۱۳۹۶ آذر ۲۶, یکشنبه

قهر (خشونت، زور) (۲)

پروفسور دکتر ولفگانگ ایشهورن
برگردان
شین میم شین

 ۱۸
·      قهر بمثابه وسیله ای برای دفاع از منافع طبقاتی ارتجاعی و حاکمیت طبقاتی ارتجاعی ـ اما بر عکس ـ  نقش ارتجاعی بازی می کند.

۱۹
·      تئوری مارکسیستی ـ لنینیستی، ضرورت استفاده از قهر انقلابی را در انقلاب سوسیالیستی و در تشکیل نظام دولتی و اجتماعی سوسیالیستی برسمیت می شناسد.

۲۰
·      هرگز طبقه استثمارگری داوطلبانه صحنه تاریخ را ترک نگفته است.

۲۱
·      استقرار سوسیالیسم ناگزیر در مبارزه طبقاتی بیرحمانه ای جامه عمل می پوشد، مبارزه ای که قوای ضد انقلابی داخلی و بویژه بورژوازی امپریالیستی از کلیه وسایل توطئه، ارتشاء، ترور، تهدید و مداخله مسلحانه استفاده می کنند تا پیروزی طبقه کارگر را نقش برآب سازند و دستاوردهای سوسیالیسم را از بین ببرند و شرایط پیش از انقلاب را احیا کنند.

I
نتایج تئوریکی حاصله

·      نتیاج تئوریکی حاصله از نکات فوق الذکر به شرح زیرند:

۱
نتیجه اول

·      اولا تحول سوسیالیستی جامعه بدون یورش قهرآمیز مبتنی بر عملیات انقلابی توده ها بر مناسبات تولیدی کاپیتالیستی و بدون سلب قدرت سیاسی، ایدئولوژیکی، نظامی و اقتصادی از بورژوازی و بویژه بدون درهم شکستن دستگاه دولتی امپریالیستی غیرممکن است.

۲
نتیجه دوم

·      ثانیا برای تضمین دستاوردهای سوسیالیستی و ساختمان سوسیالیستی جامعه به استقرار دیکتاتوری پرولتاریا نیاز مبرم هست که با توسل به وسایل قهرآمیز باید بر ضد تشبثات ضد انقلابی عمل کند.
·      همبود دول سوسیالیستی نیز باید بداند که برای خنثی و ناکام ساختن حملات امپریالیستی بر اعضای منفرد همبود سوسیالیستی باید از همه وسایل موجود و از جمله از وسایل قهرآمیز استفاده کند.

ادامه دارد.

۱ نظر: