۱۴۰۳ مرداد ۱۰, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سیاست وام (۲) (بخش آخر)

  

 هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین 
 

۸

·    به همین دلیل، دادن وام با اصول اساسی سیاست وام سوسیالیستی منطبق است که با این، سیاست خادم به منافع انسان های زحمتکش و سازمان های جامعتی شان در همکاری تنگاتنگ به مورد اجرا گذاشته می شود و نظرات آنها در زمینه دادن وام به طور کامل مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج کنترل وام به استغنای چشمگیر اطلاعات زحمتکشان راجع به مسائل مربوط به مسائل اقتصادی مهم کردوکار  کارخانجاتی شان مدد می رساند.  

 

۹

·    با برقراری روابط کاری سوسیالیستی در  مرحله پلان بندی و اجرای پلان باید انطباق منافع جامعتی با منافع وام ستانان در نظر گرفته شود.

 

۱۰

·    اینجا باید آماج های مندرج در پلان پنجساله و پلان اقتصادی ـ ملی سالانه برای توسعه اقتصاد ملی  و وظایف پلان وام مرتبط با آن، مبنا قرار داده شوند.

 

۱۱

·    سیاست وام بدین طریق، موضعگیری  و نحوه و نوع تأمین مالی وام را تثبیت می بخشد.

 

 

۱۲

·    بانک ها وام ها را بر مبنای پلان تصویب می کنند و در همان مرحله آغازین تدوین پلان، مقاصد مربوط به راسیونالیزاسیون وام دهی سابق را و مقاصد مربوط به پیشرفت علمی ـ فنی را در مد نظر قرار می دهند.

 

۱۳

·    بانکها مسئولیت لازم به استفاده مبتنی بر پلان از صندوق های وام  و توسعه به لحاظ اقتصادی ـ ملی محق حجم  پولی و وامی را به عهده دارند.

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر