۱۴۰۳ تیر ۳۱, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ک) کئوپراسیون (همکاری، تشریک مساعی) (۲) (بخش آخر)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین 

 


 

 

۱۰

·    در روند تقسیم جامعتی کار، روابط کئوپراسیونی میان کارخانجات، شعبه ها و عرصه ها، دامنه دارتر و تمایزمندتر می گردند.

 

۱۱

·    این تکمیل چنان پلان بندی ئی را الزامی می سازد که توسعه تناسبی مبتنی بر پلان اقتصاد ملی و مبتنی بر روند بازتولید جامعتی، مؤثریت دم افزون مستمر و رشد تولید  کسب می کند.

 

۱۲

·    کئوپراسیون قبل از همه، حفظ مؤثرتر سیسم بیلان به مثابه ابزار اصلی پلان بندی را و تسریع کاربست بیلان بندی در هم تنیده را و استفاده از آنها برای تدوین و اجرای پلان ها را  الزامی می سازد.

 

۱۳

·    در کئوپراسیون های واحد های تولید کننده کالا که عاقلانه و پلان بندانه باشند، یعنی در کارخانجات، شرکت های تجاری و غیره از برتری تعیین کننده مناسبات تولیدی سوسیالیستی بر مناسبات تولیدی کاپیتالیستی به میزان چشمگیری پرده برمی افتد.

 

۱۴

·    هم کئوپراسیون های درونکارخانه ای وجود دارند و هم کئوپراسیون های میانکارخانه ای و هم کئوپراسیون هایی میان کشورهای عضو شورای کمک های اقتصادی متقابل (ار. وی. گی)

 

۱۵

·    با تقسیم بین المللی کار و با تخصص بابی تولیدی رشد یابنده، هر چه بیشتر کئوپراسیون های بین المللی سوسیالیستی توسعه می یابند.

 

۱۶

·    دولت های سوسیالیستی همپیوندی (اینتگراسیون) اقتصادی سوسیالیستی کشورهای عضو شورای کمک های اقتصادی متقابل  را که شالوده مستحکمی  برای توسعه همبود دولتی سوسیالیستی محسوب می شوند و تشکیل و توسعه و تعمیق هر چه بیشتر کئوپراسیون های  بین المللی سوسیالیستی را وظیفه خود می دانند.

 

۱۷

·    با این کئوپراسیون های بین المللی سوسیالیستی از امتیازات سوسیالیسم بهره گرفته می شود و در هر کدام از این کشورها شرایط بزرگتری برای ارتقای راندمان تولیدی کار جامعتی و برای استفاده راسیونال (عقلایی) از ظرفیت های تولیدی موجود و جدید التلسیس پدید می آیند.    

 

۱۸

·    تقسیم کار و کئوپراسیون در علم و فن، در تولید مادی و روابط اقتصادی خارجی جزئی از تنظیم پلان بندانه میان کشورهای عضو شورای کمک های اقتصادی متقابل (ار. وی. گی) را تشکیل می دهند.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر