۱۳۹۸ فروردین ۲۲, پنجشنبه

تأملی در مفاهیم تق و لق علمای نامه مردم (۳)


تحلیلی 
از
یدالله سلطان پور

نپذیرفتنِ واقعیت عملکرد امپریالیسم، 
به 
مبارزه علیه دیکتاتوری ولایی
 لطمه خواهد زد

ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید. 
 
مبارزه به‌ منظور گذار از مرحلهٔ دیکتاتوری به مرحله ملی- دموکراتیک
 بدون در نظر داشتن توازن نیروهای اصلی در جهان 
و 
مناسبات آن‌ها با رژیم ولایی 
نمی‌تواند به‌ پیش برده شود.

۱
ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید.
 
علمای نامه مردم
بی آنکه خود ملتفت باشند،
به درستی
نقش تعیین کننده
 را 
در
دیالک تیک داخلی و خارجی
  از
 آن داخلی 
می دانند.
 
استالینیست ها
معمولا
دیالک تیک (در واقع دوئالیسم) داخلی و خارجی
را
وارونه می کنند:
یعنی 
نقش تعیین کننده 
را
از 
آن قطب خارجی می دانند
و
برای قطب داخلی تره حتی خرد نمی کنند.
 
سؤال این است
که
ما
چگونه 
به
 این شق القمر ناآگاهانه علما 
پی می بریم؟
 
۲
ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید.
 
این انتساب نقش تعیین کننده به قطب داخلی  کذایی
با
صفت «اصلی» علما به عامل داخلی
تبیین می یابد.
 
چرا قطب داخلی کذایی؟
 
۳
ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید.
 
برای اینکه قطب داخلی علمای نامه مردم 
نیز
 به
 روز قطب خارجی حضرات
 افتاده است.
 
اگر
 در
 مورد تعیین ترکیب قطب خارجی
 ابهام وجود داشت،
در
 مورد تعیین هویت قطب داخلی 
ابهامی به چشم نمی خورد:
 
قطب داخلی در دوئالیسم داخلی ـ خارجی
دولت جمهوری اسلامی 
(دولت به معنی مارکسیستی ـ لنینیستی کلمه) 
(دیکتاتوری ولایی)
است 
و 
لاغیر.
 
دولت جمهوری اسلامی 
(دولت به معنی مارکسیستی ـ لنینیستی کلمه) 
(دیکتاتوری ولایی)
توسط علمای نامه مردم
به
عنوان عامل و خطر اصلی داخلی
تحریف می شود.
 
استالینیسم
بدترین دشمن دیالک تیک
است.
 
علما 
اصلا
میلی به تحلیل دیالک تیکی ندارند.
 
علما
با
عمده کردن عامل داخلی در هیئت دیکتاتوری ولایی
 و 
عامل خارجی در هیئت ترامپ
مسئله
را
ماستمالی و سمبل می کنند.
 
بدین طریق
از
دیالک تیک (در واقع دوئالیسم) داخلی و خارجی
شیر بی یال و دمی
باقی می ماند
که
حتی
قادر به میومیو نیست،
چه رسد به غرش.
 
احتمال آن هم می رود 
که 
من ـ زور علما  
از
واژه «داخلی»
نه
مفهوم فلسفی داخلی،
بلکه
مفهوم جغرافیایی داخلی
 باشد.

عامل داخلی
یعنی
عاملی
که
در
داخل طویله جماران 
زندگی می کند.

شاید 
من ـ زور علما از عامل داخلی
علمای عالیمقام جماران و جمکران باشند.

ظاهرا
حضرات
اعتنایی به طبقات جامعه ندارند.

و
گرنه توده های میلیونی کارگر و دهقان و پیشه ور و غیره
باید
در
مفهوم داخالی
تجرید بیابند.

ضمنا
جبهه خیالی ضد دیکتاتوری ولایی
هم
باید
جزء لاینفک قطب داخلی دیالک تیک داخلی و خارجی باشد.

یعنی
خطر اصلی
باشد.

۴
ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید.
 
توجه به عامل خارجی (خدا می داند که چیست) و به کنش و واکنش عامل داخلی (دیکتاتوری ولایی)، 
همان
و
کسب درک همه جانبه ای از برآیند کل فرایندهایی که تعیین کننده آینده کشورند،
 همان.
 
بدین طریق
علمای نامه مردم
به مدد دیالک تیک داخلی و خارجی مبهم و مسخ و مثله و مخدوش گشته،
به
درک همه جانبه ای از نتیجه کلیه روندهای تعیین کننده آینده کشور
می رسند.
 
این
به معنی قرائت فاتحه بلند بالایی بر تحلیل طبقاتی جامعه و جهان است.
 
چنین تحلیل هایی
نه
تنها
کمترین ربطی به مارکسیسم ندارند،
بلکه
از
حد تحلیل های دست و پا شکسته بورژوایی
 نیز 
عقب مانده تر
اند.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر