۱۴۰۳ تیر ۱۷, یکشنبه

درنگی در لاطائلات اجامر وطنی و اجنبی (۵)


 
بهرام مشیری
 ( ۱۳۳۶)
مجری برنامه سرزمین جاوید در تلویزیون
   
 
درنگی 
از
میم حجری
 
اگر قرار بود به عقیده همه احترام گذاشته شود، این جهان هنوز درگیر الاغ و شتر و شپش و طاعون بود.
چرا که در ازای احترام نگذاشتن به عقیده عموم بود 
که جهان پیشرفت کرد.
هم‌وطن گرامی  
بهرام_مشیری
 
معنی تحت اللفظی:
 
دلیل تعیین کننده عقب ماندگی جوامع بشری
احترام به عقیده همه است
و
دلیل تعیین کننده پیشرفت جامعه بشری،
بی احترامی به عقیده همه.
 
 
بهرام مشیری بی خبر از خرد کل اندیش
خرافه «نظر هرکس محترم است» را رد می کند
ولی همزمان خرافه دیگری را به خورد خلایق خر می دهد تا عرعرش کنند و او کیف خر کند:
«دلیل پیشرفت جامعه بشری بی احترامی به نظر هرکس است.»
 
مشیری
محتوا و معنی خرافه  «نظر هرکس محترم است» را اصلا نفهمیده است.
 
محتوای فلسفی این خرافه
را
پلورالیسم حقیقت (نظرات) در جامعه و جهان
تشکیل می دهد
که
یکی از خرافات مدرن و مد روز امپریالیسم است.
 
برای ایده ئولوگ های امپریالیستی 
در هر زمینه و مورد، نه یک حقیقت واحد، بلکه حقایق متعدد وجود دارد 
و
هر کس حقیقت خاص خود را دارد.


 
در کودکستان ها و مدارس جوامع امپریالیستی و آثار هنری امپریالیستی  
(مثلا فیلم ژاپنی و هالی وودی حقیقت)
این زهر ایده ئولوژیکی
را
به کام کودکان و نوجوانان مردم می ریزند و خانه عقل سلیم آنها را تار و مار می سازند.
 
مشیری 
این خرافه امپریالیستی را ساده لوحانه می فهمد و ساده لوحانه تفهیم می کند
و
به نتیجه ای مطلقا خرافی می رسد:
علت و دلیل رشد جامعه بی احترامی به عقاید این و آن است.
 
علت و دلیل پیشرفت جامعه بشری 
را 
مارکسیسم 
به درستی
در دیالک تیک نیروهای مولده و مناسبات تولیدی می داند.
 
مراجعه کنید
به

 

نیروهای مولده

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3956

 

پایان

 

 

مناسبات تولیدی

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3156

 

پایان

 

 این یاوه مشیری
مبتنی بر جهان بینی ایدئآلیستی است:

مشیری
 شعور(روح) را، عقیده را
تعیین کننده وجود (ماده)، پیشرفت جامعه می داند.
 
این همان جهان بینی روحانیت کثافت است.
 
این همان ایدئآلیسم است.
 
در حالیکه شعور (عقیده، نظر) تابع وجود است و نه برعکس.
 
نظرات کاخ نشین از آن رو با نظرات کوخ نشین، تفاوت دارد
که
طرز تهه نان آندو با هم تفاوت و تضاد دارد.
یکی از دسترنج دیگری تغذیه می کند و دیگری دسترنجش غصب و حیف و میل می شود.
 
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر