۱۳۹۶ دی ۶, چهارشنبه

پای منبر بهاره مهرجویی (۱۹)


چرا زنان شوهردار
در هوس
ترمز می برند؟
بهاره مهرجویی 
 
خیانت زنان شوهردار

ویرایش و تحلیل
از
ربابه نون

۱
شخصا اعتقاد دارم
 انسان همچون سایر حیوانات 
موجودی غریزی و چندآمیزشی‌ است.
 اما آنچه او را از سایر حیوانات در این مورد مجزا کرد 
قوه یادگیری و تعقلِ در جهت سازگاری و بقا ست.
 انسان روزی شروع به یادگیری کرد.
 شروع به فاصله گرفتن از غرایز. 
 
جفنگیات بهاره مهرجویی
جالب و جذاب
اند:
آنچه انسان را در زمینه ی غریزه و چند آمیزشی
از
سایر حیوانات مجزا می سازد
قوه یادگیری و تعقل است.

بهاره مهرجویی
انسان
را
هنوز حیوان تصور می کند.

وجه تمایز انسان به مثابه حیوان  
از
سایر حیوانات
در زمینه غریزه و جفتگیری آنارشیستی 
  قوه یادگیری و تعقل انسان است.
 
سؤال
از 
بهاره انسان شناس
این است
که
قوه یادگیری و تعقل
مگر چیزهای غریزی و جنسی اند؟
 
ضمنا
بهاره چگونه به این نتیجه کج و کوله رسیده است؟
 
مگر مغز حیوانات موسوم به انسان
در 
آلت تناسلی آنها ست؟
 
آدم
اندک اندک
به 
یاد زیگموند فروید مرحوم و مغفور
می افتد
که
جهان و مافیها 
را
از
دوربین آلت تناسلی
تماشا، توصیف و تفسیر می کرد.
 
۲
 انسان همچون سایر حیوانات 
موجودی غریزی و چندآمیزشی‌ است.
 اما آنچه او را از سایر حیوانات در این مورد مجزا کرد 
قوه یادگیری و تعقلِ در جهت سازگاری و بقا ست.
  
جالب تر
اما
سمت و سوی قوه یادگیری و تعقل
از
دید علمای جماران است:
سمت و سوی قوه یادگیری و تعقل
در جهت سازگارسازی و بقا ست.

این جور جاها ست
که
داروین
جنون می گیرد
و
بسان جن زده ای
از
گور بیرون می زند و به جماران هجوم می برد:
طبیعت پژوه زحمتکش 
دهه های متمادی
در جزایر خالی از انسان
به بررسی کمرشکن پرداخت
و
تئوری های سازگاری و تنازع بقا
را
در مورد نباتات و جانوران
تدوین کرد.

اکنون
علمای جماران جمع شده اند
و
قوه یادگیری و تعقل
را
اسباب سازگاری و بقا جا می زنند.

به کجای این شلم شوربار بیاویزیم عبای ترمه خود را!

۳
 انسان همچون سایر حیوانات 
موجودی غریزی و چندآمیزشی‌ است.
 اما آنچه او را از سایر حیوانات در این مورد مجزا کرد 
قوه یادگیری و تعقلِ در جهت سازگاری و بقا ست.
 انسان روزی شروع به یادگیری کرد.
 شروع به فاصله گرفتن از غرایز.

در قاموس علمای جماران
پیش شرط تطبیق خویش با محیط زیست
 کسب قوه یادگیری و تعقل 
است.

حالا
باید خری با خورجینی مملو از خیال آورد 
و
دلیل مثلا سازگارسازی سگ و گربه با امیال امثال بهاره
را
دال
بر
تعقل سگان و گربه ها 
دانست.
 
ضما
از
علمای جماران
 باید پرسید
که
من ـ زور از عقل چیست؟

چون
عقل
قاعدتا
باید آدمی را به براندازی وضع موجود و در اندازی طرح دیگر برانگیزد
و
نه
به
رقصیدن به ساز جماران و جمکران به امید بقا.

۴
 انسان روزی شروع به یادگیری کرد.
عجب عجبا
 
پس
یادگیری 
حادثه ای دلبخواهی و ناگهانی بوده است.
 
انسان
روزی تصمیم می گیرد و شروع به یادگیری می کند
 
من ـ زور از مفهوم یادگیری چیست،
ای بهاره مهرجویی؟
 
آدم 
اندک اندک
یاد مادران بی سواد سختگیر می افتد
که
کتاب تعلیمات دینی 
را
به 
دست بچه معصوم خود
می دهند
و
در
  پستوی خانه زندانی اش می کنند
 و 
فرمان یادگیری 
می دهند.
 
این جفنگ بهاره هنوز چیزی نیست.
 
۵
 انسان روزی شروع به یادگیری کرد.
 شروع به فاصله گرفتن از غرایز.
 
چیز
این است
که
انسان 
به محض شروع به یادگیری
از
غول های قدر قدرت غرایز
فاصله می گیرد.
 
بنا بر این تئوری علمای جماران
یادگیری
به مثابه آنتی تز غرایز عرض اندام می کند.
 
مثلا
یادگیری، همان و بی اشتهایی، همان.
یادگیری همان، بی میلی به جفتگیری، همان.
 
اگر
اجامر جماران
این تئوری علما
را
بشنوند،
برای مقابله با بی بند و باری جنسی جوانان
سراسر کشور
را
 به
دانش کاه اوین 
مبدل می سازند
تا
خلایق حسابی یاد بگیرند و جزو صالحین و مصلحین جماران شوند.

ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر