۱۳۹۸ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

تأملی در مفاهیم تق و لق علمای نامه مردم (۱)


تحلیلی 
از
یدالله سلطان پور

نپذیرفتنِ واقعیت عملکرد امپریالیسم، 
به 
مبارزه علیه دیکتاتوری ولایی
 لطمه خواهد زد

ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید. 
مبارزه به‌ منظور گذار از مرحلهٔ دیکتاتوری به مرحله ملی- دموکراتیک
 بدون در نظر داشتن توازن نیروهای اصلی در جهان 
و 
مناسبات آن‌ها با رژیم ولایی 
نمی‌تواند به‌ پیش برده شود.

۱
نپذیرفتنِ واقعیت عملکرد امپریالیسم، 
به 
مبارزه علیه دیکتاتوری ولایی
 لطمه خواهد زد
منظور از مفهوم من در آوردی «واقعیت عملکرد امپریالیسم» چیست
که
نپذیرفتنش
به
مبارزه علیه دیکتاتوری ولایی 
لطمه خواهد زد؟

آیا منظور از عملکرد، همان فونکسیون است
و
یا
نحوه عمل امپریالیسم است؟
منظور از «واقعیت عملکرد امپریالیسم»
آیا
نحوه عمل واقعی امپریالیسم
است؟

منظور از نپذیرفتن «واقعیت عملکرد امپریالیسم»
  آیا
 بی اعتنایی به «واقعیت عملکرد امپریالیسم» نیست؟
این هیئت تحریریه نامه مردم
چه بلایی
بر
سر زبان بینوای فارسی در می آورد.
منظور از «پذیرفتن واقعیت عملکرد امپریالیسم» چیست؟
آیا
باید
بسان اجامر خودفریب و عوامفریب رسانه های امپریالیستی
تویت های ترامپ و مزخرفات مرکل و می و ماکرون و چارق و چکمه و پوتین و غیره
را
و
تصمیمات هردمبیلی ترامپ و غیره
و
جنگ های زرگری خونین آنان در اقصا نقاط جهان
را 
با
دقتی عظیم
پیگیری کرد؟
آخر
این چه حزب توده ای است 
که
به عوض تحلیل ماتریالیستی ـ دیالک تیکی جامعه و جهان
به
دنبال نخود سیاه روان است؟
 ۲
ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید.
 
علمای نامه مردم
در این جفنگجمله پر پرت و پلا
دیالک تیک داخلی و خارجی 
را
به شکل دوئالیسم دیکتاتوری ولایی و امپریالیسم تحریف می کنند:
اگر
ذره ای سواد نظری داشته باشیم،
باید بدانیم که امپریالیسم آخرین مرحله کاپیتالیسم است.
این بدان معنی است
که
امپریالیسم
فرماسیون اقتصادی معینی 
است.
در نتیجه
قطب داخلی دوئالیسم مورد نظر علما
هم
باید
قاعدتا
فرماسیون اقتصادی حاکم در طویله جماران 
باشد
و
نه
دیکتاتوری ولایی
۳
اگر 
دیکتاتوری ولایی
را
قطب داخلی در دوئالیسم مورد نظر علما
محسوب داریم،
تعیین ضد دوئالیستی آن در اردوگاه امپریالیستی
دردسرزا خواهد بود
چه رسد به تعیین آن در قطب خارجی:
۱
ضد دیکتاتوری ولایی
مثلا
جایی
مونارشیسم
 (سلطنت مشروطه انگلستان و سوئد و بلژیک و هلند و دانمارک و غیره) 
 خواهد بود
۲
و
جای دیگر
حکومت پارلمانی امریکایی و آلمانی و فرانسوی و غیره
۳
جای دیگر
حکومت تکحزبی جمهوری خلق چین
و
الی آخر

۴
ما معتقدیم
که 
بدون توجه به عامل خارجی 
و
 بدون درنظر گرفتن کنش‌ و‌ واکنش آن با عامل و خطر اصلی داخلی 
یعنی 
دیکتاتوری ولایی، 
به درکی همه‌جانبه‌ از برآیند کل فرایندهایی که تعیین‌ کنندهٔ آینده کشورمان خواهد بود، نمی‌ توان رسید.
 
ضمنا
عامل خارجی
که
فقط کشورهای امپریالیستی نیستند.
مگر می شود
جمهوری خلق چین
و
هند
و
برزیل
و
غیره
را
نادیده گرفت 
که 
بخش اعظم جمعیت جهان
را
در
بر می گیرند؟
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر