میم حجری
سید میر محمد مفید
عقیده دارد ما مردمی غریبه پرستیم
ویولت
واژه غریبه پرستی
را
ما برای اولین بار می شنویم.
واژه غریبه پرستی
محتوای مثبت و مترقی و انقلابی و هومانیستی دارد.
در ادبیات مشروطه
صحبت از اجنبی پرستی رفته است.
مثلا
محمدعلی شاه قاجار
به دلیل اجنبی پرستی (روسوفیلیسم)
تحقیر شده است.
واژه اجنبی پرستی و بیگانه پرستی
بر خلاف واژه های غریبه پرستی و غریب نوازی
صفتی ارتجاعی، ضد انقلابی، ضد اخلاقی و ضد ملی است
و
به
معنی نوکری و وابستگی
است.
به نظر ما
ایرانی جماعت
اجنبی پرستند و نه غریب نواز و غریبه پرست.
مثال:
حریفی از ایران پس از گرفتن مدرک مهندسی می خواست با پزشکی از ایران ازدواج کند.
خانواده حریف در آلمان
تمام تلاش شان را برای به هم زدن رابطه آنها و تحکیم رابطه اش با دوست دختر آلمانی اش
به خرج دادند.
از هیچ کوششی برای تحقیر و تخریب خانم پزشک خودداری نورزیدند.
البته
به عبث
عرض خود بردند
و
ناموفق و ناخشنود به جنقوری اسلامی برگشتند.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر