۱۳۹۶ دی ۶, چهارشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۱۲۸)

 
پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 

و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

پیشکش
به
امیر حسین آریان پور

 
آموزش
ادامه

۵۰

·    به همین دلیل، کلیه طرح های آموزشی پیشرفت طلب که طرفدار شکوفایی استعدادها، لیاقت ها و مهارت های همه انسان ها بودند، می بایستی در تضاد با سیستم آموزشی موجود و مکانیسم های آن قرار گیرند.

۵۱
·    مبارزه در راه آموزش همه جانبه و عالیه و مبارزه در راه از بین بردن امتیازات آموزشی حاکم، جزء جدایی ناپذیر مبارزه طبقاتی طبقه کارگر بوده است.   

۵۲
·    با پایان بخشیدن بر مالکیت خصوصی بر وسایل تولید به مثابه پایه (زیربنای) اقتصادی امتیازات آموزشی، راه به سوی تحقق همه جانبه یک ایدئال هومانیتسی قدیم هموار گشت.

۵۳
·    سیستم سوسیالیستی آموزش آلمان دموکراتیک تجسم (جسمیت یابی) وحدت گرایش هومانیستی آموزشی ماضی با الزامات اکنون و آینده سوسیالیستی است.  

۵۴
·    دانش در آلمان دموکراتیک به قدرت خلق بدل شده است. 

۵۵
·    قدرت دموکراتیکی خلق در آلمان دموکراتیک از آن خود کردن دانش را برای همه اعضای جامعه تضمین می کند.

۵۶
·    آموزش وسیله و هدف برای تحول سوسیالیستی واقعیت،  برای توسعه سیستم اقتصادی و برای تشکیل سیستم اجتماعی سوسیالیسم توسعه یافته است. 

۵۷
·    آموزش در آلمان دموکراتیک به حق و تکلیف هر عضو جامعه مبدل شده است. 

۵۸
·    در قانون اساسی آلمان دموکراتیک، ماده ۲۵، می خوانیم:
·    «هر عضو جامعه از حق برابر بر آموزش، برخوردار است.
·    در اماکن آموزشی به روی تک تک اعضای جامعه باز است.
·    سیستم آموزشی یکپارچه برای هر کدام از اعضای جامعه تربیت، آموزش (تحصیل) و ادامه تحصیل سوسیالیستی مستمر را تضمین می کند.»

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر