشانند و به دروغگویی محکوم می کنند 
تا به همزیستی ذلت بار با همنوع تداوم بخشند

۶۸۳۲   

سنگ سخنگو

تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است.
اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است
سعدی


سگ سخن جو

این تئوری تربیت مبتنی بر تئوری بنیاد سعدی
را
همه جانیان
در طول تاریخ برای ترور دگراندیشان به خدمت می گیرند.

تئوری تربیت سعدی از سر تا پا فئودالی، فاشیستی و فوندامنتالیستی است.
منطق سعدی وقتی
آچمز می شود که
نااهل
شاهزاده ای و یا شیخ زاده ای باشد.
مثلا
وقتی شاهزاده ای مست
وارد مسجد شود و بر محراب بشاشد
دیگر نمی توان حکم شرعی داد و تنش را از شر سرش خلاص کرد


۶۸۳۳   

سنگ سخنگو

شرکت نروژی موسوم به کوانتافوئل
روش شیمیایی تبدیل پلاستیک به نفت و گاز را توسعه داده است که خدمت بزرگی به حراست از محیط زیست است:


Mehr als die Hälfte der Kunststoffabfälle, die in Deutschland anfallen, werden verbrannt. Eine stoffliche Wiederverwertung, also die Herstellung neuer Produkte aus dem Müll, scheitert vielfach daran, dass es sich um eine wilde Mixtur aus Dutzenden Typen handelt, die zudem noch mit Additiven versetzt sind, etwa Brandschutzmitteln.
Das norwegische Unternehmen Quantafuel hat nun ein Verfahren entwickelt, mit dem sich diese Kunststoffmixturen recyceln lassen. Sie werden pyrolisiert, also unter Luftabschluss erhitzt. Dabei zerbrechen die langen Polymermoleküle. Es entsteht ein Gas, das Verunreinigungen enthält, darunter Asche und oft auch Chlor. Quantafuel ist es gelungen, dieses Gas von allen Fremdstoffen zu befreien.
Übrig bleiben reine Kohlenwasserstoffe. Zuletzt wird das Gas abgekühlt, sodass es sich weitgehend verflüssigt. Das Endprodukt ist hochreines Pyrolyseöl, das fossile Kohlenwasserstoffe wie Erdöl und Erdgas ersetzt.

 

۶۸۳۴   

سنگ سخنگو

 
طبقه اجتماعی ئی که وسایل اساسی تولید مادی جامعه را در انحصار خود دارد
وسایل اساسی تولدی فکری مردم را هم به طور اوتوماتیک و خود به خودی
در انحصار خود می گیرد.
انتخابات
اگر موجب از دست رفتن امتیازات می شد،
ممنوع می گشت.

توسعه و تبلیغ و تعمیق خرافات در جامعه
به معنی سلب مالکیت توده از وسایل اساسی تولید فکری خویش است
همان توده ای که وسایل اساسی تولید مادی اش
پیشاپیش
غصب شده است.
چاره چیست؟
چاره سلب مالکیت از سلب مالکیت کنندگان است
چاره
جامعتی سازی مالکیت بر وسایل اساسی تولید مادی و وسایل اساسی تولید فکری است.


۶۸۳۵   

سنگ سخنگو

سعدی به اصل وراثت معتقد بوده وتاثیر محیط وتربیت را کمتر میدانسته
من شخصا محیط گرا هستم‌ ولی اثروراثت راهم نادیده نمی گیرم
مهرنوش


سگ سخن جو

منظور از تربیت چیست؟
منظور از تربیت
تعلیم اخلاق طبقات حاکمه است.
منظور دیکتات اخلاق طبقات حاکمه است.

اخلاق چیست؟
اخلاق یکی از عناصر روبنای ایده ئولوژیکی هر جامعه است که تابع زیربنای اقتصادی است:
اخلاق حاکم = اخلاق طبقه حاکمه

اخلاق نه ربطی به وراثت دارد و نه ربطی به محیط

همین اجامر که امروزه سرور و سردار و رئیس و رهبر شده اند
دیروز جزو اوباش بوده اند
خار بر روی دیوار بوده اند که به قدرت و ثروت و نعمت رسیده اند و معتبر شده اند.
فردا اگر سلب قدرت شوند
دوباره بی اعتبار خواهند شد و اخلاق لومپنی خود را دوباره خواهند داشت.


۶۸۳۶   

سنگ سخنگو

برنامه تروتسکیسم
چیست؟

مبارزه طبقاتی است؟
جبه متحد کارگری اش چه رنگی است و چه بویی دارد؟
اصلا تروتسکیسم چیست؟
تروتسکیسم
مگر جریانی کارگری است؟
مثلا خود سارا
در عمر خود
کارگری را دیده است؟
تروتسکیسم
بسان استالینیسم
جریان انتی کمونیستی است که ماسک کمونیستی بر سر کشیده است تا آبروی کمونیسم را ببرد و تهوع بیاورد.
خر نمی تواند کمونیست باشد
حتی اگر پالان و مخلفاتش از طلا باشد.
پیش شرط کمونیست (توده ای بودن)
سرسپرده حقیقت عینی بودن است
و
پیش شرط شناخت حقیقت عینی
شناخت فوت و فن تفکر مفهومی (مارکسیسم ـ لنینیسم) است

۶۸۳۷   

سنگ سخنگو

فرق قهرمان با شرف و بی شرف
میترا


سگ سخن جو
 
 
 ورزشکاران
جزو اعضای جامعه اند
و
مثل دیگر اعضای جامعه
تعلقات طبقاتی مختلف دارند.
مثل خود میترا که تعلق طبقاتی معینی دارد.

معیار تشخیص و تمیز ورزشکاران و دیگر اعضای جامعه
طبقاتی است و نه اخلاقی
به عوض تف و توهین و تحقیر و تخریب دگر اندیشان
باید به تحلیل عینی و علمی خود و آنها پرداخت.

تمدن
توانگر کند خلق را
نه
توهین

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر