۱۴۰۳ شهریور ۷, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سیاست فرهنگی سوسیالیستی (۱)

  

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

 شین میم شین 
 

۱

·    سیاست فرهنگی سوسیالیستی به کلیه طرح ها، اقدامات و عملیات (اکسیون ها) حزب مارکسیستی ـ لنینیستی، دولت سوسیالیستی و احزاب و سازمان های توده ای متحد در جبهه ملی اطلاق می شود که  سهم مهمی در توسعه فرهنگ طبقه کارگر و طبقات و اقشار متحد با طبقه کارگر و در نفوذ فرهنگی در کلیه عرصه های حیات جامعتی ادا می کنند.

 

۲

·    در «بیانیه احزاب کمونیستی ـ کارگری در سال ۱۹۵۷»  «تحقق انقلاب سوسیالیستی  در عرصه ایده ئولوژی و فرهنگ و تشکیل تعداد بیشماری از روشنفکران وفادار  به طبقه کارگر، خلق زحمتکش و امر سوسیالیسم» ضمنا به مثابه قانونمندی عام ساختمان سوسیالیسم در کلیه کشورها تلقی می شود.

 

۳

·    حزب سوسیالیستی  متحده آلمان از همان آغاز فعالیت های سیاسی ـ فرهنگی خود، بر مبنای این شناخت عام، بقایای حاکمیت فاشیستی را در نظر گرفته بود و می دانست که ایده ئولوژی و فرهنگ امپریالیستی ـ فاشیستی عمیقا در اذهان توده های تحت ستم نفوذ یافته است.

 

۴

·    از این رو،  انقلاب فرهنگی سوسیالیستی واقعی می بایستی در مرحله آنتی فاشیستی، دموکراتیکی ـ ضد امپریالیستی فشرده ای تدارک دیده شود.

 

·    مراجعه کنید به انقلاب فرهنگی سوسیالیستی

 

 

انقلاب فرهنگی سوسیالیستی

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9529

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9532

 

پایان

 

 

۵

·    بر طبق سیاست فراگیر وحدت از همان آغاز کار، اقشار بورژوایی و خرده بورژوایی و نمایندگان آنها ضمن احترام مدام به نقش رهبری طبقه کارگر به شرط داشتن مواضع هومانیستی اصیل، در طرح ریزی و جامه عمل پوشی سیاست فرهنگی شرکت داشته اند.

 

۶

·    سیاست فرهنگی حزب مارکسیستی ـ لنینیستی، انقلاب فرهنگی سوسیالیستی را در مرحله مبارزه در راه تسخیر قدرت و در مرحله ساختمان  سوسیالیستی جامعه همواره به مثابه جزئی از روندی بین المللی محسوب داشته است که حائز خطوط عام برای کلیه کشورهای  سوسیالیستی است.

 

۷

·    این بدان معنی است که سیاست فرهنگی حزب مارکسیستی ـ لنینیستی، سیاست فرهنگی  سوسیالیستی را با توجه به انترناسیونالیسم پرولتری طرح ریزی کرده است.

 

·    مراجعه کنید به انترناسیونالیسم پرولتری

 

انترناسیونالیسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9150

 

انترناسیونالیسم سوسیالیستی

(خواهری ـ برادری سوسیالیستی)

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/9083

 

پایان

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر