۱۳۹۴ شهریور ۹, دوشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (165)


جمعبندی از
مسعود بهبودی
 
ویرایش:


فقیهِ شهر به رفعِ حجاب مایل نیست
چرا که هرچه کند شیخ، در حجاب کند

از او دلیل نباید سؤال  کرد که گرگ
به هر دلیل که شد، بره را مجاب کند
 

مثال فریدون فرخزاد درست نیست:

1
گنجشک احساس خطر می کنه و در می ره

2
می ترسه کشته بشه.

3
گنجشک فرمان غریزه ی حفظ نفس را اجرا میکنه

4
گنجشک اصلا نمی دونه آزادی چیه

5
خیلی از آدم ها
مثلا خود فریدون هم نمی دونن آزادی چیه

6
آزادی همیشه با شناخت همراه است.
با شناخت جبر هستی همراه است.

تحلیل مارکسیستی ـ لنینیستی از استالینیسم را ما منتشر کرده ایم.

1
مشی سیاسی تروتسکی غلط بود.

2
موضع استالین درست بود.

3
ما به همه رزمندگان راه توده زحمت احترام می گذاریم
و نظرات شان را
بطور عینی
یعنی
 بی اعتنا به صاحب نظر
  تحلیل می کنیم.

4
نه استالینیسم و نه تروتسکیسم
بنظر ما
ربطی به آن دو ندارند.
ولی دو روی سکه واحدی اند.

حریف
طوری راجع به توده ای ها حرف می زنید،
انگار از یه گونه ی نادر رو به انقراض حرف می زنید!

1

پدر مرحوم و مادر من توده ای بودند

2
 ولی فکر می کنم این حزب
 افرادش رو خوب آگاه نکرده!

3
صرف مبارزه و خشمگین بودن از ظلمی که روا شده،
باعث پیشرفت در تغییر شرایط نمیشه!

4
برای مبارزه ، به آموزش و کسب آگاهی نیاز هست!

5
من برای این حزب و فعالینش احترام قائلم

6
اما باید بگم
مشکل بزرگ این پارتی و احزاب مشابه،
کم سوادی و عدم اشراف به شرایط موجود بوده
 


میم

1
بهتر از حزب توده
ملت ایران حزبی نداشته است.

2
توده ای ها با سوادتر از اعضای همه احزاب همه طبقات اجتماعی بوده اند.

3
با سوادهای حزب توده را اما نابود کرده اند.

4
حالا کسانی که خود را توده ای جا می زنند
نه توده ای اند و نه شعور دارند.

5
توده
حالا
حزب ندارد.

6
عوضش 
اما
 سگی دارد که به مشقتی عظیم پرورده است. 


نظر شما 
در خطوط کلی اش 
درست است:

1
اخلاق (اتیک) یکی از عناصر روبنای ایده ئولوژیکی هر جامعه است.

2
بسان، مذهب، حقوق، قضاوت، فلسفه، علم، خرافه، هنر و غیره

3
زیر بنای جامعه اما نه نان و مسکن و پوشاک و غیره
بلکه مناسبات تولیدی است.

4
مناسباتی است که میان انسان ها برقرار می شود
تا مایحتاج مادی حیاتی جامعه تولید شوند.

5
مراجعه کنید به دیالک تیک نیروهای مولده و مناسبات تولیدی
دیالک تیک زیربنای اقتصادی (مناسبات تولیدی، ساختار جامعه) و روبنای ایده ئولوژیکی
در  تارنمای دایرة المعارف روشنگری

6
درست به همین دلیل که هر جامعه ای
 هر عمارتی
 هر خانه ای
زیربنا وروبنای خاص خود را دارد.

7
ادعای اینکه جامعه ما اخلاق ندارد،
از ریشه غلط است.

8
هر جامعه ای
اخلاق طبقه حاکمه را از سوئی
و هر طبقه ای
اخلاق خاص خود را از سوی دیگر
دارد.

9
اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی
اخلاق خود را
اخلاق اسلامی جا می زنند.

10
اخلاق حاکم در جامعه ایران
اخلاق همین اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی و بخشی از بورژوازی است.

11
بریدن سر دختر و خواهر خود به جرم رد و بدل کردن بوسه ای با پسری
یکی از عناصر اتیک همین اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی است.

12
خری که سر خواهرش را به جرم بوسیدن پسری می برد
خودش فردا به فرمان همان غریزه جنسی
از دختر کس دیگر لب می گیرد.

13
ولی دختری پیدا نمی شود
که سر خودش را ببرد و کف دستش بگذارد.

14
برتری حقوقی نر بر زن
نیز یکی از عناصر اتیک همین طبقه حاکمه انگل برگشته از اعماق عهد حجر است.

15
دین اسلام به ضرب شمشیر و شلاق و جزیه و تجاوز و کشتار و برده کردن کودکان مردم
به مردم ایران و دیگر کشورهای جهان تحمیل شده است.

16
دخترکان برهنه زیبا
در بازارهای برده فروشی قدیم و جدید
از بهشت برین به زمین نازل نشده بودند و نازل نمی شوند.

17
هزار گردن در شب برای تفنن زده نشده اند.

18
یا مرگ یا بردگی
یا مرگ و یا ایمان آوردن به خدای اسلام
به مثابه ایده ئولوژی نظام برده داری

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر