۱۴۰۳ مرداد ۳۱, چهارشنبه

درنگی در مکاتب هنری (۲) (امپرسیونیسم)

Claude Monet, Déjeuner sur l'herbe (rechtes Fragment), 1865–1866, Musée d’Orsay, Paris

درنگی 

از

شین میم شین

 

امپرسیونیسم

  پدیده و مکتب مطلقا تازه ای نبوده است.

گشتاورهای جدی امپرسیونیسم از دیرباز وجود داشته اند.

مثلا 

سبک و استیل ثانیه ای 

توسط عمر خیام و خیلی از شعرا و علما و فقهای ارتجاعی وسیعا تبلیغ شده بود.

رباعیات و حکایات شعرا و فقهای قرون وسطی شرق، آیات قرآن و غیره

هزاران سال قبل از تشکیل مکتب امپرسیونیسم و مشهور گشتن مؤلفین امپرسیونیستی وجود داشته اند.


تفاوت بورژوازی مترقی آغازین با فلاسفه و هنرمندانی از قبیل کانت و هگل و فویرباخ و شیللر و غیره

  با بورژوازی واپسین و معاصر مرتجع با فلاسفه و هنرمندانی از قبیل نیچه و غیره

در سمتگیری متضاد آندو ست:

 

۱

بورژوازی مترقی آغازین

طرفدار پیشرفت اجتماعی در همه زمینه ها بوده است.

طرفدار خرد و هارمونی و اخلاق و هومانیسم بوده است.

 

۲
بورژوازی واپسین و معاصر مرتجع 

اما دشمن پیشرفت اجتماعی و طرفدار خردستیزی، نیهلیسم، فاشیسم، عوامفریبی و اخلاق ستیزی و مبلغ سرسخت خرافه و خریت و جنگ و کشتار بوده است و است.

سبک و استیل  ثانیه ای امپرسیونیستی

پس از شکست سوسیالیسم و در پی توسعه انقلاب برق آسای علمی و فنی

توسط اجامر رنگارنگ امپریالیستی و فوندامنتالیستی

توسعه چشمگیری کسب کرده و در مقیاس جهانی و تمام ارضی مد شده است.

سایت های اینترنتی فیسبوک و ایکس و غیره

کاری جز توسعه و تعمیق و ترویج بی شرمانه سبک و استیل  ثانیه ای امپرسیونیستی ندارند.

سبک و استیل  ثانیه ای امپرسیونیستی

برای طبقه حاکمه امپریالیستی، دیالک تیکی از تجارت و زیارت است:

بدین طریق و با یان ترفند

هم

تیشه بر ریشه های خرد و خردگرایی و فکر و فلسفه و اخلاق و هومانیسم و سوسیالیسم فرود می آید

و

هم

دار و ندار مادی و فکری وفلسفی و عقلی واخلاقی توده های خلق

تاراج می شود.

 

جامعه بشری

طویله و جنگل می شود.

سلب خرد و خودمختاری می شود.

تمدن زدایی و فرهنگ زدایی می شود.

بی همه چیز می گردد

و

جوانه های نحیف امید تحول در دل ها حتی خشک می شوند.

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر