۱۴۰۳ تیر ۲۷, چهارشنبه

قرآن کریم از دیدی دیگر (۲۸۰) (سورة النساء و یا سوره زنان)

        

ویرایش و تحلیل

 از

فریدون ابراهیمی

شرایط ثبوت زنا به اقرار

ثبوت زنا به اقرار، علاوه بر شرايط عمومی (بلوغ، عقل، اختيار و آزاد بودن) منوط به چهار بار اقرار در چهار مجلس است. 

 در اقرار کمتر از چهار بار حدّ ثابت نيست. 

 

منظور از ثبوت زنا و یا حد، اثبات وقوع جفتگیری بین نران و زنان و برخورد شرعی به آنها ست.

یکی از راه های اثبات زنا

اقرار زناکاران است.


سؤال این است که مگر زن و نر زناکار مغز خر خورده اند که اقرار کنند و تازیانه نوش جان کنند و حتی سنگسار شوند،

آنهم نه یکبار و در یکجا، بلکه در ۴ جای مختلف؟

ضمنا اقرار کننده باید بالغ و عاقل و آزاد باشد و نه نابالغ و خر و برده.

علاوه بر این، اقرار باید به اختیار صورت گیرد و نه با شکنجه و زجر و عذاب.

 

شرایط ثبوت زنا با بيّنه

ثبوت زنا با بيّنه منوط به شهادت چهار مرد يا بنابر قول مشهور سه مرد و دو زن است.

  در اينکه با شهادت دو مرد و چهار زن ثابت می‌شود يا نه، 

اختلاف است.

نوع دوم اثبات جفتگیری زنان و نران

شهادت دادن ۴ نر و یا ۳ نر و دو زن و یا دو نرو ۴ زن است.

 

در این قانون شرع آن ور و این ور،

مقام زنان در قاموس برده داران 

معلوم می شود:

ارزش هر زن در بهترین حالت، نصف ارزش هر نر است.

تفاوت مهم زنان با بردگان،

بی حقوقی مطلق بردگان است.

اگر اسلام ایده ئولوژی نظام برده داری نیست، پس چیست؟

 

 البته بنابر اين قول، تنها حدّ تازيانه ثابت می‌شود نه رجم

 

بر اساس شهادت ۴ نر، قاضی شرع تعداد تازیانه را تعیین می کند.

برای رجم زناکاران شهادت ۴ نر کافی نیست؟

منظور از رجم، سنگسار زناکاران است.

 

 حدّ زنا از حقوق اللَّه به شمار می‌رود.

از اين رو، شهادت تبرعی (بدون درخواست قاضی) نسبت به آن پذيرفته است. 

زنا با آزمايشهای پزشکی ثابت نمی‌شود. 

 

چون حد زنا از حقوق الله است،

پس نیازی به قاضی برای دادن شهادت نیست.

ضمنا

زنا با آزمایشات پزشکی قابل اثبات نیست.

 

در ثبوت حدّ زنا، علاوه بر بلوغ، عقل و اختیار، لازم است مرد و زن زناکار به حرمت فعل علم داشته باشند يا آنچه به منزله علم است و در خصوص ثبوت حدّ رجم علاوه بر آنچه گفته شد، احصان نيز در هر دو معتبر است

(احصان حالت مردی را گویند که بالغ و عاقل و آزاد و مسلم باشد و با زنی بالغه و عاقله و آزاد و مسلمه بنکاح صحیح پیوسته باشد.)

برای سنگسار کردن زناکاران

علاوه بر عقل و علم و اختیار و بلوغ،

متأهل بودن شان الزامی است.

بدین طریق، تبصره ها و نسبیت هایی وارد مجازات زناکاران می شود.

 

اکنون این سؤال پیش می آید که جنقوری اسلامی در عصر اینترنت چه باید بکند؟

ای بسا نران و زنان در جنقوری که حتی از جفتگیری شان سلفی می گیرند و راجع به چند و چون آن داستان ها دارند.


ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر