۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

«می خواهمت» بگو (شعری از هوشنگ ابتهاج)


سایه
تاسیان
می‌خواهم از تو شنوم

«می خواهمت»
ـ سرود بت ِ بذله گوی من ـ 
روی لبش شکفت
 گل ِ آرزوی من 

خندید آسمان و فرو ریخت آفتاب
در دیده ی امیدم
 باران ِ روشنی
جوشید اشک ِ شادی از این پرتو افکنی
بخشید تازگی به گل ِ گلشن ِ شباب
«می خواهمت»
 شنفتم
 و
 پنداشتم
 که
 او ست
پنداشتم
 که 
مژده ی آن صبح ِ روشن است
پنداشتم 
که 
نغمه ی گم گشته ی من است
پنداشتم 
که 
شاهد ِ گمنام آرزو ست
خواب ِ فریب 
باز
 ز لالایی امید
در چشم ِ آزمایش ِ من آشیانه ساخت
نای امید 
باز 
نوای هوس نواخت
باز
 از 
برای بوسه 
دل ِ خواهشم تپید
«می خواهمت»
  شنفتم
 و
 دنبال این سرود
رفتم به آسمان ِ فروزنده ی خیال
دیدم 
ـ چو بازگشتم ـ
 از این ره، شکسته بال
این نغمه، 
آه ! 
نغمه ی ساز ِ فریب بود
«می خواهمت»
  بگو
 و 
دگرباره ام بسوز
در شعله ی فریب ِ دم دلنشین خویش
تا 
نو کنم 
امید ِ شکیب آفرین ِ خویش
آری تو هم بگو که در این حسرتم
 هنوز
پایان این فسانه ی ناگفته ی تو 
را
نیرنگ این شکوفه ی نشکفته ی تو 
را
می دانم و هنوز ز افسون ِ آرزو
در 
دامن ِ سراب ِ فریبنده ی امید
در
 جست و جوی مستی ِ این جام ناپدید
می خواهم از تو بشنوم،
 ای دلربا، 
بگو!
پایان
ویرایش
از
دایرة المعارف روشنگری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر