۱۳۹۲ بهمن ۲۵, جمعه

نقل قول هائی از این و آن (93)

 
  مجید عبدالرحیم پور 
مواضع چریک های فدایی خل 
در برابر استقرار نظام جمهوری اسلامی 
سرچشمه:
اخبار روز

http://www.akhbar-rooz.com   



مسعود بهبودی 
توضیح واره ای به مسعود معمار

·        خیلی ممنون
·        در کامنت باید به اختصار سخن گفت و از روده درازی پرهیز کرد.
·        متأسفم که مفاهیم بکار رفته از سوی من را مبهم یافته اید.

1
·        ما (شما و من)  به دو زبان دو طبقه اجتماعی مختلف سخن می گوییم و خواه و ناخواه منافع متضادی را نمایندگی می کنیم.

2
·        از دید من، در همین کامنت شما دهها مورد قابل انتقاد است.

3
·        مارکس پایگاه طبقاتی اش پرولتری بوده، ولی نه خاستگاه طبقاتی اش.
·        این دو واژه حاوی دو مفهوم متفاوت اند.
·        حاوی دو محتوای متفاوتند.

4
·        منظور از مثال سیب این بود که خود اندیشه و نظر را مورد تأمل قرار دهیم.
·        شما مثل خیلی ها گفته اید که از چی خوش تان می آید و چی را درست  می دانید و یا نادرست.
·        این مغایر با عینگرائی (اوبژکتیویسم)  است.
·        این فرمی از سوبژکتیویسم است که به ذهنگرائی ترجمه شده ولی ترجمه ی نارسائی است.

5
·        منظور من این بود که سوبژکت شناخت و یا صاحبنظر در تعیین صحت و سقم اندیشه نقش تعیین کننده به عهده ندارد.

6
·        اندیشه باید فی نفسه مثل سیب بررسی شود نه بطور سوبژکتیف، بسته به میل و نظر و منافع صاحبنظر.

7
·        تئوری شناخت یکی از ارکان هر جهان بینی (فلسفه)  است.

8
·        ضمنا این مفاهیم در تارنمای دایرة المعارف روشنگری  توضیح داده می شوند، اگر خواستید می توانید مورد مطالعه قرار دهید.

9
·        بنظر من نظرات شما غیر علمی اند و احتیاج به تصحیح دارند.

10
·        چریکیسم فرمی از آوانتوریسم (چپ و یا راست افراطی) با محتوای طبقاتی فئودالی ـ ارتجاعی و ضد انقلابی ـ سفید بوده است.

11

·        جلال آل احمد و امثالهم باید حلقه واسط میان فدائیان و روحانیت بوده باشند:
·        حکومت ولایت فقیه به مثابه کپیه ای از واتیکان را جلال تئوریزه کرده است.

12
·        جنبش فدائی و مجاهد و فوندامنتالیسم شیعی در ایران ماهیت ارتجاعی و آنتی کمونیستی داشته اند.

13
·        افراد شرکت کننده در این جنبش ـ چه زنده و چه مرده ـ تعیین کننده نیستند.
·        مثلا مجید عبدالرحیم پور نه از طبقات برده داری و فئودالی است و نه از تجار نیمه فئودال ـ نیمه بورژوا.

14
·        خط مشی آوانتوریستی بطور عینی ماهیت طبقاتی ارتجاعی ـ فئودالی داشته است.

15
·        این بحث شورانگیزی است و باید رویش کار نظری جدی شود.

 16
·        اکنون راست های طرفدار سیستم سرمایه داری و شاید هم نوعی فاشیسم مستور، در همین چند هفته اخیر به بهانه سالروز سیاهکل به تبلیغ مجدد چریکیسم برخاسته اند. 
·        اگر کسی به طیف طرفداران آوانتوریسم نظر اندازد، متوجه می شود که ماهیت طبقاتی اش چی بوده و چی است.
·        اصطلاح ارتجاع سرخ و سیاه دربار درست بوده است.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر