۱۴۰۳ مرداد ۱۰, چهارشنبه

درنگی در فرمایشات مسعود پزشکیان (۱)

 

مسعود پزشکیان 

(۱۳۳۳) 

جراح قلب، سیاستمدار و نهمین رئیس‌جمهور ایران 

 او از ۱۳۸۷ نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بوده و همچنین در دورهٔ دهم مجلس، به‌عنوان نایب‌رئیس اول انتخاب شد.

 پزشکیان پیش‌تر از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت محمد خاتمی 

را

 برعهده داشت.

درنگی

از

میم حجری

 
معتقد به توافق در داخل و تعامل با دنیا هستیم. 

وفاق ملی

 یعنی دست برداشتن از اختلافاتی که جز بر پایه نفسانیت شکل نگرفته است. 

مردم ما در انتخابات چیزی جز این نخواستند. 

جهان نیازمند بهره برداری از این فرصت کم نظیر برای حل و فصل مشکلات منطقه‌ای و جهانی با مشارکت ایران قدرتمند، صلح است.
پزشکیان

ما این فرمایشات پزشکیان را نخست تجزیه و بعد تحلیل می کنیم

تا هم به شناخت او و جهان بینی اش نایل آییم و هم از موضوع خارج نشویم و پرت و پلا نبافیم:

 
۱
معتقد به توافق در داخل و تعامل با دنیا هستیم.

 

این جمله پزشکیان دال بر رسالتی است 

که 

طبقه حاکمه برای پزشکیان تعیین کرده است:

پر کردن شکاف در جامعه و جهان

میان تئوکراسی  فئودالیستی - فوندامنتالیستی و خلق ها، 

میان میان تئوکراسی  فئودالیستی - فوندامنتالیستی و زنان و جوانان لائیک

و

  میان تئوکراسی  فئودالیستی - فوندامنتالیستی و امپریالیسم و صهیونیسم و ایرانیان فراری از کشور.

 

پزشکیان

 ماستمالی تضاد فوندامنتالیسم شیعی (خمینیسم) با خلق ها (آذری ها، کردها، بلوچ ها، عرب ها و لرها و غیره) و زنان و جوانان لائیک

را

از طریق توافق در داخل جامه عمل می پوشاند

و

ماستمالی تضاد فوندامنتالیسم شیعی (خمینیسم) با امپریالیسم

را

از طریق تعامل در خارج.

 

سؤال این است که محتوای مفهومی واژه های «توافق» و «تعامل» چیست؟

 

الف

توافق

 

پزشکیان و جناحی از طبقه حاکمه،

نه تضاد، بلکه اختلاف و تفاوت می بینند.

به همین دلیل نه قصد حل تضاد، بلکه قصد ماستمالی تضاد فی مابین را از طریق توافق دارند.

 

اختلاف نظر دار و دسته جلیلی با دار و دسته پزشکیان 

در نحوه ماستمالی این تضاد است.

دار و دسته هایی  که زیر چتر ولی فقیه با همدیگر به جنگ زرگری می پردازند:

 


دار و دسته جلیلی و دار و دسته پزشکیان 

هر دو با دیالک تیک شلاق و شیرینی سودای ماستمالی تضاد فی مابین را دارند:

 


دار و دسته جلیلی

 با شلاق 

به ماستمالی تضاد فی مابین می پردازد 

و 

دار و دسته پزشکیان

با شیرینی

و

در نهایت،
 تضاد فی مابین زیر خاکستر می ماند و حل نمی شود.

دار و دسته جلیلی

  با قمه و قداره 

سر می برد 

و 

دار و دسته پزشکیان

  با پنبه.

دار و دسته جلیلی

  سرکوب و شکنجه و تحقیر و تهدید و و تبعید و اعدام 

را 

تداوم می بخشد

و

دار و دسته پزشکیان

بند و بست ها را شل می کند و مخالفین را گرم و نرم و خام و خر و آرام و رام.


ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر