۱۴۰۳ تیر ۲۸, پنجشنبه

قرآن کریم از دیدی دیگر (۲۸۱) (سورة النساء و یا سوره زنان)

        

ویرایش و تحلیل

 از

فریدون ابراهیمی

 

حدّ زنا چند گونه است:  

قتل، سنگسار، تازیانه، 

تازيانه به همراه تراشیدنِ سر و تبعید و تازيانه توأم با سنگسار.

حد

یک مفهوم فلسفی مهم است که در فقه و فیزیک و ادبیات 

به انواع مختلف بسط و تعمیم یافته است.

مراجعه کنید

به

حد

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14671

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14678

 

۳

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14680

 

پایان


حدّ در شرع، 

به کیفری اطلاق می شود که برای برخی از گناهان در قوانین اسلامی تعیین شده است.

کیفر ارتکاب به گناه زنا سه گونه است:

۱

قتل زناکار

۲

 سنگسار زناکار

 

۳

زدن تازیانه بر زناکار. 


تازیانه بر زناکار دو گونه است:

الف

تازيانه به همراه تراشیدنِ سر و تبعید 
 
ب
 تازيانه توأم با سنگسار

اکنون می توان هم به اهمیت مقابله با زنا در جامعه برده داری صدر اسلام پی برد

و

هم به فلاکت فقهای اسلامی در طوایل فئودالی و فوندامنتالیستی.

در جنقوری اسلامی به عنوان مثال، زنا در دستور روز است.

پیدا کردن زن شوهرداری که به سکس خانگی قناعت کند،  دشوارتر از پیدا کردن سوزن در کاهدان است.

فقط کافی است که پست های اینترنتی زنان و نران جنقوری تحلیل شوند.

مراجعه کنید 

به

 

درنگی در نگرش زنان حنقوری در سوسیال مدیا

(بخش اول)

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/14294

درنگی در نگرش زنان حنقوری در سوسیال مدیا

(بخش دوم)

 

 

زناکاران در صدر اسلام به اشد مجازات از قتل تا سنگسار و تازیانه و تحقیر و تبعید محکوم می شوند.

چه بسا به سنگسار که فرم تنبیه وحشت انگیزی است، اکتفا نمی شود.

قبل از سنگسار، زناکار بدبخت، تازیانه می خورد.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر