۱۴۰۳ مرداد ۱۷, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ج) جنگ (۳)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین 

 

 

۱۳

·    جنبش کارگری بین المللی انقلابی، دول سوسیالیستی و احزاب مارکسیستی ـ لنینیستی مخالف تعیین کننده کلیه جنگ های غیر عادلانه اند.

 

۱۴

·    جنبش کارگری بین المللی انقلابی، دول سوسیالیستی و احزاب مارکسیستی ـ لنینیستی  متمایل به جلوگیری از جنگ های غیر عادلانه اند و با آنها به مقابله بر می حیزند.

 

۱۵

·    ولی اگر این جنگ های غیر عادلانه در بگیرند، بسته به شرایط تاریخی ـ مشخص با توسل به وسایل انقلابی، که با منافع سیستم جهانی سوسیالیستی، جنبش کارگری بین المللی انقلابی و جنبش رهایی بخش ملی انطباق دارند، به مبارزه برمی خیزند.

 

۱۶

·    در این جنگ، مبارزه مسلحانه سازمانیافته نیروهای مسلح، فرم اصلی مبارزه میان طبقات و دول برای جامه عمل پوشاندن به آماج های جنگی است.

 

·    مراجعه کنید به نیروهای مسلح

 

۱۷

·    در جنگ، همزمان از فرم های مبارزه سیاسی، اقتصادی، ایده ئولوژیکی و پسیکولوژیکی که در ایام  صلح مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده به عمل می آید که در تابعیت به آماج جنگ مسلحانه سازمانیافته یعنی پیروزی در آن جنگ قرار دارند.

 

۱۸

·    با توجه به معاییر مختلف مبارزه مسلحانه می توان در شرایط کنونی میان انواع مختلف جنگ تفاوت گذاشت.

 

۱۹

·    بسته به تعداد طبقات و یا دول شرکت کننده در جنگ و بسته به روابط سیاسی و نظامی با هر دو دولت در حال جنگ، امروزه می توان از انواع زیر جنگ سخن گفت:

 

الف

·    از جنگ بین طبقات و دول منفرد

 

ب

·    از جنگ بین طبقات و دول متعدد، یعنی از جنگ میان ائتلافی از طبقات و دول

 

پ

·    اگر جنگی از یک طرف و یا از هر دو طرف به وسیله نیروهای مسلح دو و یا چند دولت انجام یابد که آماج مشترکی دارند، در آن صورت از جنگ ائتلافی سخن می رود.

 

ت

·    جنگ های جهانی اول و دوم جنگ های ائتلافی بوده اند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر