۱۳۹۲ بهمن ۲۱, دوشنبه

سیری در شعر «خاطرات» از فروغ فرخزاد (1)


فروغ فرخزاد
(1313 ـ 1345)
 (1934 ـ 1966)
اسیر
1331 (1952)
تحلیلی از شین میم شین
  
خاطرات

·        باز در چهره ی خاموش خیال
·        خنده زد چشم گناه آموزت

·        باز من ماندم و در غربت دل
·        حسرت بوسه ی هستی سوزت

*****
·        باز من ماندم و یک مشت هوس
·        باز من ماندم و یک مشت امید

·        یاد آن پرتو سوزنده عشق
·        که ز چشمت به دل من تابید

*****
·        باز در خلوت من دست خیال
·        صورت شاد تو را نقش نمود

·        بر لبانت هوس مستی ریخت
·        در نگاهت عطش طوفان بود

*****
·        یاد آن شب که تو را دیدم و گفت
·        دل من با دلت افسانه ی عشق

·        چشم من دید در آن چشم سیاه
·        نگهی تشنه و دیوانه ی عشق

*****
·        یاد آن بوسه که هنگام وداع
·        بر لبم شعله حسرت افروخت

·        یاد آن خنده ی بیرنگ و خموش
·        که سراپای وجودم را سوخت

*****
·        رفتی و در دل من ماند به جای
·        عشقی آلوده به نومیدی و درد

·        نگهی گمشده در پرده اشک
·        حسرتی یخ زده در خنده ی سرد

*****
·        آه اگر باز به سویم آیی
·        دیگر از کف ندهم آسانت

·        ترسم این شعله ی سوزنده ی عشق
·        آخر آتش فکند بر جانت  

پایان
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر