۱۴۰۳ مرداد ۱, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ر) روابط کئوپراسیونی در کشاورزی


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین 

 


۱

·    روابط کئوپراسیونی در کشاورزی به روابط تولیدی و به مراحل و فرم های مختلف همکاری برابر حقوق اطلاق می شود که در برگیرنده همکاری هم میان تعاونی های تولیدی کشاورزی (ال پی گی)، کارخانجات تحت مالکیت خلق (فا ئه گی) و تعاونی های تولیدی باغبانی (گی پ گی) و هم میان آنها و کارخانجات تحت مالکیت خلق و کارخانجات تغییر فرم (مثلا کارخانجات تبدیل چرم به کفش و کمر بند و گندم به  آرد و نان و کیک و پیتزا و غیره)، کارخانجات تجاری، تأسیسات رفع حوایج مادی، خدمات کشاورزی (مثلا تعمیرگاه تراکتور و غیره) و تأسیسات میانکارخانجاتی است.

 

۲

·    روابط کئوپراسیونی در کشاورزی در خدمت فشرده سازی هرچه بیشتر تولید، ارتقای مؤثریت آن و گذار گام به گام به فرم های قابل صنعتی گشتن تولید در کشاورزی اند که با قرار داد تنظیم می شوند.

 

۳

·    روابط کئوپراسیونی در کشاورزی از فرم های ساده همکاری   کئوپراتیو (مبتنی بر کئوپراسیون) مثلا استفاده مشترک بغرنج ماشین ها شروع می شوند و به تشکیل تأسیسات کئوپراتیو می رسند که با نیروهای مشترک و صندوق های مشترک، تولید تخصصی فراورده های کشاورزی را و یا کردوکار تخصصی دیگر را جامه عمل می پوشانند.

·    مثلا بخش های  کئوپراتیو تولید نباتی، تأسیسات میانکارخانه ای تولید حیوانی، مراکز اگروشیمیایی  (کشاورزی ـ شیمیایی)، تعاونی های ملیوراسیونی (قابل کشت و زراعت سازی اراضی)، سازمان بین التعاونی (میان تعاونی های دهقانی) دهقانی و غیره.

 

۴

·    فرم همکاری خاصی میان تعاونی های تولیدی کشاورزی (ال پی گی)، کارخانجات تحت مالکیت خلق (فا ئه گی) و کارخانجات صنایع تغییراتی را واحدهای کئوپراسیونی تشکیل می دهند.

 

۵

·    این روابط کئوپراسیونی در کشاورزی، روابط تولیدی موقتی مستقیم و یا روابط تولیدی دائمی مستقیم میان کلکتیوهای کارخانجاتی با حفظ استقلال حقوقی ـ قضایی کارخانجاتی را تشکیل می دهند که با هم رابطه کئوپراسیونی دارند.

 

۶

·    کردوکار و روابط انواع مختلف تأسیسات کئوپراتیو بر اساس اساسنامه ای تنظیم می شوند:

 

الف

کئوپراسیون افقی

 

·    محتوای روابط تولیدی می تواند مبتنی بر همکاری کارخانجات متعدد کشاورزی در کار همسان و همانند و یا در روندی تولید همسان و همانند باشد که کئوپراسیون افقی نامیده می شود.

 

ب

کئوپراسیون عمودی

 

·    محتوای روابط تولیدی می تواند مبتنی بر تقسیم مبتنی بر پلان روندهای مرحله ای مرتبط به هم زنجیر تولیدی  و در ترکیب میانکارخانجاتی هدفگرا در چارچوب اقتصاد مواد غذایی باشد که کئوپراسیون عمودی نامیده می شود.

 

۷

·    روابط کئوپراسیونی در کشاورزی می توانند در روند جامعتی گشتن هر چه بیشتر تولید و در روند توسعه کشاورزی فشرده برای پیشرفت جامعتی هر چه بیشتر در روستاها از اهمیت وافری برخوردار باشند.

 

۸

·    روابط کئوپراسیونی در کشاورزی جمهوری آلمان دموکراتیک راهی اند که در آن، گذار گام به گام به متدهای تولیدی صنعتی عمدتا جامه عمل می پوشد.

 

۹

·    از فرم کئوپراسیون برای همکاری میان کارخانجات کشاورزی و میان کارخانجات کشاورزی و دیگر کارخانجات تحت مالکیت خلق و کارخانجات تعاونی ها در تشکیل تأسیسات اجتماعی و فرهنگی و در استفاده از  تأسیسات اجتماعی و فرهنگی نیز استفاده می شود.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر