۱۳۹۴ شهریور ۴, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (163)


جمعبندی از
مسعود بهبودی


مدعیان طرفداری از استالینیسم و تروتسکیسم
به طرفداران سکت های مذهبی
شباهت غریبی دارند.

1
آنها
هر دو
مظاهر فاناتیسم متحجرند.

2
دو روی مدال آنتی کمونیستی واحدی اند.

3
تربچه های پوچ اند.

4
نه طرفداران تروتسکیسم کمترین شباهتی به تروتسکی دارند
و نه طرفداران استالینیسم
کمترین سنخیتی با استالین.

5
فونکسیون هر دو
تخریب سیمای سیاسی استالین و تروتسکی است.

6
رسالت هر دو
ریختن آب به آسیاب
آنتی کمونیسم است.

7
بحث کردن با مذهبی جماعت
بی ثمر و بی هوده است.

8
اتلاف وقت است.

9
هم استالین و هم تروتسکی
از هر نظر صادق تر و با سواد تر
از دوستان و دشمنان شان بوده اند.

10
لجن مال کردن پدران ما نه کار  سنجیده ای است
و نه ربطی به حقیقت عینی دارد.

11
اگر کسی سواد و صداقت دارد
می تواند محسنات و معایب آنها را
بطور عینی و مستدل تحلیل کند.

12
شیوه تفکر آنها
ـ خواه طرفداران استالینیسم و خواه تروتسکیسم  ـ
اسکولاستیکی است.

13
آیه و حدیث آوردن از ائمه اطهار است
به جای تحلیل دیالک تیکی و یا حداقل تحلیل عینی و بی حب و بغض.

14
آثار استالین و تروتسکی و بوخارین و بوگدانوف و غیره را 
می توان بطور عینی بدون پیشداوری تحلیل کرد
تحلیل هم شده و می شود.

15
جنبه های مثبت شان را می توان تأیید کرد
و جنبه های منفی و مخرب شان را نقد و نفی کرد و
دور ریخت و پیش رفت.

16
کرد و کار عیرانی ها اما به کرد و کار آدم های روانی شبیه است.

17
دشمنی
به هر دلیلی
سر هم بندی کرده اند و شب و روز تف بارانش می کنند
و در جا می زنند.

18
اینها یک میلیون سال دیگر هم
همین کار را خواهند کرد
و وجبی
حتی
پیشتر نخواهید رفت.

19
از ما بیهوده گفتن و از آنها  نشنیدن

20
نه سوادی هست و نه صداقتی

21
به داد ملت عیران
مگر خدا برسد

یکی از امراض ظاهرا لاعلاج عیرانیون
سوبژکتیویسم است.

1
به جای پرداختن به خود نظر
به صاحب نظر می پردازند.

2
آنها حتی صاحب نظر را نمی توانند
با دقت
بخور و نمیر
در نظر گیرند.

3
کسی که این مطلب را منتشر کرده
امیر علی پور است.

4
بعضی ها خیال می کنند که ما منتشر کرده ایم
و هارت و پورت راه انداخته اند.

شما اگر در پی آموزش مقوله تضاد هستید
چرا در همین صفحه
مفت و مجانی
نمی خوانید
و پول می دهید و کتاب جعلی اراذل و اوباش را می خرید
تا گیج تان کنند و دنبال نخود سیاه بفرستند؟

1
«به» 
همیشه جدا از اسم نوشته می شود:
به حسن گفتم.

2
«به» 
ولی 
به افعال می چسبد:
بگذر.

3
«به گذر»
 معنی دیگری به خواننده القاء می کند.

4
در این صورت، گذر حالت اسم به خود می گیرد:
مثلا:
به گذر از توفان خطر کنیم.

ضرب المثل ها
عمدتا
انتزاعی اند.

1
به همین دلیل ظاهرا بی عیب و نقص اند.

2
وقتی گند شان بالا می آید که جامه مشخص بپوشند.

3
توقع از همنوع
بی دلیل
و عدم توقع از همنوع
امکان پذیر نیست.

4
وقتی کسانی ماه های متوالی برای کسی جان می کنند
توقع دریافت دستمزد درخور
به ازای زحمت کمرشکن خود
دارند.

5
اگر طرف به جای دادن دستمزد
همه را از دم
به جرم افغانی بودن
و به هر بهانه دیگر
رهسپار زندان کند
نمی توان از او دلخور و خشمگین و نومید نشد.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر