۱۴۰۳ مرداد ۹, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سیاست وام (۱)

  

 هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین 
 ۱

·    سیاست وام  به جزئی از سیاست مالی دولت سوسیالیستی اطلاق می شود که بنا بر آماج ها و وظایف سیاست کلی تعیین می گردد.

 

۲

·    سیاست وام مبتنی بر تحقق همه جانبه قانون اساسی اقتصادی سوسیالیسم است که مبتنی بر وظیفه اصلی فرمول بندی شده در پلنوم هشتم حزب است.

 

۳

·    سیاست وام به توسعه تناسبی اقتصاد ملی مدد می رساند، فشرده سازی روند بازتولید جامعتی را پیشبرد می بخشد و تولید منطبق بر حوایج با تأمین مؤثریت اقتصادی ـ ملی عالی تر را مورد پشتیبانی قرار می دهد.

 

۴

·    دادن وام که بر مبنای سیاست وام  صورت می گیرد، در وهله اول در خدمت تولید و گردش مبتنی بر پلان بر طبق حوایج جمعیت کشور در رابطه با کالاهای مصرفی و خدمات، اقتصاد ملی و صادرات با توجه به الزامات انتگراسیون (همپیوندی) اقتصادی سوسیالیستی است.

 

۵

·    طرح سیاست وام با توجه به شرایط مقدم، به ویژه ابتکارات زحمتکشان، تولید اضافه بر میزان تعیین شده کالاهای مصرفی به انضمام کالاهای یدکی را با تکمیل و توسعه خدمات و تأمین بهتر اقتصاد ملی و به ویژه با واردات مهم و تشکیل رزوهای مادی پیشبرد می بخشد.

 

۶

·    بدین طریق،  سیاست وام در مجموع به فشرده سازی روند بازتولید جامعتی مدد می رساند.

 

۷

·    دادن وام در عرصه مادی اصلی و جاری از این رو، وابسته بدان است که از طریق راسیونالیزاسیون سوسیالیستی هزینه ها کاهش یابند، صندوق موجود بهتر مورد استفاده قرار گیرد، در محلات کار صرفه جویی به عمل آید و ارتقای تولید بی نیاز از بنای ابنیه جدید صورت گیرد.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر