جمعبندی
از
مسعود بهبودی
جیک و جیک گنجشکان
هماندیشی این نیای خارق العاده آدمیان است.
سلیمانشاه کجا ست که زبان پرندگان را می دانست
و
اخلافش
پرندگان را به رگبار می بندند؟
برتولت برشت
ویرایش:
بازجویی از نیکمرد
گام پیش بگذار
شنیده ایم که نیکمردی
چون
تو را نمی توان خرید
به همان سان که
آذرخش رخشان را که هی به خانه ها می زند
نمی توان خرید
تو پایبند گفته های خویشی
ولی چه گفته ای؟
صادقی و نظرت را با صراحت بیان می داری
ولی چه نظری را؟
شجاعی
ولی
در برابر که؟
خردمندی
ولی
خردت
به نفع کیست؟
تو چشم به سود شخصی خود نداری.
پس چشم به سود چه کسی داری؟
دوست خوبی هستی
ولی
آیا دوست خوبی برای نیکمردان هم هستی؟
پس
اکنون بشنو:
از آن رو که می دانیم دشمن مایی
اکنون تو را در برابر دیواری می گذاریم
ولی به خاطر صفات و خصوصیات خوبت
تو را در برابر دیوار خوبی می گذاریم
و با گلوله ی خوبی از تفنگ خوبی به تو شلیک می کنیم
و با بیل خوبی در زمین خوبی دفنت می کنیم.
پایان
هوشنگ ابتهاج
سحرخیزان به سرناها دمیدند
نگهبانان مشعلها دویدند
غریو از قلعهٔ ویرانه برخاست
گرفتاران به آزادی رسیدند
از سگ ها تا آدم ها
۱
ممنون از هماندیشی
اولا
هر جمله ما را که غیرقابل فهم می دانید
ذکر کنید تا توضیح دهیم.
۲
ثانیا
مقبولیت افکار کسی برای حریفی
ارزش پشیزی را هم ندارد.
۳
چون
حقیقت عینی است
مش لنین
۴
یعنی
حقیقت
در خود نظر است.
مثلا حقیقت سیب در خود سیب است و نه در سیب خر و سیب فروش و سیب خور و سیب شناس
۵
یعنی قبول و ردنظری توسط این آن
تعیین کننده نیست.
۶
یعنی نظر تعیین کننده است و نه حتی صاحبنظر و یا مستمع
۷
ثالثا
کیانوری و جوانشیر
پدران ما بوده اند
ولی بیسواد بوده اند.
۸
ما به عنوان فرزندان خلف آنان
باید نفی دیالک تیکی شان کنیم.
یعنی اگر احیانا اندیشه درستی داشته باشند
حفظ کنیم و تکامل بخشیم.
البته اگر داشته باشد.
۹
ما ۱۰۰ تحلیل از افکار و آثار طبری منتشر کرده ایم.
اگر خواستید خبر کنید تا لینک دهیم.
از طبری نمی توان چیزی آموخت.
اصلا مارکسیست نیست.
حتی زنده اندیش نیست.
۱۰
کیانوری که اصلا سواد ندارد.
مثل شالگونی عزیز است.
۱۱
جوانشیر آدم خوبی است ولی ایرادات فکری و اسلوبی جدی دارد.
۱۲
وظیفه سگ ها پارس کردن است و نه بیعت و اطاعت و تداوم بخشیدن به خریت
۱۳
ضمنا
اگر کسی پارس سگان را دشنه و خنجر استنباط کند
مقصر خود او ست و نه سگ ها
۱۴
خیال می کنید هماندیشی
چیزی در حد تواضعات و تعارفات فئودالی و تظاهرات بورژوایی است؟
۱۵
همانیدشی فرمی از مبارزه طبقاتی است.
مبارزه ایده ئولوژیکی است
به قول مش لنین صلواة الله علیه
تأملی در کامنت مشد امین
۱
اولا کمیت در دیالک تیک کمیت و کیفیت تعیین کننده نیست.
الف
اینکه تعداد اعضای ک. م. حزبی ۱۰ نفر است و یا ۱۰۰ نفر و یا بیشتر
تعیین کننده نیست.
البته هیچ واره هم نیست.
هیچ قطب هیچ دیالک تیکی هیچواره نیست.
ب
تعیین کننده کیفیت اعضا ست.
پ
سعدی رضی الله عنه هم هفتصد سال قبل از مارکس می دانست:
اسب تازی و گر ضعیف بود
باز هم از طویله ای خر، به
معنی تحت اللفظی:
اگر اسب تازی واحدی
مردنی هم باشد
باز هم از دهها خر بهتر است.
۲
ثانیا
همین مش خلیق
با سواد ترین فرد در این جمع است.
الف
فرق خلیق با بقیه مدعیان این است که رجزگرا نیست.
ب
اهل منم منم نیست.
پ
خود را مرکزیت نمی بخشد.
ت
یعنی شاملوگرا نیست.
البته مارکسیست و انقلابی هم نیست.
ایده ئوگ بورژوازی است.
ث
ولی صدها بار بهتر از
اعضای جبهه ملی و سطل ننه ات طلب ها و غیره است.
۳
ثالثا
انشعاب در ذات احزاب و فرقه ها و مذاهب ایرانی است.
فرق هم نمی کند که راستگرا باشند و یا چپگرا
مسئله اما این است که
دلیلش چیست؟
الف
جوانشیر نوشته:
گاهی دلیل انشعاب کسی از حزبی
موقع ورود به خانه
سبقت جستن از او ست.
یعنی نگاهی چپ به او همان و انشعابش همان
ب
از همین حزب توده
صدها حزبک و دار و دسته اک منشعب شده اند که بهتر از حزب توده نیستند.
یعنی دلیل انشعاب ها بندتنبانی بوده است.
پ
از همین چریک های فدایی فئودالی
دهها دسته منشعب شده که غیر از مغز اندینشده در کاسه سر
کم و کسری ندارند.
ت
شاید یکی از مهم ترین دلایل تفرقه
فقدان شعور طبقاتی باشد.
حتی فقدان توان تفکر مفهومی باشد.
۴
رابعا
ارتکاب خطا در هر مقام حزبی و سازمانی که جرم و جنایت نیست تا حریف اخراج شود و یا استعفا دهد.
الف
مسئله
انتقاد از خود و انتقاد از همنوع است که رهگشا ست.
ب
پیش شرط انتقاد اما توان تمیز حقیقت از باطل است.
پ
به بضاعت تئوریکی و فکری افراد نباید کم بها داد.
ت
پیش به سوی آموزش تعریف مفاهیم فلسفی
کسب توان تفکر مفهومی
خود اندیشی و هماندیشی
برای خروج از خریت و کسب خودمختاری
ممنون
۱
نه.
در هر علمی و حتی در هنر و فقه
از
هر مفهومی
تعریف استانداردی عرضه می شود.
۲
اکسیداسیون و احیا تعریف استاندارد واحدی دارند.
۳
خمس و زکات تعریف استاندارد واحدی دارند.
۴
قوای سه گانه تعریف استاندارد واحدی دارند.
۵
آزادی و استقلال و فرم و محتوا و ماهیت و پدیده در فلسفه تعریف استاندارد واحدی دارند.
۶
آزادی و جبر در جامعه شناسی علمی
تعاریف استاندارد واحدی دارند
۷
و گرنه فهم حرف دهن خود و همنوع خود محال می گردد.
۸
تحریف مفاهیم
فرمی از خردستیزی است.
کرد وکاری آسوسیال (ضد اجتماعی) است
فرمی از عوامفریبی است.
۹
سیب را نمی توان چنان تعریف کرد که شنونده به یاد کرگدن بیفتد.
۱۰
ما عمری است که کسب و کاری جز ترجمه مفاهیم فلسفی و جامعه شناسی و غیره و تمرین کاربست آنها نداریم.
۱۱
دلیلش همین است:
بدون دانستن عمیق و اصیل معنی مفاهیم نمی توان در هیچ زمینه ای اندیشید
فقط می توان عرعر کرد
اندکی اندر باب قلدران و قلچماقان و جانیان و جباران
۱
رضا قلدر
خان
بود.
۲
خان خونخوار خونریز قسی القلب بی رحمی بود.
۳
اصلا سواد خواندن و نوشتن نداشت.
شربانو باسواد بود و خاطره نگرای کرده است.
۴
رضا خان
اصلا شاه نبود.
۵
اصلا نمی خواست که نظام سلطنتی را حفظ کند.
۶
جمهوری می خواست.
۷
با غصب املاک هر کس و ناکس
مثلا املاک پدر محمد زهری
سردار انقلاب مشروطه
و تبعید خود و خانواده اش
بهترین اراضی کشور را تصاحب کرد.
۸
با کثیف ترین نظام جهان
نظام فاشیسم خونخوار آلمان
پیمان سرسپردگی بست و باعث اشغال خاک ایران شد.
۹
بهترین متفکرین ملی را
در سنت ارباب
به زندان انداخت و چه بسا زجرکش کرد.
۱۰
به بهانه ای هر زحمتکشی را زیر تازیانه و شلاق گرفت و چه بسا اعدام کرد.
۱۱
مثلا
نانوایی را (شاطری را) درجا به تنور سوزان انداخت و جزغاله کرد.
۱۲
آره
راه هم ساخت
تا راه را برای ارتش ارباب خونریزش
جهت حمله بر خاک شوروی هموار سازد.
۱۳
پسرش هم راه پدر پیش گرفت
۱۴
شریف ترین فرزندان خلق
را
دسته دسته تیرباران کرد
و یا به دریاچه نمک قم از هواپیما پرتاب کرد
تا مجری فرامین ارباب جدید شود و شد
۱۵
تاریخ را قلم به مزدان طبقه حاکمه تحریف کرده اند.
۱۶
تاریخ را باید از نو نوشت تا سیه روی شود هر جنایت کرده است
«توضیح» پسیکولوژیستی قضایا
فرمی ازماستمالی حقایق عینی است
فحّاش و تحقير كننده ، خودش تحقير شده است
و با تحقيرِ ديگرى
بِه توليد و باز توليدِ تحقيرِ درونش مشغول است.
جهانگیر
۱
در این نظر جهانگیر ذراتی از حقیقت وجود دارد.
۲
فحش فحاش می تواند در پی فحش همانیدش باشد.
۳
اما دلیل فحاشی شروع کننده فحاشی
نمی تواند این باشد.
یعنی کسی که فحش می دهد
حتما نباید فحش شنیده باشد.
۴
چه بسا اعضای طبقه حاکمه
مثلا کارفرمایان در کارخانجات حتی در متروپول ها
به کارگران مهاجر و حتی فرنگی
فحش می دهند
تحقیر می کنند
توهین می کنند.
۵
این افراد که فحش نشینده اند تا متقابلا فحش دهند.
۶
اینها نازپرورد تنعم اند.
۷
ایراد اسلوبی (متدیکی) جهانگیر
توضیح فحاشی با متد پسیکولوژیستی است.
الف
پسیکولوژیسم
یکی از مکاتب خر رنگ کن امپریالیستی برای ماستمالی حقایق عینی است.
مراجعه کنید به دایرة المعارف فلسفه بورژوایی واپسین در تارنمای ما
بخش پسیکولوژی
ب
پسیکولوژیسم
عمدتا
مبتنی بر جفنگیات فروید و یونگ و غیره است.
پ
ربطی به پسیکولوژی به عنوان یکی از علوم منفرد ندارد.
۵
مثال
فروید برای توضیح دلیل تمایل کسی به کمونیسم می نویسد:
هر کس در کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته باشد
بعدها کمونیست می شود.
دلایل بند تنبانی به همین دلایل می گویند.
۸
فحاشی
یکی از عناصر اتیکی (اخلاقی) جوامع عقب مانده است
یکی از فرم های رفتار افراد است.
۹
فحاشی
قبل از همه
ناشی از جایگاه اجتماعی افراد است
یعنی علت مادی، واقعی، عینی و طبقاتی دارد.
۱۰
مثلا لومپن پرولتاریا
(تحتانی ترین لایه اجتماعی)
جنده ها
جاکش ها
جاسوس ها
جیب برها
خبرچین ها
قاچاقچی ها
دزدها
لات ها و لاشخورها
اغلب فحاشان زبردست اند.
۱۱
یکی از دلایل فحاشی
سطح نازل توسعه نیروهای مولده (علم و فن و وسایل تولید و نحوه استخراج مواد خام و انسان های مولد) است.
۱۲
بقالان در ایران
گنجینه منظومی از فحش و متلک و توهین و طعنه در حافظه دارند که به همدیگر تحویل می دهند و کیف خر می کنند.
۱۳
بخش اعظم دیوان های شعر قرون وسطی ایران
مملو از فحش های رکیک و سکوسئالیستی به زن و بچه و خواهر و مادر همدیگر اند.
۱۴
با پسیکولوژیسم که نمی توان این قضیه را توضیح داد.
۱۵
یکی دیگر از دلایل فحاشی
دلیل معرفتی (شناختین) است.
۱۶
فحاشان
چه بسا
به دلیل
خالی بودن کله از مغز اندیشنده و چنته از سخن اندیشیده و سنجیده
به تسلیحات توهین و تحقیر و تخریبو طعنه و طنز متوسل می شوند.
۱۷
مشد احمد شاملو فحاش درجه یکی است.
۱۸
شغالی گر ماه بلند ار دشنام داد
۱۹
او مخالف خود را به شغال بیمار مو ریخته کریه المنظر تشبیه می کند.
دلیل فحاشی مشد احمد
خالی بودن کله اش از مغز اندیشنده است.
۲۰
عناصر پسیکولوژیکی
در رابطه دیالک تیکی با عناصر معرفتی اند
۲۱
کسانی که توان استدلال تجربی، منطقی، علمی و فلسفی ندارند
به فحاشی متوسل می شوند و یا به تعریف تعارف آمیز و سطحی و کشکی از حریف
۲۲
اگر فحاشان حرفه ای
تعریف مفاهیم را بیاموزند و به فوت و فن تفکرمفهومی آشنا شوند
به عوض فحاشی
استدلال خواهند کرد.
۲۳
ایراد دیگر سخن جهانگیر در دلیل او ست:
« با تحقيرِ ديگرى
بِه توليد و باز توليدِ تحقيرِ درونش مشغول است.»
الف
این دیگر چه صیغه اثنی عشری است؟
ب
کسی که تحقیر می شود
برای نفی تأثیر وارده از تحقیر
برای مرهم نهادن بر جراحت پسیکولوژیکی و شخصیتی و روحی اش
متقابلا
فحش می دهد
و
نه
برای تولید تحقیر و بدتر از آن نه برای بازتولید زخم روحی و روانی و شخصیتی اش.
پ
هدفش تعمیر روح و روان مجروح خودش
در اثر فحش های مخرب همنوع فحاش است و نه تکثیر و تقویت زخم های یاد شده.
مغز خر و نشخوار خرافه
استیفن هاوکینگ
برای میلیونها سال بشر مانند حیوانات زندگی میکرد. سپس چیزی اتفاق
افتاد که قدرت تصورمان را فرو افکند. ما یاد گرفتیم حرف بزنیم و یاد
گرفتیم گوش کنیم. گفتگو، تبادل اندیشهها
را ممکن کرده است و سبب شده است بشر با همکاری یکدیگر غیرممکنها را
بسازد. بزرگترین دستاوردهای بشریت با حرف زدن انجام شده است، و بزرگترین
ناکامیهایش به دلیل حرف نزدن بوده است
۱
آدم باید مغز خر خورده باشد که چنین جفنگی را نشخوار کند.
۲
هاوکینگ خر
اصلا نمیداند که تکلم چگونه شکل می گیرد.
۳
او
خیال میکند که میمون ها نشسته اند و اندک اندک حرف زدن یاد گرفته اند.
۴
پیش شرط تعیین کننده ی تکلم،
تفکر است.
۵
واژه ها و جمله ها
قالب های مادی مفاهیم و افکارند.
۶
اول مفهوم فانوس در ذهن آدمی تشکیل می شود
بعد
بسته به ملیت ها
جامه واژه در برمی کند.
۷
فارس ها
آن را فانوس نامگزاری میکنند
ترک ها
فنار
آلمانی ها چیز دیگر
فرانسوی ها چیز دیگر
۸
سؤال مهم تر اما این است که تفکر چگونه شروع می شود؟
۹
تفکر و همراه با آن تکلم
نتیجه بغرنج کار مادی میمون ها بوده است.
۱۰
مثال
دهقان با زدن تبری بر تنه درخت
سیلی از سیگنال های حسی به کارگاه مغز خود می فرستد
۱۱
مثلا
سیگنال مربوط به خشکی تنه درخت را
تری تنه درخت را
کرم زدگی اش را
درستی و یا نادرستی نحوه زدن تبر بر تنه را
مناسب و یا نا مناسب بودن اندازه دسته تبر را
تیزی و کندی تیغه تبر را
صحت و سقم پیشتصوراتش از درخت و تنه و تبر و تیغه و دسته و نحوه تبرزنی را
امتحانش مجانی است:
کاری بکنید و ببینید که در مغزتان چه می گذرد.
۱۲
کار مادی
زادگاه مفاهیم و افکار است که بلافاصله زره کلام می پوشند.
۱۳
به قول مارکس
واژه غلاف مادی مفهوم مجرد است
جمله غلاف مادی حکم (فکر) مجرد است.
۱۴
روح (مفاهیم و افکار)
همیشه
سایه ماده را (سایه ولژه و جمله را)
بالای سر خود دارد.
مش مارکس
اندکی اندر باب ماهیت جوامع (مناسبات تولیدی حاکم)
۱
مش مرتضی
ظاهرا
میان جمهوری خلق چین و روسیه اولیگارشیستی ـ میلیترایستی ـ شبه فاشیستی
علامت تساوی می گذارد.
۲
جمهوری خلق چین
جمهوری توده ای است.
۳
تحت سرکردگی حزب کمونیست چین است.
۴
در چین توده ای انقلاب در انقلاب جریان دارد:
غلبه شکیب مند بر بقایای فرماسیون های اجتماعی و اقتصادی عهد بوق و برده داری و فئودالی جریان دارد.
۵
مالکیت خصوصی از همان بدو تشکیل جمهوری خلق چین
حذف شده است.
۶
مالکیت بر وسایل اساسی تولید
از آن خلق است.
۷
طبقه حاکمه در روسیه کنونی کثیف ترین قشر بورژوازی است
۸
پوتین و حزبش حامی همه جانبه جریانات نئوفاشیستی در سراسر جهان است.
فریب جنگ های زرگری اجامر غرب با پوتین را نباید خورد
۹
کمک مالی پوتین به ماری لوپن
جریان فاشیستی فرانسه
چشمگیر بوده است
۱۰
جریانات فاشیستی آلمان
هم
تحت حمایت همه جانبه حزب کثافت پوتین قرار دارند.
۱۱
نمایندگان پوتین در کنگره های این زباله ها
دعوت می شوند و تجلیل می شوند و مورد قدردانی لاشخورها قرار می گیرند
حتی سخنرانی می کنند.
۱۲
روسیه کنونی در سمت و سوی سرمایه داری مونوپولیستی (انحصاری)
(تشکیل کنسرن های امپریالیستی) ـ لاشخوریستی سیر می کند.
۱۳
روند و روال مشابه
خوشه های خشم
جان استاین بک
در روسیه شب و روز جامه عمل می پوشد.
۱۴
دود از دودمان دهقانان بلند شده است
چپ به چه معنی است؟
۱
مش و مشدی و حاجی
برای دهقانان ایران
احترامواژه است.
۲
ما به عوض آیة الله و حجة الاسلام و آقا و خانوم و غیره
از احترامواژه های دهاقین استفاده می کنیم.
۳
ما نباید فریب واژه چپ را بخوریم.
۴
چون با دو نوع چپ در جهان و ایران سر و کار داشته ایم و داریم.
۵
بنن مشاور فاشیست ترامپ و رهبر معنوی نئوفاشیسم در جهان
خود را چپ و تروتسکیست می نامد.
۶
واژه کارگران
مثل نقل ونبات
توسط ترامپ و دیگر فاشیست ها بر زبان می آید.
۷
ترامپت و ماری لوپن و زباله های دیگر هم چپ اند.
۸
به اثر برتولت برشت
ترس و نکبت رایش سوم
نظر کنید
اگر هنوز سواد خواندن و فهمیدن چیزی را دارید:
فاشیست ها
همه اصطلاحات کمونیست ها
را
مو به مو
به کار می برند
و پرچم سرخ تر از پرچم کمونیست ها به دوش می کشند.
پرچم خون.
۹
اسم حزب هیتلر هم ناسیونال ـ سوسیالیسم بوده است.
۱۰
فاشیست ها هم می خواستند سوسیالیسم (رایش ۱۰۰۰ ساله) بسازند
البته فقط برای نژاد عن تر
۱۱
فدایی ها که چپ راست راستکی نبوده اند و نیستند.
۱۲
سازمان های فدایی (چه فدایی اسلام و چه فدایی خلق)
جریاناتی فئودالی ـ فاشیستی ـ فوندامنتالیستی ـ تروریستی و شاملوئیستی ـ آل احمدیستی بوده اند و هستند.
۱۳
اکنون به خیال خود لیبرال شده اند
چون بورژوا شده اند.
۱۴
در این جمع فدایی و مجاهد و دیمدام و لیملام
احدی یافت نمی شود که شعور انقلابی داشته باشد.
۱۵
خلیق با سوادتر از بقیه است.
ولی بورژوا ست.
۱۶
بقیه دکان های فدایی
چه بسا قر و قاطی اند.
هارت و پورتیستی اند.
۱۷
وجه مشترک همه اینها
رجزگرایی است
۱۸
منم منم گویی است:
مت دولت تعیین می کنم
من تو دهن این دولت می زنم
۱۹
من هابلیم
بامداد اول و اخرم
من شرف کیهانم
تحلیلات سطحی
۱
ناسیون چیست؟
۲
معمار ناسیون کیست؟
۳
ناسیونالیسم چیست؟
۴
ضمنا حمله امپریالیسم به کشوری
فقط
به طبقه حاکمه
صدمه نمی زند.
۵
وطن طبقه حاکمه
در چمدانی و یا حتی کیفی و یا پورت مانی ئی جا می گیرد.
و قابل حمل و نقل به همه جای جهان است
۶
طبقه حاکمه
در اثر حمله چنگیزو تیمور و ترامپ و غیره
اصلا و اصولا لطمه نمی بیند.
۷
فقط به لحاظ جغرافیایی جا به جا می شود.
۸
و سرمایه اش را
در یانکستان
و عنگلستان و آلمانستان و غیره به کار می اندازد.
۹
از سوریه و لیبی و عراق و افغانستان و غیره
فقط می توان
ترس گرفت
گرد و خاک بی ثمر هر ننه قمر بر سر اسامی
۱
جنبش فدایی
همراه با دیگر جنبش های اجتماعی ضد اجتماعی و ضد انقلابی لائیک و مذهبی
به لحاظ ماهیت طبقاتی
جنبش فئودالی بوده است.
۲
به همین دلیل
جنبش ضد کمونیستی از سویی
و
جنبش ضد بورژوایی (ضد انقلاب سفید) از سوی دیگر
بوده است.
۳
جنبش فدایی و مجاهد و غیره
تحت منویات جلال آل احمد (نیمه فاشیست و نیمه فوندامنتالیست) و احمد شاملو (فاشیست و نیهلیست و اگزیستانسیالیست) بوده است.
سران فدایی نوچه های جلال آل احمد و احمد شاملو و غلامحسین ساعدی دیوانه بوده اند.
۴
اکنون فئودال زاده های فدایی و مجاهد و غیره
بورژوا شده اند.
۵
در این طویله های موسوم به فدایی و مجاهد و دیمدام و لیملام و غیره
کسی یافت نمی شود که
نه توان تفکر داشته باشد
و
نیا کمترین تمایلی به آموزش مفاهیم فلسفی و کسب توان تفکر مفهومی داشته باشد.
۶
با سوادرتین و صادق ترین افراد در جنبش فدایی کذایی
فرخ نگهدار و خلیق است.
۷
فرخ نگهدار علنا و صادقانه از نظام سرمایه داری دفاع می کند.
۸
ز فرخ تا فرح
یک نقطه فرق است
در این یک نقطه
خلق خفته
غرق است.
۹
خود مش فرخ
هم احتمالا سرمایه دار شده است.
۱۰
نه ادای چپ بودن در می آورند و نه ادای جنگ مسلحانه
۱۱
جامعه یک زمان موجود ایران
در عرض ۴۰ سال
جلوتر نرفته است.
۷
عقب عقب دویده است.
۸
در بهترین حالت
طویله گشته است.
۹
اگر تیز بنگریم
در بدرتنی حالت
جنده خانه و دیوانه خانه گشته است.
نیما یوشیج
وقت است نعره ای به لب،آخرزمان کشد
نیلی دراین صحیفه ، براین دودمان کشد
سیلی که ریخت خانه ی مردم زهم،چنین
اکنون سوی فرازگهی ،سرچنان کشد.
برکنده دارد این بنیان سست را
بر دارد از زمین هر نادرست را.
وقت است زآب دیده که دریا کند جهان
هولی در این میانه، مهیا کند جهان
نیلی دراین صحیفه ، براین دودمان کشد
سیلی که ریخت خانه ی مردم زهم،چنین
اکنون سوی فرازگهی ،سرچنان کشد.
برکنده دارد این بنیان سست را
بر دارد از زمین هر نادرست را.
وقت است زآب دیده که دریا کند جهان
هولی در این میانه، مهیا کند جهان
بس دست های خسته در آغوش هم شوند
شور نشاط دیگری برپا کند جهان
پایان
چند ثانیه
پای منبر سازمان فدائیان
۱
ایراد بینشی سازمان فدائیان
معیار ارزیابی آن است.
۲
سازمان فدائیان
سن و سال را محک و معیاری برای تعیین حقانیت و حقیقت افراد قرار می دهد.
۳
معیار حقانیت و حقیقت اما پراتیک است.
۴
حتی خواجه شیراز
صدها سال قبل از مارکس می دانست:
خوش بود گر محک تجربه (پراتیک، آزمون و عمل) آید به میان
تا سیه روی شود هر چه در آن غش باشد. (بطلانش اثبات شود)
۵
ما که خوشبختانه حدود ۱۰۰۰ سال داریم از قرائت این کامنت سازمان فدائیان
از خود و از وجود و بود خود
نومید شدیم.
۶
می خواستیم به سراغ عزرائیل برویم و بگوییم که فراموش مان کرده است.
۷
ولی وقتی اسم مان را مأمور ویزای سرزمین عزرائیل دید
گفت :
ممنوع الورود به سرزمین عزرائیل هستید.
۸
برادران سازمان فدائیان
به فتوای شیخ شیراز
دلایل قوی باید و منطقی
و نه نوجوانی به حجت قوی.
انعکاس مخدوش خدا
در
آیینه ادیان بزرگ
منبع:
تفسیر ادبی و عرفانی قرآن مجید
خواجه عبدالله انصاری
گویند عارفی قصد حج كرد.
فرزندش از او پرسید: پدر كجا می خواهی بروی؟
پدر گفت: به خانه خدایم.
پسر به تصور آن كه هر كس به خانه خدا می رود، او را هم می بیند! پرسید: پدر! چرا مرا با خود نمی بری؟
گفت: مناسب تو نیست.
پسر گریه سر داد. پدر را رقت دست داد و او را با خود برد.
هنگام طواف پسر پرسید: پس خدای ما كجاست؟
پدر گفت: خدا در آسمان است.
پسر بیفتاد و بمرد!
پدر وحشت زده فریاد برآورد: آه ! پسرم چه شد؟ آه فرزندم كجا رفت؟
از گوشه خانه صدایی شنید كه می گفت: تو به زیارت خانه خدا آمدی و آن را درك كردی. او به دیدن خدا آمده بود و به سوی خدا رفت!
فرزندش از او پرسید: پدر كجا می خواهی بروی؟
پدر گفت: به خانه خدایم.
پسر به تصور آن كه هر كس به خانه خدا می رود، او را هم می بیند! پرسید: پدر! چرا مرا با خود نمی بری؟
گفت: مناسب تو نیست.
پسر گریه سر داد. پدر را رقت دست داد و او را با خود برد.
هنگام طواف پسر پرسید: پس خدای ما كجاست؟
پدر گفت: خدا در آسمان است.
پسر بیفتاد و بمرد!
پدر وحشت زده فریاد برآورد: آه ! پسرم چه شد؟ آه فرزندم كجا رفت؟
از گوشه خانه صدایی شنید كه می گفت: تو به زیارت خانه خدا آمدی و آن را درك كردی. او به دیدن خدا آمده بود و به سوی خدا رفت!
۱
خدای ادیان بزرگ
کیست
و
چیست؟
۲
خدا انعکاس آسمانی ـ انتزاعی اعضای طبقه حاکمه
مثلا خداوندان برده و رعیت
خوانین و سلاطین است.
۳
خدا قاعدتا باید دیالک تیکی از مهر و قهر
نوازش و کوبش
تحسین و تقبیح و تنبیه
باشد.
۴
به قول سعدی
اندر باب سلاطین و خوانین فئودالی
به سلامی
از فرط خریت
گردن زند
و
به دشنامی
خلعت بخشد.
۵
ولی اگر تیز بنگریم
خدای ادیان بزرگ
هم خر است
هم خردستیز است و
هم
جلاد است.
۶
یعنی
عملا
فقط صفات کثیف اعضای طبقه حاکمه را دارد.
۷
یعنی هم خر است
هم خردستیز سات
هم
قسی القلب و بی رحم
حتی در حق دوستداران خویش است.
۸
مثال
به خلیل خود
یعین به صادق ترین دوست خود
به مشد ابراهیم خلیل الله
دستور مید هد که خنجری برکشد و گلوی مشد اسماعیل کوچولو
تنها فرزند خود را ببرد.
۹
دلیل صدور این فتوا و فرمان
امتحان ایمان خلیل الله است.
۱۰
اولا
اگر مشد ابراهیم را نمی شناسی
چرا او را دوست صادق خود / خلیل خود قلمداد می کنی
۱۱
ثانیا تو چه خدای عالم الغیبی هستی
که از دل خلیل و درجه خلوصش خبر نداری؟
۱۲
ثالثا
لامصب
تو مگر شعور نداری تا بدانی که مرگ فرزند
دود از دودمان روح و روان مادر و پدر در می آورد
چه رسد به قتل فرزند به دست خود
دیالک تیک خورجین
۱
دهقانان ایران اندیشه ای دارند که رهگشا ست:
آدمیان معایب خود را در یک بخش خورجین می ریزند و معایت همنوعان خود را در بخش دیگرش.
بعد خورجین را چنان بر شانه می اندازند که معایب دیگران جلو چشم قرار می گیرند و معایب خودشان در پشت سر.
۲
حالا پیدا کنید معایب خود را.
جفنگ پاپ اعظم
توفان نوح و بلایای دیگر وجود نداشته اند.
اولا
خدا انعکاس آسمانی ـ انتزاعی طبقات حاکمه است و همه صفات خوب و بد آنها را دارد.
ثانیا قصص قرآن و کتب مقدس دیگر یاوه نبوده اند.
از قضا علوم طبیعی و تجربی به اثبات صحت اکثر اینها پرداخته اند.
خدا انعکاس آسمانی ـ انتزاعی طبقات حاکمه است و همه صفات خوب و بد آنها را دارد.
ثانیا قصص قرآن و کتب مقدس دیگر یاوه نبوده اند.
از قضا علوم طبیعی و تجربی به اثبات صحت اکثر اینها پرداخته اند.
پاپ خیلی باید حواسپرت باشد که از این حقایق بی خبر باشد.
کشتی نوح در ترکیه کشف شده.
راجع به فرعون و بلایای مطروحه کلی تحقیقات علمی منتشر شده.
بهشت و دوزخ مفاهیم اساطیری اند که تحلیل فلسفی (مارکسیستی) شده اند.
بهشت انعکاس استه تیکی ـ میتولوژیکی (اساطیری و مذهبی) جامعه کمونیستی آغازین برباد رفته است.
تراژدی های سوزناک یونان باستان
داستان های این خروج از بهشت بی طبقه و ورد به دوزخ طبقاتی اند.
تو کجایی
ای شیاد
تا شویم ما چاکرت؟
کشتی نوح در ترکیه کشف شده.
راجع به فرعون و بلایای مطروحه کلی تحقیقات علمی منتشر شده.
بهشت و دوزخ مفاهیم اساطیری اند که تحلیل فلسفی (مارکسیستی) شده اند.
بهشت انعکاس استه تیکی ـ میتولوژیکی (اساطیری و مذهبی) جامعه کمونیستی آغازین برباد رفته است.
تراژدی های سوزناک یونان باستان
داستان های این خروج از بهشت بی طبقه و ورد به دوزخ طبقاتی اند.
تو کجایی
ای شیاد
تا شویم ما چاکرت؟
جاوید باد سگ
۱
مشد علی
ضاله
یعنی گمراه
نه ظاله.
۲
گرگ
از فرط خریت
از
درایت و ماهیت سگ
بی خبر
مانده است.
۳
گرگ از درندگان محبوب فاشیسم بالقوه و بالفعل است:
شوپنهاور
معلم نیچه
انجمن گرگ ها را
بهترین الگو
برای جامعه بشری پیشنهاد می کند.
۴
پس از شکار کلکتیو
اول گرگ الفا
مثلا عادولف هیتلر
می خورد
بعد
اگر پوست و خرده گوشت و استخوانی باقی ماند
بقیه گرگ ها برای خوردن آنها
همدیگر را لت و پار می کنند.
۵
سگ شاهکار است.
۶
اگر شک داشتید به سوئیس بیایید
تا شبانان
هنرنمایی های سگ را نشان تان دهند و سگ شناس شوید.
۷
سگ دیری است که سوسیالیزه شده است.
۸
شاید در سوسیالیزاسیون بشریت
سگ
نقش مهمی به عهده داشته است.
دیالک تیک مربی و مربا
۹
سگ ستایش انگیز است.
۱۰
تو سگ شناس نئی
جان سگ
خطا اینجا ست.
۱۱
سگ یار و یاور ۴۰۰ هزار ساله بشریت است.
۱۲
هنوز هم بشریت
محتاج ملتمس سگ است و وابسته به سگ است.
۱۳
از پلیس بپرس
۱۴
از مأموران نجات زلزله زدگان بپرس
۱۵
از مأموران مبارزه با حمل و نقل و توزیع مواد مخدر بپرس
۱۶
از بشردوستان مین یاب بپرس
۱۷
از پیران و کوران و تنهایان و بی پناهان بپرس که سگ یار و یاورشان است.
۱۷
درایت ب سگ
خارق العاده است
۱۸
گرگ به گرد سگ حتی نمی رسد
مرد فقیرى بود که همسرش کره مى ساخت و او آن را به یکى از بقالى های شهر مى فروخت.
آن زن کره ها را به صورت کره های یک کیلویى مى ساخت.
مرد آن را به یکى از بقالى های شهر مى فروخت و در مقابل مایحتاج خانه را مى خرید.
آن زن کره ها را به صورت کره های یک کیلویى مى ساخت.
مرد آن را به یکى از بقالى های شهر مى فروخت و در مقابل مایحتاج خانه را مى خرید.
روزى مرد بقال به اندازه کره ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند.
هنگامى که آنها را وزن کرد، اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود. او از مرد فقیر عصبانى شد و روز بعد به مرد فقیر گفت:
دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من مى فروختى در حالى که وزن آن۹۰۰ گرم است.
مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت:
ما وزنه ترازو نداریم و یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار مى دادیم.
ویرایش:
آن زن کره را
به صورت کره های
(و نه دایره های)
یک کیلویى مى ساخت.
هنگامى که آنها را وزن کرد، اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود. او از مرد فقیر عصبانى شد و روز بعد به مرد فقیر گفت:
دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من مى فروختى در حالى که وزن آن۹۰۰ گرم است.
مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت:
ما وزنه ترازو نداریم و یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار مى دادیم.
ویرایش:
آن زن کره را
به صورت کره های
(و نه دایره های)
یک کیلویى مى ساخت.
ضرورت تشکیل حزب طراز نوین
۱
این دو مسئله که شما به هم می چسبانید
ربطی به هم ندارند.
مشد حمید.
۲
دلیل تضعیف و فروپاشی احزاب سوسیال ـ دموکرات و کار و غیره در اروپا
نه مولتی مدیا (شبکه های اجتماعی کذایی)
بلکه پایان فونکسیون آنها ست.
۳
هر اندامی
هر عضوی را که فونکسیون نداشته باشد
مثلا دم را
حذف می کند و حذف کرده است.
نیاکان ما دم داشته اند و با آن خود را از شاخه ها آویزان می کردند.
۴
احزاب سوسیال ـ دموکرات و کار و غیره
بدیل های قلابی و عنقلابی و تقلبی
برای احزاب کمونیست بوده اند.
۵
با فروپاشی احزاب کمونیست
فونکسیون احزاب سوسیال ـ دموکرات و کار و غیره پایان یافته است.
۶
از قضا
در شرایط کنونی
امکانات روشنگری همه جانبه هزار برابر شده است.
۷
حجم کمی و کیفی مطالبی را که
مثلا جوانشیر در عرض ۲۰ سال تدوین و منتشر کرده بود
اکنون می توان در دو ماه با کمیت و کیفیت به مراتب بهتر تهیه و تدوین کرد.
۸
ما در عرض همین ۷ سال
بیش از ۲۰ هزار مطلب ترجمه و تألیف و منتشر کرده ایم.
۹
اجنه و ملائکه می خوانند و کیف خر می کنند.
آدم ها اما دنبال عکس و سکس و رقص و عیش و نوش اند.
۱۰
تشکیل حزب مارکسیستی - لنینیستی
ضرورت مبرم دارد
و جایش خالی است.
۱۱
به همین دلیل
جنبش اجتماعی کور است و خودپو ست و جامعه طویله است.
۱۲
ولی برای تشکیل حزب طراز نوین
قبل از هر کاری
باید
خود اندیشی آموخت.
۱۳
امروزه کسی حوصله آموزش تعریف مفاهیم را و تمرین تفکر مفهومی را ندارد.
۱۴
درد و دریغ همین است.
ذکر بریده هایی از متون بدترین کار است
۱
اصولا
باید متن را منتشر کرد و نه بریده ای از آن را
۲
این سخن مال هرکس باشد جفنگ است.
۳
محک صحت هر اندیشه
تجربه است (حافظ و مارکس)
۴
مثال: تجربی
الف
حالا در مقیاس جهانی فاشیسم در حال اوجگیری است.
ب
حزب فاشیستی جدید
در المان
به نیرویی با قدرت سوم در مجلس بدل شده است
پ
رشد فاشیسم
بالفعل است.
ت
آدم باید مغز خر خورده باشد و بگوید که فاشیسم معقول است.
ث
توسط همین جانیان فاشیسم
در سال گذشته به خانه های پناهنده ها در آلمان
بیش از ۳۰۰۰ حمله با کوکتل مولوتف شده است.
یعنی هر روز حدود ۱۰ حمله
به خانه های بی پناهان فرار کرده از جهنم جنگ و ترورشده است.
ج
پیارسال
نزدیک به ۴۰۰۰ حمله صورت گرفته بود.
ح
چگونه می توان ادعا کرد که عاملان بی شرم و بی عقل این جنایت معقول است؟
ایراد دیگر این جفنگ چیست؟
کسی که حقیقت را نمی داند
کودن است
کسی که حقیقت را می داند
ولی ماستمالی می کند
لاشخور است.
تجاوز ارتش ترکیه به سوریه.
عفرین شهری از شهرهای سوریه است.
سیاوش فدایی
۱
نکته ای که سیاوش فدایی بدرستی بدان اشاره می کند،
نکته ای بغایت مهم است.
۲
خیلی ها
به دلیل خریت و یا به نیت عوامفریبی و خوش رقصی به طبقه حاکمه امپریالیستی
پایمال گشتن حقوق ملل (و مخدوش گشتن مرزهای ملی کشورهای مستقل) را
که به تصویب همین سازمان ملل رسیده،
ماستمالی می کنند.
۳
حمله اجامر امپریالیستی به یوگوسلاوی، افغانستان، عراق و سوریه و غیره
نه تنها با قوانین بین المللی در تضاد است،
بلکه حتی با قوانین پیمان ناتو در تضاد است
۴
حتی با قوانین اساسی خود کشورهای امپریالیستی
مثلا آأمان و غیره
در تضاد است
هنر تهوع آور عردوغانی (فاشیستی ـ فوندامنتالیستی ـ عرعریستی)
۱
پدر پسره
آدم نبوده
خروس بوده
۲
زنان محله هم زن نبوده اند،
مرغ بوده اند.
۳
جامعه بشری
همبود مبتنی بر خرد و اخلاق اولاد حوا و آدم است
۴
جنده خانه نیست
تا
پدر
با هر زنی بچه ای ساخته باشد
و
مادر
با هر نری جفتگیری کرده باشد
مغز خر سیری چند؟
۱
مش فرح گفته
که
به هنگام فرار از ایران
۴۰ سال قبل
یک میلیون دلار در کیف داشته است.
۲
ما پرسیدیم:
چگونه این یک میلیون دلار را تهیه کرده ای؟
۳
گفت:
با عرق جبین در آورده بودیم.
در نازی آباد
رختشویی کرده بودم.
۴
آدم باید مغز خر خورده باشد که قبول کند
که
کسی با عرق جبین می تواند میلیاردر شود.
۵
سرمایه و ثروت
نتیجه تصاحب نیروی کار و حاصل کار این و آن است.
۶
به همین دلیل رضا خان
به غصب دار و ندار هر کس و ناکس کمر بر بست و صاحب ۵ در صد اراضی کشور شد و ضمنا رضا شاه شد.
۷
هنر
نزد عیرانیان است و بس
تفو بر تو
ای چرخ گردون
تفو
از انقلاب تا عوامفریبی
شرایط برای یک انقلاب دموکراتیک آماده است.
حریف
۱
انقلاب به چه معنی است؟
۲
انقلاب اجتماعی یعنی گذار از فرماسون اجتماعی ـ اقتصادی نازل به عالی.
۳
جمهوری جماران در فرماسیون کاپیتالیستی است.
۴
یعنی عملا انقلاب سفید را تداوم و تعمیق بخشیده است.
۵
انقلاب
در ایران
فقط می تواند انقلاب سوسیالیستی باشد.
نه کمتر و نه بیشتر.
۶
انقلاب دموکراتیک نه معنی دارد و نه وجود
۷
آنچه یک زمان
انقلاب ملی و دموکراتیک نامیده می شد،
ماهیتا انقلاب بورژوایی و یا ضد فئودالی ـ ضد استعماری
در عصر گذار گلوبال از سرمایه داری به سوسیالیسم
بود.
۸
کدام شرایط برای انقلاب دموکرایتک آماده است.
۹
وظایف دموکراتیک انقلاب
یعنی حذف فئودالیسم و امتیازات فئودالی و نهادهای مربوطه
۱۰
اشرافیت فئودال و روحانی در ایران
بورژوا شده اند.
۱۰
ایران حتی در قاموس رسانه های امپریالیستی
جامعه ای کاپیتالیستی است.
۱۱
برای انقلاب سوسیالیستی
به
طبقه کارگر انقلابی
و
حزب مارکسیستی ـ لنیینستی
نیاز مبرم هست.
۱۲
در ایران
از هیچکدام اثری نیست.
۱۳
همه چیز باید از صفر شروع شود.
۱۴
روشنگری علمی و انقلابی
(خودآموزی و همنوع آموزی)
مبرم ترین وظیفه هر فرد مسئول و انقلابی است.
۱۵
خر
هرگز
انقلاب نکرده است.
۱۶
انقلاب یعنی مادیت یابی شعور انقلابی
۱۷
به قول مش لنین
بدون شعور انقلابی
انقلابی وجود نخواهد داشت.
نه.
۱
ولی اجامر ایده ئولوژیکی طبقه حاکمه
دیالک تیک فرم و محتوا
را
اولا
وارونه می سازند.
۲
یعنی محتوا را تا حد هیچ و پوچ تنزل می دهند
و فرم را به عرش اعلی می برند و مطلق می کنند.
۳
بدین طریق
بشریت را به بحران استه تیکی می کشند.
۴
بهترین دوست ما
زن زیبایی بود
ولی چون زیبایی اش با معیارهای استه تیکی طبقه حاکمه منطبق نبود
قصد خودکشی داشت.
زار می زد که چرا زیبا نیست.
نه، چیزی می خرود و نه، چیزی می نوشید.
می خواست بمیرد.
۵
این چیزی جز بحران استه تیکی و فرمالیستی نیست.
۶
اجامر ایده ئولوژیکی طبقه حاکمه
از محتوا چیز مثله و مخدوش و مچاله ای باقی می گذارند.
۷
محتوا تا حد زباله تنزل می یابد و تحقیر می شود.
۸
در زیبایی پلی میت ها و یا پلی بوی ها شکی نیست.
۹
ولی محتوای فکری و اتیکی و استه تیکی آنها به اندازه ای ناچیز است که
کسی نمی تواند
یک ثانیه
با آنها همزیستی کند.
۱۰
این زیبارویان صوری و فرمال
به همین دلایل نمی توانند رابطه برقرار کنند و
روابط برقرار شده در طرفة العینی از بین می روند.
۱۱
اینها
همه از دم
دچار نیهلیسم و پسیمیسم و نومیدی و بی معنایی زندگی اند
و
قوطی های رنگارنگ قرص اعصاب در کیف دارند.
۱۲
اکثرا جوانمرگ می شوند
مثلا خودکشی می کنند.
۱۳
همین دختری که همین مطلب مربوط به ستایش از خط و خطاطی را منتشر کرده بود
به محض دیدن کامنت ما
ما را بلاک کرد.
۱۴
اصلا قادر به فهم جمله ای از جملات ما نبود.
۱۵
اصلا توان حرف زدن و حرف فهمیدن را از دست داده اند.
۱۶
پاوپریسم فکری در بین است:
بی همه چیزی فکری و اخلاقی در بین است.
۱۷
با این زباله ها اصلا نمی توان دوست شد
۱۸
به همین دلیل دوست کیمیا و کمیاب است.
بحران استه تیکی و اتیکی و ایده ئولوژیکی گلوبال
۱
شما کامنت ما را سرسری خوانده اید.
۲
یک بار دیگر بخوانید.
۳
اینجا صحبت از فرمالیسم محض (هگل) است.
۴
سخن از فرمالیته است.
۵
جنده های ماهرو در کنسرن های سکس و مد و سینما و موسیقی و غیره
اصلا محتوا ندارند.
فرم محض اند.
ظاهر و صورت زیبا هستند
و بس.
۶
هنر خطاطی هم به همین سان.
۷
متن مربوطه را اصلا نمیتوان خواند.
مثلا در طاق مساجد.
۸
این هنر فئودالی است.
خردستیز است.
۹
ضمنا
مسائل را نباید مورالیزه کرد و گفت:
فلانی زحمت می کشد و چنان عکس برمی دارد که
جنده ای
به
فرشته ای
مبدل می شود.
۱۰
این هنر نیست.
۱۱
این مانی پولیزاسیون (مسخ و تحریف) واقعیت عینی است.
۱۲
فرمی مدرنی از
دماگوژی و عوامفریبی است.
۱۳
هدف طبقه حاکمه از این هنر و غیره
تخریب خانه خرد و اخلاق خلایق است
نه.
۱
ولی اجامر ایده ئولوژیکی طبقه حاکمه
دیالک تیک فرم و محتوا
را
اولا
وارونه می سازند.
۲
یعنی محتوا را تا حد هیچ و پوچ تنزل می دهند
و فرم را به عرش اعلی می برند و مطلق می کنند.
۳
بدین طریق
بشریت را به بحران استه تیکی می کشند.
۴
بهترین دوست ما
زن زیبایی بود
ولی چون زیبایی اش با معیارهای استه تیکی طبقه حاکمه منطبق نبود
قصد خودکشی داشت.
زار می زد که چرا زیبا نیست.
نه، چیزی می خرود و نه، چیزی می نوشید.
می خواست بمیرد.
۵
این چیزی جز بحران استه تیکی و فرمالیستی نیست.
۶
اجامر ایده ئولوژیکی طبقه حاکمه
از محتوا چیز مثله و مخدوش و مچاله ای باقی می گذارند.
۷
محتوا تا حد زباله تنزل می یابد و تحقیر می شود.
۸
در زیبایی پلی میت ها و یا پلی بوی ها شکی نیست.
۹
ولی محتوای فکری و اتیکی و استه تیکی آنها به اندازه ای ناچیز است که
کسی نمی تواند
یک ثانیه
با آنها همزیستی کند.
۱۰
این زیبارویان صوری و فرمال
به همین دلایل نمی توانند رابطه برقرار کنند و
روابط برقرار شده در طرفة العینی از بین می روند.
۱۱
اینها
همه از دم
دچار نیهلیسم و پسیمیسم و نومیدی و بی معنایی زندگی اند
و
قوطی های رنگارنگ قرص اعصاب در کیف دارند.
۱۲
اکثرا جوانمرگ می شوند
مثلا خودکشی می کنند.
۱۳
همین دختری که همین مطلب مربوط به ستایش از خط و خطاطی را منتشر کرده بود
به محض دیدن کامنت ما
ما را بلاک کرد.
۱۴
اصلا قادر به فهم جمله ای از جملات ما نبود.
۱۵
اصلا توان حرف زدن و حرف فهمیدن را از دست داده اند.
۱۶
پاوپریسم فکری در بین است:
بی همه چیزی فکری و اخلاقی در بین است.
۱۷
با این زباله ها اصلا نمی توان دوست شد
۱۸
به همین دلیل دوست کیمیا و کمیاب است.
عدو شود سبب خنده
گر خدا خواهد
جان بولتون گفته:
«حکومت آیتاللهها خطر اصلی برای صلح جهانی و امنیت
خاورمیانه است. سرنگون کردن این حکومت بدون شک آرامش و خوشنودی را به منطقه
باز خواهد گرداند و در عین حال مهمترین خطر در منطقه را از بین خواهد برد
۱
مشخصه مرتجع
بی شرمی بی حد و حصر او است.
۲
مسبب اصلی توحش حاکم بر جهان
خود همین طبقه حاکمه کثافت امپریالیستی است.
۳
جهنم جماران
یکی از ثمرات زقوم همین امپریالیسم خر و خردستیز و مرتجع از سر تا پا ست
خواب خرد و تولد هیولا
یادت به یاد گویا
۱
نه.
کلافه اند.
۲
فقط اجامر خر و خردستیز جماران
که نیستند که آچمز شده اند
۳
امپریالیسم با سران محروم از مغز ش
آچمز شده است.
۴
خاوران خاور
نمایشگاه همین خر تو خر است.
۵
همه عالم وآدم
در حرف
بر ضد داعیش و طالبان و بو کن حرام و بو کن حلال
اند
ولی اینها همه به اسطوره ای شکست ناپذیر بدل شده اند.
به اسفندیاران رویین تن بدل شده اند.
۶
به بهانه ای خر رنگ کن
بدل شده اند.
۷
امپریالیسم آلمان پس از تربیت بدنی و مدنی اکراد
می خواهد به تربیت بدنی و مدنی اعراب بین النهرین بپردازد.
۸
عرعرستان به ناوهای زیر دریای (او بوت) مسلح می شود.
۹
در بخش مهمی از کشورهای سابقا کم و نیست
مدارس کشور به پادگان مبدل شده اند.
۱۰
کودکان مردم شب و روز برای دفاع از خاک میلیاردر ها
تمرین تسلیحاتی می بینند و
در عالم خواب و خیال
بر دشمنان خیالی و مجازی
یورش می برند.
۱۱
یکشنبه ها
همه کارمندان سیر و سر حال
از مهندس تا وکیل
از معلم تا مدیر
حتی
در زیر برف و باران و توفان
به صحرا می زنند و مسلحانه تمرین نظامی می کنند و شق القمر می کنند.
۱۲
در لهستان و روسیه و امثالهم
در جوار ارتش رسمی
سپاه پاسداران (سپاه شبه نظامی)
تحت سرکردگی سیاستمداری
مثلا وزیر داخله
تشکیل شده است.
که از در و دیوار بالا می روند.
۱۳
به هادی غفاری بگو:
جهان با منطق مسلمان شده است.
بیا و تماشا کن.
۱۴
جهان
عندک عندک
به طویله جماران مبدل می شود.
۱۵
جهان
از سر تا پا
میلیتاریزه می شود.
۱۶
به همین دلیل
در مدارس به عوض آموزش فوت و فن تفکر و راه و رسم تمدن و فرهنگ
فشنگ و تفنگ و خدنگ و خنجر رد و بدل می شود و فوت و فن استفاده از آنها تعلیم و تمرین می شود
هر که ناموزد ز پیر روزگار
هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
۱
تاریخ کردها
تاریخ خون است
و
خریت است
و
فریب خوردگی است
و
ستمدیدگی است .
۲
روزی فریب بیل و کلنگ و کلبتین را می خورند
بعد
حلبچه بمباران شیمیایی می شود
و
بیل و کلنگ و کلبتین تماشا می کنند و پوزخند می زنند.
۳
بعد فریب جورج بوش و اوباما و ترامپ را می خورند
عفرین تسخیر می شود بی آنکه احدی از ۲۰۰۰ نظامی یانکی متحد با اکراد
به حمایت از ۱۴۰ هزار فراری از عفرین گامی جلو نهد.
۴
معرکه فریب خوردگی ادامه دارد.
۵
در لهستان
حتی
کردها تربیت نظامی می شوند.
۶
همان لهستانی که فاشیست ها در خیابان هایش رژه می روند و صلیب شکسته نازی بر بازو دارند.
۷
همان لهستانی که حاضر به پناه دادن به احدی از بی پناهان همین سوریه نمی شود.
۸
این چیزها را
ولی
کسی تحلیل نمی کند تا احدی درسی بگیرد و رستگار شود.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر